Andere auto op komst
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-09-2018 20:30 #1449208
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Gelukkig zijn er nog
Gelukkig zijn er nog voldoende liefhebbers van de 740/760 reeks.
Ik hoop natuurlijk dat de 740 een liefhebber als nieuwe eigenaar gaat krijgen die er minstens net zoveel zorg als ik in gaat stoppen en er minstens zo veel plezier aan gaat beleven.
Gelukkig dat smaken verschillen. Ik vind de 940 juist het meer uitgebalanceerde ontwerp. Door de hogere kont heeft dit model voor mij juist een robuustere uitstraling dan de 740.
Anyway, afgelopen vrijdag is de 940 thuisbezorgd.
De keuring staat gepland voor 3 oktober a.s. en dan nog wachten op het kenteken. Tot die tijd staat de auto gestald.
Het korte stukje dat ik ermee gereden was direct veelbelovend!
Nog twee lange weken...
Bijgevoegdde eerste foto's.
Ik hoop natuurlijk dat de 740 een liefhebber als nieuwe eigenaar gaat krijgen die er minstens net zoveel zorg als ik in gaat stoppen en er minstens zo veel plezier aan gaat beleven.
Gelukkig dat smaken verschillen. Ik vind de 940 juist het meer uitgebalanceerde ontwerp. Door de hogere kont heeft dit model voor mij juist een robuustere uitstraling dan de 740.
Anyway, afgelopen vrijdag is de 940 thuisbezorgd.
De keuring staat gepland voor 3 oktober a.s. en dan nog wachten op het kenteken. Tot die tijd staat de auto gestald.
Het korte stukje dat ik ermee gereden was direct veelbelovend!
Nog twee lange weken...
Bijgevoegdde eerste foto's.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
25-09-2018 09:40 #1449241
door Jan Huijsmans
Jan Huijsmans
... "You can't have everything. Where would you put it?" - Steven Wright
(' 85 345 Rai special B14E (2x), '86 745 GLE B230E, '86 782 D24Tic, '86 782 B280E)
Beantwoord door Jan Huijsmans in topic Klopt, je kan veel kopen en
Klopt, je kan veel kopen en oplappen, maar de binnenste balk van de dorpel heeft ook een tik gehad, waarmee de stevigheid in het geding is. Je kan de wagen vast perfect oplappen zodat ie er weer mooi uitziet, maar ik geloof niet dat een eenmaal structureel aangetaste dorpel ooit z'n originele stevigheid terug krijgt.
Het zijn leuke wagens om aan te werken in in te rijden, maar naast leuk zijn in bezit en gebruik moet een auto je vooral heel houden als het fout gaat. Dat heeft de wagen nu 1x gedaan en de locatie van de verzwakking van de dorpel doet mij ernstig vermoeden dat ie dat, na reparatie, niet nog een 2e keer voor elkaar krijgt. (mij heel houden als weer weer een in de zijkant duikt) De reparatie zal in mijn ogen duurder zijn dan de waarde van de wagen, juist omdat ie niet getaxeerd is. Voor taxatie was de wagen nog niet ver genoeg opgelapt. Technisch was ie in orde, body was het volgende punt op de lijst. Dat gaat 'm nu opbreken.
Het is jammer om na 14 jaar dagelijks in een 7/9 te hebben gereden naar iets anders over te moeten stappen, maar ik vind dat mijn leven meer waard is dan een wagen die ik niet meer vertrouw op de weg houden. (en vervangers zijn nu buiten budget, zeker na aanschaf van de S80) Met het huidige verkeer zit ik liever in een wagen zonder structurele zwakheden, hoe klein die zwakheden ook zijn. (Ik vertrouw die leaserijders niet)
Het zijn leuke wagens om aan te werken in in te rijden, maar naast leuk zijn in bezit en gebruik moet een auto je vooral heel houden als het fout gaat. Dat heeft de wagen nu 1x gedaan en de locatie van de verzwakking van de dorpel doet mij ernstig vermoeden dat ie dat, na reparatie, niet nog een 2e keer voor elkaar krijgt. (mij heel houden als weer weer een in de zijkant duikt) De reparatie zal in mijn ogen duurder zijn dan de waarde van de wagen, juist omdat ie niet getaxeerd is. Voor taxatie was de wagen nog niet ver genoeg opgelapt. Technisch was ie in orde, body was het volgende punt op de lijst. Dat gaat 'm nu opbreken.
