Andere auto op komst
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-09-2018 15:17 #1108241
door V700 register
Andere auto op komst is gemaakt door V700 register
Goedemiddag,
Ondanks dat ik ook recent nog behoorlijk wat werk in onze 740 gestopt heb om hem tiptop in orde te houden ben ik altijd uit blijven kijken naar een goede 940 sedan.
Dit simpelweg omdat ik een 940 mooier vind dan een 740 en omdat een 940 voor mij puur subjectief nog wat andere voordelen heeft.
En nu is het moment daar, gisteren hebben we onze 940 gevonden: een 94-er in de kleur Tropic green met B200F motor van de eerste eigenaar. Dealeronderhouden met slechts 85.000 km.
Qua exterieur helaas wat meer onvolkomenheden dan ik graag zou willen. Qua interieur en techniek vooralsnog helemaal top.
De auto staat nog in België. Ik heb al contact met een transporteur om de auto naar Nederland te halen. Dan naar de keuring en vervolgens rijden maar.
Dit betekent ook dat onze 740 binnenkort 'op de markt' komt. Hierover heb ik gemengde gevoelens maar dit is ook een consequentie van mijn keuze.
Mocht iemand al geïnteresseerd zijn in de 740 dan hoor ik het graag. Wasrschijnlijk kom ik volgende week zondag met de 740 naar Rosmalen.
Groet,
Martijn
Ondanks dat ik ook recent nog behoorlijk wat werk in onze 740 gestopt heb om hem tiptop in orde te houden ben ik altijd uit blijven kijken naar een goede 940 sedan.
Dit simpelweg omdat ik een 940 mooier vind dan een 740 en omdat een 940 voor mij puur subjectief nog wat andere voordelen heeft.
En nu is het moment daar, gisteren hebben we onze 940 gevonden: een 94-er in de kleur Tropic green met B200F motor van de eerste eigenaar. Dealeronderhouden met slechts 85.000 km.
Qua exterieur helaas wat meer onvolkomenheden dan ik graag zou willen. Qua interieur en techniek vooralsnog helemaal top.
De auto staat nog in België. Ik heb al contact met een transporteur om de auto naar Nederland te halen. Dan naar de keuring en vervolgens rijden maar.
Dit betekent ook dat onze 740 binnenkort 'op de markt' komt. Hierover heb ik gemengde gevoelens maar dit is ook een consequentie van mijn keuze.
Mocht iemand al geïnteresseerd zijn in de 740 dan hoor ik het graag. Wasrschijnlijk kom ik volgende week zondag met de 740 naar Rosmalen.
Groet,
Martijn
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-09-2018 01:00 #1449067
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Klinkt allemaal zo slecht nog
Klinkt allemaal zo slecht nog niet, stiekem vind ik de 900 reeksen ook mooier dan de 700. Het is door een tropic green 940 dat mijn liefde voor de klassieke Volvo's is ontstaan. Mijn ouders ruilden destijds hun 460 in voor een een tropic green 940 sedan. Geen idee welke motor het was, maar ik meen me te herinneren dat het een 2 liter was met rond de 110 pk. Lieten ze meteen een 90 liter gastank in leggen. Jaren later mocht ik leren rijden in diezelfde auto. Helaas ruilden ze ergens rond 2005 de 940 in voor een eerste model S40. Geen idee waar de auto uiteindelijk is terechtgekomen. Hoewel ik denk dat die van mijn ouders een oudere was kijk ik met nostalgische gevoelens uit naar foto's van jullie "nieuwe" aanwinst

- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-09-2018 08:14 #1449070
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Zoveel mensen, zoveel
Zoveel mensen, zoveel meningen. Voor mij is de oer-760 toch echt de mooiste uitvoering. De 940/960 vind ik een veel te hoge kofferbak hebben, die het model optisch wat uit het lood brengt. Maar: praktisch is die wel, er gaat veel meer in dan in een 740... Zelfs met een 100 liter LPG tank was de vakantiebagae geen enkel probleem.
Veel plezier met de 940 gewenst!
Veel plezier met de 940 gewenst!
- Peter Beezemer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-09-2018 20:57 #1449084
door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic Hmmm
Vind de 740 helemaal niet stiekem de mooiste.
Hoop niet dat je spijt krijgt
Beetje terecht wel dat je gemengde gevoelens hebt. De 7 is toch wel markanter dan de 9. Wel heel veel veilige en plezierige km's gewenst met de 9.
Hoop niet dat je spijt krijgt

Beetje terecht wel dat je gemengde gevoelens hebt. De 7 is toch wel markanter dan de 9. Wel heel veel veilige en plezierige km's gewenst met de 9.
18-09-2018 09:29 #1449095
door Jan Huijsmans
Jan Huijsmans
... "You can't have everything. Where would you put it?" - Steven Wright
(' 85 345 Rai special B14E (2x), '86 745 GLE B230E, '86 782 D24Tic, '86 782 B280E)
Beantwoord door Jan Huijsmans in topic 740 op LPG?
Goed dat je de 940 een mooiere wagen vind, komt er weer een 7 beschikbaar. Na gisteren ben ik op jacht naar een op lpg. (prutser reed door rood, o.a. dorpel naar mijn idee te gedeukt om op de weg te houden)
Rijdt ie heel toevallig op LPG?
Rijdt ie heel toevallig op LPG?
Jan Huijsmans
... "You can't have everything. Where would you put it?" - Steven Wright
(' 85 345 Rai special B14E (2x), '86 745 GLE B230E, '86 782 D24Tic, '86 782 B280E)
- Reinier Verbeek
-
- Senior lid
-
Minder
Meer
18-09-2018 11:40 #1449102
door Reinier Verbeek
Beantwoord door Reinier Verbeek in topic nieuwe dorpel?
Volgen mij kun je nog veel stukken van een dorpel kopen? Een goede plaatwerker kan het maken. Wat zegt de verzekering ervan, is de reparatie duurder dan de waarde (getaxeerd op niet?)?
- ADRIAANB234FT
-
- Junior lid
-
Minder
Meer
18-09-2018 14:03 #1449106
door ADRIAANB234FT
Beantwoord door ADRIAANB234FT in topic 700 - 900
Volvo heeft er een handje van om oorspronkelijke ontwerpen aan te passen aan de heersende designmode en/of veiligheidsvoorschriften (VS, bumpers). En niet altijd met succes. Kijk bijvoorbeeld naar de werkelijk prachtige Volvo 164 van eind jaren zestig. Wat een icoon! Tot en met model ’72 bleef dat ’retoucheren‘ nog beperkt tot de verzonken deurgrepen die de fraaie chromen deurhendels met hun zwarte ontgrendelknop vervingen. Maar daarna ging het falikant de foute kant op. De grill, de bumpers, de achterlichten etc, Om nog maar te zwijgen over het dashboard... Alle estetische kenmerken van het oorspronkelijke ontwerp werden net zo makkelijk overboord gekiept. Deels uit commerciële overwegingen. Zo ook met de transitie van 700- naar 900-serie. Resulterend in het nagenoeg geheel verdwijnen van bumpers bij S en V-types achter plastic omhulsels. De moderne tijd. Nee, dan de 760 GLE. Wat een koets!
Ach, smaak...
Adriaan
Ach, smaak...
Adriaan
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-09-2018 14:10 #1449107
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Adriaan, heb je nog zin in
Adriaan, heb je nog zin in een projectje? Ik zie een 164 automaat met het eerste front, staande achterlichten etc op marktplaats... Rood met een rood stof interieur.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-09-2018 14:13 #1449108
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Jan, ik ben wel benieuwd naar
Jan, ik ben wel benieuwd naar de schade. Heb je de auto thuis staan? Dan kom ik vanavond even kijken... Maar als de B-stijl ook ontzet is, wordt het natuurlijk al snel een total loss.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-09-2018 20:20 #1449205
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hallo Jan,
Hallo Jan,
Waarschijnlijk rijdt ie wel op LPG, ik heb het echter nooit geprobeerd.
Zonder gekheid, met 155.000 km en volledig roestvrij s het wel een hele goede basis om er LPG in te leggen.
Waarschijnlijk rijdt ie wel op LPG, ik heb het echter nooit geprobeerd.
Zonder gekheid, met 155.000 km en volledig roestvrij s het wel een hele goede basis om er LPG in te leggen.
Moderators: Jerry Stam