Kilometerprijs onderhoud
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-09-2018 13:43 #1448830
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Bij mij gaan ook de
Bij mij gaan ook de accessoires in de telling mee, evenals gereedschappen die ik eenmalig aanschaf voor het onderhoud ervan. Bij de huidige S90 staat zo bijvoorbeeld een extra setje lichtmetaal (om een LM reservewiel te hebben), een garagekrik en assteunen, etc.
De huur van de loods voor de Volvo-hobby (die redelijk noodzakelijk is voor langduriger onderhoud), en inrichting van die loods (heb nu bijvoorbeeld een brug en compressor gevonden) staan er weer niet bij.
De huur van de loods voor de Volvo-hobby (die redelijk noodzakelijk is voor langduriger onderhoud), en inrichting van die loods (heb nu bijvoorbeeld een brug en compressor gevonden) staan er weer niet bij.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wytze Broerze
-
- Junior lid
-
Minder
Meer
05-09-2018 19:04 #1448835
door Wytze Broerze
Beantwoord door Wytze Broerze in topic ROB
Denk dat je kosten inderdaad beter moet uitsplitsen.
Gebruikelijk is in autoland dat reparatie onderhoud en banden op 1 hoop worden gedaan.
Daarnaast separaat de afschrijving, de brandstof, de belastingen.
Maar voor hier lijkt me ROB de belangrijkste
Gebruikelijk is in autoland dat reparatie onderhoud en banden op 1 hoop worden gedaan.
Daarnaast separaat de afschrijving, de brandstof, de belastingen.
Maar voor hier lijkt me ROB de belangrijkste
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-09-2018 10:00 #1448837
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Voor alleen ROB kom ik voor
Voor alleen ROB kom ik voor de S90 op 6 ct/km over 25000 km (daar heb ik recent een forse onderhoudsachterstand weggewerkt en nog niet terugverdiend), voor de groene 960 op 2 ct/km over 23000 km, voor de grijze 960 op 4 ct/km over 36000 km.
- Peter Beezemer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-09-2018 19:45 #1448846
door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic Onzinnige
discussie in mijn ogen.
Afschrijving slaat nergens op bij 740/940 tenzij je teveel betaald hebt voor je auto.
Bij goed onderhoud houden ze de waarde of die is stijgend, zeker bij 740's maar daar heb je alleen wat aan als je hem verkoopt.
Ik heb een heel pak rekeningen maar narekenen wat het kost ? Ik kijk wel uit.
Straks schrik ik. Zolang ik er niet door in de financiële problemen komt boeit het me niet of ie nu 19 cent de km kost of 40 cent,
Met beleid onderhoud uitvoeren is altijd slim, of je nu veel of weinig te besteden hebt.
Volvo rijders heb je in twee soorten naar mijn idee
De pietje preciessen en de easy go-ers.
De eerste rekenen tot op de cent wat het kost en tot de tweede categorie behoor ik.
Afschrijving slaat nergens op bij 740/940 tenzij je teveel betaald hebt voor je auto.
Bij goed onderhoud houden ze de waarde of die is stijgend, zeker bij 740's maar daar heb je alleen wat aan als je hem verkoopt.
Ik heb een heel pak rekeningen maar narekenen wat het kost ? Ik kijk wel uit.
Straks schrik ik. Zolang ik er niet door in de financiële problemen komt boeit het me niet of ie nu 19 cent de km kost of 40 cent,
Met beleid onderhoud uitvoeren is altijd slim, of je nu veel of weinig te besteden hebt.
Volvo rijders heb je in twee soorten naar mijn idee
De pietje preciessen en de easy go-ers.
De eerste rekenen tot op de cent wat het kost en tot de tweede categorie behoor ik.
- Lex Stax
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-09-2018 21:18 #1448848
door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic Dat laatste is inmiddels wel
Dat laatste is inmiddels wel duidelijk (maar geeft niks).
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-09-2018 09:12 #1448853
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik ben dit onderwerp gestart
Ik ben dit onderwerp gestart omdat ik denk dat je gewoon veilig, betrouwbaar en relatief goedkoop een Volvo 740 en 940 kunt rijden. Uitgezonderd verbruik en gewicht natuurlijk maar vergeleken met huidige grote auto's valt het gewicht en daarmee de belasting ook erg mee. Maar onderhoud en reparaties zijn gewoon goed betaalbaar, zeker vergeleken met nieuwere auto's. En dat kun je met een km prijs natuurlijk wel laten zien mits je dezelfde uitgangspunten gebruikt. Je kunt het misschien nog weer beter omslaan naar kosten per maand voor onderhoud zoals Marc aangaf, 100 euro per maand reserveren voor onderhoud en dan kun je eventuele tegenvallers ook opvangen.
- Ton Visser (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-09-2018 09:32 #1448854
door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic Kijk,
Die vergelijking met vergelijkbare wagens qua grootte, prestaties, betrouwbaarheid en rijcomfort vind ik veel interessanter. En inderdaad helemaal als je daarbij de aanschafprijs en onderhoud van zo een andere wagen ook in gedachten neemt.
Dan interesseert het mij niet zoveel wat het kost.
Wij hebben hier in Zweden een kennis, een alleenwonende vrouw van 72 jaar, nooit ergens anders gewoond, diep in de bossen.
Zij rijdt een 940 LPT uit 1997 en heeft daar maar een verklaring voor, ik moet hier een auto hebben die het doet en die de dichtsbijzijnde buurman kan repareren als er een keer iets mee is.
Ok, waar wij allen hier in rijden wordt in Zweden algemeen traktor genoemd, ik neem het maar voor lief.
Groeten,
Dan interesseert het mij niet zoveel wat het kost.
Wij hebben hier in Zweden een kennis, een alleenwonende vrouw van 72 jaar, nooit ergens anders gewoond, diep in de bossen.
Zij rijdt een 940 LPT uit 1997 en heeft daar maar een verklaring voor, ik moet hier een auto hebben die het doet en die de dichtsbijzijnde buurman kan repareren als er een keer iets mee is.
Ok, waar wij allen hier in rijden wordt in Zweden algemeen traktor genoemd, ik neem het maar voor lief.
Groeten,
- P.J. Bus
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-09-2018 21:01 #1448866
door P.J. Bus
Beantwoord door P.J. Bus in topic invloed leger
Ik meen ergens gelezen te hebben dat het redblock ook voor het Zweedse leger is ontwikkeld. Dat betekende vroeger meestal duurzaam en eenvoudig te repareren.
- Peter Beezemer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-09-2018 01:58 #1448906
door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic 100
euro per maand aan onderhoud. Dat is wel even 1200 per jaar voor het onderhoud aan een Volvo 940.
Ik was voor mijn 480 destijds 1000 euro per jaar kwijt en die heb ik weggedaan omdat ik dat te gortig vond en ben toen overgestapt op een 740. Daarmee kom ik echt niet op dat bedrag.
@astax, je zegt "Je kunt natuurlijk minder afschrijven maar dan zullen de kosten voor onderhoud weer hoger zijn". Dat volg ik niet zo. Zit daar een verband tussen en welk dan ?
Uitrekenen wat onderhoud kost geeft soms een vertekend beeld. Bij de aanschaf van een gebruikte volvo dient soms iets vervangen te worden waar de vorige eigenaar geen zin meer in had. Vervolgens rijd je 24000 km en ga je die kosten over 24000 km omslaan. Ja. dan krijg je een hoog bedrag per km. Maar dat is dus niet wat de Volvo per km kost. Dat is wat de Volvo jou heeft gekost per Km. Dat is wat anders.
Ik was voor mijn 480 destijds 1000 euro per jaar kwijt en die heb ik weggedaan omdat ik dat te gortig vond en ben toen overgestapt op een 740. Daarmee kom ik echt niet op dat bedrag.
@astax, je zegt "Je kunt natuurlijk minder afschrijven maar dan zullen de kosten voor onderhoud weer hoger zijn". Dat volg ik niet zo. Zit daar een verband tussen en welk dan ?
Uitrekenen wat onderhoud kost geeft soms een vertekend beeld. Bij de aanschaf van een gebruikte volvo dient soms iets vervangen te worden waar de vorige eigenaar geen zin meer in had. Vervolgens rijd je 24000 km en ga je die kosten over 24000 km omslaan. Ja. dan krijg je een hoog bedrag per km. Maar dat is dus niet wat de Volvo per km kost. Dat is wat de Volvo jou heeft gekost per Km. Dat is wat anders.
- Lex Stax
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-09-2018 08:44 #1448914
door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic Minder afschrijven, meer
Minder afschrijven, meer onderhoud: een goedkopere en dus ook vaak oudere auto zal meer onderhoud nodig hebben. Minder afschrijven dus, en meer sleutelen.
Wat een auto per km kost, is afhankelijk van hoe je de kosten definieert. In dit topic gaat het over de kosten die je zelf kwijt bent aan het rijden in een baksteen. Alle kosten uit het verleden kan je toch niet meer achterhalen.
Wat een auto per km kost, is afhankelijk van hoe je de kosten definieert. In dit topic gaat het over de kosten die je zelf kwijt bent aan het rijden in een baksteen. Alle kosten uit het verleden kan je toch niet meer achterhalen.
Moderators: Jerry Stam