Het is jammer om na 14 jaar dagelijks in een 7/9 te hebben gereden naar iets anders over te moeten stappen, maar ik vind dat mijn leven meer waard is dan een wagen die ik niet meer vertrouw op de weg houden. (en vervangers zijn nu buiten budget, zeker na aanschaf van de S80) Met het huidige verkeer zit ik liever in een wagen zonder structurele zwakheden, hoe klein die zwakheden ook zijn. (Ik vertrouw die leaserijders niet)
Jan Huijsmans
(' 85 345 Rai special B14E (2x), '86 745 GLE B230E, '86 782 D24Tic, '86 782 B280E)
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
25-09-2018 12:24 #1449242
door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic En
Toch loont het de moeite om de volgende keer, ook al is het een stilstaand project of rijdend project je auto te laten taxeren. Je zal niet de eerste zijn die zijn oldtimer of youngtimer in de werkplaats hebben staan en de boel gaat in de fik. Helaas jammer voor u maar het word de dagwaarde als je niet aan kan tonen middels een uitgebreid taxatie rapport hoe de auto er dan op dat moment bij stond. Dat geld dus ook voor een een rijdend project. Gewoon laten taxeren niks mis mee, altijd handig.
25-09-2018 15:21 #1449244
door Jan Huijsmans
Jan Huijsmans
Beantwoord door Jan Huijsmans in topic Ik heb het gemerkt, enige
Ik heb het gemerkt, enige 'voordeel' was dat de taxateur voor de schade van de eigen verzekering is. (Maar begon al te miepen over de deuren)
Ach ja, overleefd. Nu kijken of aan die S80 te sleutelen valt. (en of er een club voor is met sleuteldagen, dat wordt wel afkicken)
Ach ja, overleefd. Nu kijken of aan die S80 te sleutelen valt. (en of er een club voor is met sleuteldagen, dat wordt wel afkicken)
Jan Huijsmans
- Lex Stax
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-09-2018 15:36 #1449245
door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic Kijk voor sleutelen met de
- Wytze Broerze
-
- Junior lid
-
Minder
Meer
25-09-2018 16:27 #1449246
door Wytze Broerze
Beantwoord door Wytze Broerze in topic Ben nu wel benieuwd naar de foto's van de schade.
Ben nu wel benieuwd naar de foto's van de schade.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-09-2018 18:06 #1449250
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic De optische dorpelschade
De optische dorpelschade stelt vij weinig voor: de zijkant is ingedrukt over ca 30 cm lengte, en de bovenkant bolt een halve tot een hele centimeter op over de helft van die lengte. Dat is echt met nieuw staal inlassen 100% te herstellen, ook kwa botsveiligheid.
Wel zijn beide deuren flink geraakt, wat je doet afvragen of de B-stijl nog netjes op z'n plaats zit. Als ik reparatie overwoog, zou ik wel eerst zorgvuldig kruismaten opnemen.
En zoals Jan zegt: de body was nog niet gerestaureerd, dus voordat je een echt knappe 740 hebt moet je nog wel een flinke restauratie door. Het is een exemplaar dat aardig door het roestspook was aangetast.
Wel zijn beide deuren flink geraakt, wat je doet afvragen of de B-stijl nog netjes op z'n plaats zit. Als ik reparatie overwoog, zou ik wel eerst zorgvuldig kruismaten opnemen.
En zoals Jan zegt: de body was nog niet gerestaureerd, dus voordat je een echt knappe 740 hebt moet je nog wel een flinke restauratie door. Het is een exemplaar dat aardig door het roestspook was aangetast.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-10-2018 22:58 #1449439
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Morgen is de grote dag. Om
Morgen is de grote dag. Om acht uur wordt ik bij de RDW verwacht voor de kenteken keuring en de APK.
Daarna aangifte van de BPM doen ( bruto BPM: 170.000 euro, netto BPM: 0,0 euro) en wachten op het kenteken.
En dan is er weer een mooie en goede 940 aan het Nederlandse wagenpark toegevoegd.
Hoewel ik formeel nog niet met de auto op de openbare weg mag rijden heb ik de auto een aantal keer over een korte afstand verplaatst.
Dan al viel het me op hoe verschillend een verse 940 ten opzichte van een verse 740 rijdt. De 740 voelt veel stugger en directer aan dan de 940 die veel soepeler en relaxt aanvoelt.
Vanavond (lekker op tijd) nog even snel gecheckt of alles werkt voor de APK.
Bleken de ruitensproeiers niet te werken. Balen natuurlijk.
Toch maar besloten een poging te wagen om het probleem op te lossen.
Uiteindeljjk bleek de pomp vast te zitten en bleken de sproeimondjes verstopt te zitten. Allemaal als gevolg van het stilstaan vermoed ik.
Gelukkig kon ik deze problemen vrij gemakkelijk oplossen en zijn we er helemaal klaar voor.
Daarna aangifte van de BPM doen ( bruto BPM: 170.000 euro, netto BPM: 0,0 euro) en wachten op het kenteken.
En dan is er weer een mooie en goede 940 aan het Nederlandse wagenpark toegevoegd.
Hoewel ik formeel nog niet met de auto op de openbare weg mag rijden heb ik de auto een aantal keer over een korte afstand verplaatst.
Dan al viel het me op hoe verschillend een verse 940 ten opzichte van een verse 740 rijdt. De 740 voelt veel stugger en directer aan dan de 940 die veel soepeler en relaxt aanvoelt.
Vanavond (lekker op tijd) nog even snel gecheckt of alles werkt voor de APK.
Bleken de ruitensproeiers niet te werken. Balen natuurlijk.
Toch maar besloten een poging te wagen om het probleem op te lossen.
Uiteindeljjk bleek de pomp vast te zitten en bleken de sproeimondjes verstopt te zitten. Allemaal als gevolg van het stilstaan vermoed ik.
Gelukkig kon ik deze problemen vrij gemakkelijk oplossen en zijn we er helemaal klaar voor.
- Wytze Broerze
-
- Junior lid
-
Minder
Meer
02-10-2018 23:08 #1449440
door Wytze Broerze
Beantwoord door Wytze Broerze in topic Ik zou bij de RDW GEEN APK afnemen.
Dat kan iedere garage om de hoek doen nadat je het kenteken thuis hebt gekregen en de platen gemonteerd hebt.
Nu loop je het risico dat je voor APK herkeuring weer terug moet naar de RDW.
Kost je weer keuringskosten en moet je weer afspraak maken met een wachttijd en moet je weer in de wachtrij.
Gewoon identiteit laten vastleggen voor kenteken en klaar met RDW deel.
Tis maar een tip.
Nu loop je het risico dat je voor APK herkeuring weer terug moet naar de RDW.
Kost je weer keuringskosten en moet je weer afspraak maken met een wachttijd en moet je weer in de wachtrij.
Gewoon identiteit laten vastleggen voor kenteken en klaar met RDW deel.
Tis maar een tip.
- Lex Stax
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-10-2018 10:03 #1449448
door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic Heb zelf slechte ervaringen
Heb zelf slechte ervaringen met een APK bij de RDW. De verkeerde banden had men niet opgemerkt. Net zo min als de koplampen die niet aan de eisen voldeden.
Moderators: Jerry Stam