Andere auto op komst
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-10-2018 11:29 #1449451
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Dat is slordig van de RDW.
Dat is slordig van de RDW. Degene die daar de keuring doet moet normaal gesproken ook APK monteurs controleren...
Maar je hebt in elk geval geen onnodige herkeuring gehad. Wat dat betreft ben ik het wel eens met Wytze: beter alleen de importkeuring doen en dan zodra de platen binnen zijn een PK bij een lokale garage. Risico om het bij de RDW te laten doen is namelijk dat je bij een combi ook terug moet (en herkeuringskosten/afspraak hebt) voor je importkeuring, terwijl er alleen een APK puntje niet in orde is. Dat zien ze helaas niet los van elkaar.
Maar je hebt in elk geval geen onnodige herkeuring gehad. Wat dat betreft ben ik het wel eens met Wytze: beter alleen de importkeuring doen en dan zodra de platen binnen zijn een PK bij een lokale garage. Risico om het bij de RDW te laten doen is namelijk dat je bij een combi ook terug moet (en herkeuringskosten/afspraak hebt) voor je importkeuring, terwijl er alleen een APK puntje niet in orde is. Dat zien ze helaas niet los van elkaar.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-10-2018 18:26 #1449454
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Goede tip en gelukkig
Goede tip en gelukkig overbodig want het is allemaal gelukt.
Tis overigens wel zo dat de APK bij de RDW fors duurder is dan elders.
Op weg naar de keuring viel de snelheidsmeter uit waardoor ik de APK keuring bijna geannuleerd had, blijkbaar is tegenwoordig echter zo dat tijdens de APK alleen gecontroleerd wordt of er een snelheidsmeter aanwezig is en niet of deze ook daadwerkelijk werkt. Dus met een niet werkende snelheidsmeter door de APK.
Vanzelfsprekend moet dit wel opgelost worden.
Tijdens de keuring ben ik (met toestemming) achter de keurmeester aan de put ingelopen. Daar kon ik vrij snel vaststellen de kabel vanaf de snelheidsensor aan het differentieel direct boven de connector afgebroken was.
Morgen ga ik op mijn werk even kijken of het mogelijk is om aan de connector twee stukjes draad te zetten die ik vervolgens met de kabelboom aan de auto ga verbinden.
Mocht dit niet lukken, wat is dan de meest gebruikelijke / geschikte fix voor dit probleem?
Is de betreffende connector bijvoorbeeld los verkrijgbaar inclusief pinnen?
En maakt het nog wat uit welke draad aan welk contact verbonden wordt?
Tis overigens wel zo dat de APK bij de RDW fors duurder is dan elders.
Op weg naar de keuring viel de snelheidsmeter uit waardoor ik de APK keuring bijna geannuleerd had, blijkbaar is tegenwoordig echter zo dat tijdens de APK alleen gecontroleerd wordt of er een snelheidsmeter aanwezig is en niet of deze ook daadwerkelijk werkt. Dus met een niet werkende snelheidsmeter door de APK.
Vanzelfsprekend moet dit wel opgelost worden.
Tijdens de keuring ben ik (met toestemming) achter de keurmeester aan de put ingelopen. Daar kon ik vrij snel vaststellen de kabel vanaf de snelheidsensor aan het differentieel direct boven de connector afgebroken was.
Morgen ga ik op mijn werk even kijken of het mogelijk is om aan de connector twee stukjes draad te zetten die ik vervolgens met de kabelboom aan de auto ga verbinden.
Mocht dit niet lukken, wat is dan de meest gebruikelijke / geschikte fix voor dit probleem?
Is de betreffende connector bijvoorbeeld los verkrijgbaar inclusief pinnen?
En maakt het nog wat uit welke draad aan welk contact verbonden wordt?
- Yannic Nuijt
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-10-2018 21:49 #1449456
door Yannic Nuijt
Beantwoord door Yannic Nuijt in topic Kant en klaar
Elbert Bos heeft hier een kant en klaar setje voor.
elbertbos.nl/index.php/nl/shop/product/4.../category_pathway-48
elbertbos.nl/index.php/nl/shop/product/4.../category_pathway-48
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-10-2018 12:07 #1449479
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Top! Hier was ik naar op zoek
Top! Hier was ik naar op zoek!
Dank je wel.
Dank je wel.
Moderators: Jerry Stam