Lpi pomp en tank vervangen

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-12-2007 11:04 #1186163 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic LPI tank.

Helaas moet ik mij ook aansluiten bij deze kostbare aangelegenheid, de pomp van mijn LPT uit 1995 heeft het ook opgegeven. Met andere woorden, ben straks 800 euries kwijt voor een nieuwe pomp en tank incl. inbouw.Helaas rijdt ik nu al 3 weken op benzine omdat er leveringsproblemen waren voor de nieuwe 70 liter twintank. Maar goed, verder bevalt de Volvo zo goed dat hij toch maar weer klaar moet.

ps:De pomp heeft het toch 360000 km volgehouden. Dat is dan het risico als je een auto koopt met een vette kilometerstand.

Bert

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Wytze Broerze
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
16-12-2007 12:23 #1186169 door Wytze Broerze
Beantwoord door Wytze Broerze in topic Soms begrijp ik niet dat mensen zo veel geld uit geven
Terwijl er iets daarboven een bericht staat dat het veeeeeel goedkoper kan.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-12-2007 13:43 #1186175 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Anders

De 1 heeft er nu eenmaal meer vertrouwen in als het iets meer kost en de ander denkt (goedkoop is niet altijd duurkoop).

Ik heb eens ergens gelezen dat er tegenwoordig ook uitwendige lpi pompen zijn en was van plan om me daar eens in te gaan verdiepen als mijn pomp aan vervanging toe is.

Groet Jerry.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-12-2007 23:21 #1186403 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic verslag intankpomp vervangen bij auto gas holland, purmerend

Vandaag 18-12-07 is de 85 liter oude-lpgtank met nieuwe intankpomp weer in mijn 960 terug geplaatst.

Willem de eigenaar zou hem eerst zaterdag plaatsen maar een van zijn monteurs kwam niet opdagen en is de plaatsing uitgesteld tot vanmiddag. Willem is een druk bezet man die regelmatig van zijn werk wordt gehaald, voor allerlei vragen en telefoontjes, maar houdt de boel goed in de gaten, blijft kontroleren en heeft ook overal een oplossing voor. Je moet wel wat geduld hebben, want plaatsing van zo'n tank is zo te zien in 1,5 uur te doen, maar goed ik was naar 3 uur weer weg inklusief een eindelijk goed werkend lpg systeem, en een garantie (stikker op tank) van 100.000km. Zo te zien zijn al mijn LPG problemen nu opgelost. Kosten zoals afgesproken 450 euro rond.

Indruk: het ziet er allemaal wat rommelig uit ,maar Willem vertelde dat ze druk aan het reorganiseren zijn en het huurgedeelte (showroom voorzijde) afstoten, garages en parkeerplaatsen zijn eigendom en worden verbouwd/aangepast. Maar afspraken worden nagekomen en soms had ik het gevoel dat er iets te veel beloofd wordt.

Groet, Arnold

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-12-2007 10:16 #1186425 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Blij

Blij dat jouw ervaringen goed zijn. Net iets meer beloven dan je feitelijk waar kunt maken, ach, dat zal wel vaker voorkomen, zeker bij een goed adres kom je dat vaker tegen. Als er professioneel mee omgegaan wordt, dan is dat niet een echt probleem.

Aangezien mijn V90 ook bij hetzelfde adres is geweest, gezond is verklaard, en ik zelf weet hoeveel er mankeert aan de LPG-installatie ben ik toch wat huiverig voor dit adres, maar misschien is dat onterecht. Ik heb geen eigen ervaring met ze, overigens: de vorige eigenaar heeft er gepoogd de storing in het gas/benzine systeem te laten oplossen, wat dus niet gelukt is.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-02-2009 23:14 #1229720 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik ben dit Topic gestart
En zie ineens dat het nog steeds bestaat. Vandaar vandaag maar even duidelijk maken: neem contact op met Wytze!!!! Zijn contactadres was een aardig stukje rijden voor mij (Richting Limburg) maar het was de rit meer dan waard. € 200,- was ik kwijt en mijn auto heeft geen kuren meer vertoond; deze meneer weet wat hij doet en heeft de back-up van mensen die ook weten wat ze doen...maar dan voor een wat ander tarief.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-01-2010 11:41 #1261267 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Werkt alles tot op heden nog
Werkt alles tot op heden nog steeds naar behoren ?
Ik wil zelf binnenkort ook graag Lpi inbouwen, maar ben wat huiverig over de verhalen die ik hoor over het vervangen van de hele tank.
maar als ik het goed begrijp is dat tegenwoordig bij de nieuwere tanks niet meer nodig, en kan deze gewoon los vervangen worden ?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-02-2010 15:07 #1265417 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Is dat een vraag aan mij?
Dan kan ik je meedelen dat alles nog steeds werkt. Heb wel gemerkt dat de motor het met de kou van de afgelopen weken niet meer zo leuk vindt om wat hoger in de toeren te zitten op gas; bij 3500 toeren begint hij wat te schokken. Op benzine niet. Even afwachten wat er gaat gebeuren.
Overigens is zelf gas inbouwen mij ooit eens door Timen ontraden; er zijn tegenwoordig zoveel eisen die er worden gesteld. Ik weet het niet; maar over het algemeen ga ik ervan uit dat Timen er meer van weet dan ik en ook heel veel meer ervaring heeft.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-02-2010 18:11 #1265450 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Tja
En zo krijg je geklets in de ruimte, LPG inbouwen is prima zelf te doen, wel even de regels opzoeken.
Er zijn nog steeds inbouwstations die doe het zelf pakketten leveren, bij <a href=" www.vogelsautogas.nl/ "> www.vogelsautogas.nl/  vind
je allerlei relevante info.
&#160;
&#160;

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-02-2010 18:34 #1265454 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Oké
Dat vind ik dan wel weer interessant om te horen. Is dat ook een beetje rendabel? En er zijn verschillende systemen; zou je LPi ook zelf kunnen inbouwen?

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC