Volvo V90 overwegingen
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-02-2020 23:29 #1459223
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Maar gezien het tempo waarmee
Maar gezien het tempo waarmee de bladveer zelf daadwerkelijk in produktie kwam, zou ik er maar op rekenen dat je dan nog wel een jaar of iets langer moet wachten. Het ontwikkelen van de bladveer was een proces van minimaal drie jaar, aan de rubbers is afgelopen herfst begonnen, toen de produktie van de eerste serie veren succesvol was.
Dit soort acties kost gewoon tijd, wil je iets goeds neerzetten.
Dit soort acties kost gewoon tijd, wil je iets goeds neerzetten.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-02-2020 21:54 #1459322
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 940 anders dan 960/V90
Ik heb nogal wat Volvo stations in bezit gehad. 240, 740, 940 (2 exemplaren, eentje uit 1994 en eentje uit 1997) en nu een v90 uit 1998. 240 was een storingsgevoelige en eigenlijk best krappe auto, 740 had dat prachtige blazende motorgeluid, maar roestte nogal flink. De 2 940's waren werkpaarden. En onze huidige V90 vind ik met afstand de comfortabelste en fijnst rijdende. Stoelen zijn beter, geluidsisolatie is beter, wegligging aanzienlijk beter, interieur voornamer (=smaak kwestie), prestaties / PK's interesseren mij niet zo, maar daarin zijn 940 LPT en V90 vergelijkbaar. Brandstofverbruik V90 op rustige snelwegritten is ca 1 op 10 (LPG en automaat), met de 940 LPT werd het bij mij nooit beter dan 1 op 8 (LPG en 5-bak).
Ik zou kiezen voor een V90.
Ik zou kiezen voor een V90.
- Peter Beezemer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-02-2020 00:47 #1459326
door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic Alles is
van een hoger niveau bij een V90. Ook de onderhoudskosten.
De aanschaf van een bepaalde auto kan je zo beargumenteren dat het de beste koop van je leven is als je hem maar graag genoeg wil hebben op basis van je gevoel.
Of de domste aankoop van je leven als je weet dat je je verstand eigenlijk voorrang moet geven.
De aanschaf van een bepaalde auto kan je zo beargumenteren dat het de beste koop van je leven is als je hem maar graag genoeg wil hebben op basis van je gevoel.
Of de domste aankoop van je leven als je weet dat je je verstand eigenlijk voorrang moet geven.
- Lex Stax
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-02-2020 08:39 #1459329
door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic Inderdaad is een V90/960 van
Inderdaad is een V90/960 van een hoger niveau qua rijcomfort, uitrusting, prestaties en wegligging. Zelf vond ik dat laatste punt een enorm verschil.
Ik ben, inmiddels lang geleden, overgestapt van een 940 naar een 960. De 940 heeft, met name als het hard waait, een wat avontuurlijk weggedrag. De 960 ligt dan als een blok op de weg. Onovertroffen.
Mijn 960’s zijn altijd probleemloze auto’s geweest (940’s ook trouwens). Maar kan niet zeggen dat een 940 minder gedoe is dan een 960.
Of het je allemaal waard is, moet je zelf bepalen (en betalen). Ga proefrijden en vorm je eigen oordeel.
Ik ben, inmiddels lang geleden, overgestapt van een 940 naar een 960. De 940 heeft, met name als het hard waait, een wat avontuurlijk weggedrag. De 960 ligt dan als een blok op de weg. Onovertroffen.
Mijn 960’s zijn altijd probleemloze auto’s geweest (940’s ook trouwens). Maar kan niet zeggen dat een 940 minder gedoe is dan een 960.
Of het je allemaal waard is, moet je zelf bepalen (en betalen). Ga proefrijden en vorm je eigen oordeel.
- Peter Beezemer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-02-2020 19:29 #1459349
door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic Dat lijkt
Me het beste advies.
De een zegt dit . De ander dat,
Teveel advies is ook niet altijd handig.
De een zegt dit . De ander dat,
Teveel advies is ook niet altijd handig.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-02-2020 09:46 #1459364
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Een V90/960 is de mooiste en
Een V90/960 is de mooiste en meest comfortabele auto, maar ook meteen de meest complexe auto waar bovendien de onderdelen reten duur van zijn.
Kom je van een 144 af en ga je na een 940 dat is dit al een hele verbetering kwa comfort ook ligt de techniek veel dichter bij je 144 dan een 960.
Ik zou niet snel het risico nemen een 960 te kopen als je niet echt al wat meer ervaring hebt in de 900 serie Volvo s .
dan zou ik een 940 kopen ervaring op doen met deze auto en blijft de wens dan nog bestaan dan kan je altijd nog overstappen naar een 960/V90.
Kom je van een 144 af en ga je na een 940 dat is dit al een hele verbetering kwa comfort ook ligt de techniek veel dichter bij je 144 dan een 960.
Ik zou niet snel het risico nemen een 960 te kopen als je niet echt al wat meer ervaring hebt in de 900 serie Volvo s .
dan zou ik een 940 kopen ervaring op doen met deze auto en blijft de wens dan nog bestaan dan kan je altijd nog overstappen naar een 960/V90.
- Peter Beezemer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-02-2020 19:14 #1459397
door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic Lijkt me
een waardevolle gedachte.
Eventuele tussenstop. Een 740
Je bent welkom voor een proefrit. Je woont om de hoek is gebleken.
Eventuele tussenstop. Een 740
Je bent welkom voor een proefrit. Je woont om de hoek is gebleken.
- roland klinkenberg
- Elite lid
-
Minder
Meer
01-03-2020 15:01 #1459441
door roland klinkenberg
Beantwoord door roland klinkenberg in topic Mede door de tijd die het nog
Mede door de tijd die het nog gaat duren voordat de rubbers vd bladveer leverbaar zijn neig ik toch naar een 940 op gas.
Het verschil in comfort ten opzichte van een 144 zal idd groot zijn. Mijn 144 is best luidruchtig, ondanks de overdrive die er op zit. Qua vermogen zijn de 940 en mijn 144 bijna gelijk, al weet ik niet wat er over is van de 130 pk die de injectiemotor zou moeten leveren...en al helemaal op gas, maar dat is bij de 940 het zelfde verhaal...
Het verschil in comfort ten opzichte van een 144 zal idd groot zijn. Mijn 144 is best luidruchtig, ondanks de overdrive die er op zit. Qua vermogen zijn de 940 en mijn 144 bijna gelijk, al weet ik niet wat er over is van de 130 pk die de injectiemotor zou moeten leveren...en al helemaal op gas, maar dat is bij de 940 het zelfde verhaal...
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-03-2020 11:43 #1459448
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Vermogen op LPG
Of je vermogen verliest op LPG hangt van de gasinstallatie af. Modernere systemen met LPG injectie geven geen vermogensverlies meer. Sterker nog, vloeibaar gas injectie (Vialle LPi) geeft een kleine vermogenswinst doordat het verdampende gas een soort interkoeler werking heeft.
Een liter LPG bevat zo'n 15 - 20% minder energie dan een liter benzine. Bij een goed en optimaal werkend LPG systeem moet het verbruik op LPG hoort dus ook 15-20% hoger te zijn.
Een liter LPG bevat zo'n 15 - 20% minder energie dan een liter benzine. Bij een goed en optimaal werkend LPG systeem moet het verbruik op LPG hoort dus ook 15-20% hoger te zijn.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-03-2020 11:55 #1459449
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mbc
Als het een lpt betreft kan er altijd nog een mbc geïnstalleerd worden. Heb je het verloren vermogen er weer bij. Als je stoplichtsprintjes wil trekken zijn er snellere Volvo natuurlijk...
Moderators: Jerry Stam