Verbruik 940 op LPG ?????

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-11-2006 15:17 #1149199 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Verbruik
Dat vind ik toch redelijk zuinig, 1:8.5. Ik kom met eenzelfde 940 LPT gemiddeld niet veel zuiniger dan 1:7.5. Met iets verhoogde turbodruk (0.6 bar), maar het verbruik is niet veel anders dan vroeger. En voilgens mij heeft JanV de turbodruk nog een eind hoger staan.
Snelwegkilometers maken eigenlijk niet eens zoveel uit, hooguit 1:8 of zo (<125 km/h). Rij je als een oude krant misschien net 1:8.5. Stadsverkeer maakt wel veel uit, maar zoveel rij ik niet in de stad.
Na 310 kkm zou misschien de lambda sonde wat trager kunnen zijn gaan regelen, met als gevolg een wat hoger verbruik. Iemand (goede) ervaringen met uitwisselen hiervan? Dezelfde vraag voor het uitwisselen van de katalysator?
Rob

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-11-2006 16:42 #1149209 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Inmiddels na inbouw een
Inmiddels na inbouw een tank of 8 leeggereden met m'n nieuwe gasinstallatie. Slechtste verbruik 1:7,8 en beste 1:8,2

Groetjes,
Jan
lidnummer 798
Mijn Volvo en ik, we worden samen oud

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-11-2006 23:48 #1149348 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic veranderd
Ik moet idd nu ook maar zien wat het wordt. Eerder gequote verbruik was dan ook op de originele LPT druk.
Ik rij nu een paar dagen op 0.8 bar max. dus zal wel onder de 1 op 7 duiken.
Als we maar kunnen genieten, en dat doe je in een Volvo.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-11-2006 21:28 #1149423 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 1 op 9
I heb in mijn S 90 ( 1998 ) een Volvo-Vialle G3 installatie.
Ik rij gemiddeld 350 km per dag. Veel grote weg, niet harder dan 120 km/h.
Mijn verbruik is gem. 1 op 9. ( De S 90 krijgt om de 15.ooo km wel een beurt ).
Ik voeg bij elke olieverversing Fin 25 ( op teflonbasis) toe ., een flesje van 100 ml.
Dit koop ik heel goedkoop bij dde fabrikant in Belgie ( is 3 x goedkoper dan in een Ned. autoshop.
an de zomer bij erg warm weer, reed ik zelfs 1 op 10 bij normaal rijden ( niet harder dan 120. Bovendien is het een automaat, verbruikt normaliter meer brandstof dan een handgeschakelde wagen.
Voor mijn S 90 ( in 1996 ) had ik een 940 GLE op LPG, ook Vialle, door Volvo ingebouwd.
en bij dezelfde rijstijl en Fin 25 olietoevoeging. reed ik destijds 1 op 10 op LPG. Het was een 5 versnellingsbak.
De tefol in de Fin25 zorgt ervoor , dat de cylinders en zuigers superglad zijn, geen wrijving en energieverlies, dus brandstofbesparing.Bovendien is mijn huidige 6-cylinder S90 superstil.Zo stil, dat als ik bij een stoplicht stilsta, ik soms betwijfel of de motor nog draait, maar dat moet wel, want ik zie de lampjes op het dashbord niet branden.
De in eerdere berichten vermelde verbruiken vind ik wel erg hoog.
Ik tank ook veel in Belgie ( Ik moet daar veel zijn ) en betaal voor 1 liter Autogas Euro 0,40.
Bovnedien doet een nieuw luchtfilter ook wonderen. Tegen de tijd, dat mijn luchtfilter vernieuwd moet worden, wordt het verbruik ook iets hoger, een paar weken voor de beurt, dan gemideld 1 op 8,5.
Als ik naar Duitsland moet, waar je echt door kan blazen , gemiddeld dan 165 tot 170 km/h, dan ligt mijn verbruik op 1 op 7.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC