reiservaringen buitenland met 960-1 en airco-vraag.

• Bas Walhof
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-05-2018 11:05 #1107917 door Bas Walhof
Hallo,
Ik denk erover om niet met de 940 maar met mijn 960-1 op vakantie naar Frankrijk of Italië te gaan. De auto heb ik nu 2,5 jaar en heb er inmiddels ca 25.000 km met veel plezier en probleemloos mee gereden. Overigens kan ik bij lange afstanden bijna 1:10 halen als ik niet boven de 110 km/h kom. In het begin heb ik alleen een ‘schok’-probleem gehad dat simpel met een nieuwe Hall-sensor is opgelost. Vraag 1. Zijn er specifieke 960-zaken waar ik zonder meer op moet letten voor ik vertrek? Vraag 2 betreft de airco. De condensor is stuk en het blijkt dat deze moeilijk of niet meer te verkrijgen is. Klopt dat? En wat mag zo’n vervanging totaal kosten?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• noppen20
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
31-05-2018 12:13 #1446296 door noppen20
Beantwoord door noppen20 in topic Nou is mijn kennis van de 960
Nou is mijn kennis van de 960 niet bijzonder goed, maar volgens mij is de condensor nog prima verkrijgbaar.

www.estateservices.nl/aircocondensor-940-960-1992.html

Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)

• Bas Walhof
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-05-2018 14:02 #1446298 door Bas Walhof
Beantwoord door Bas Walhof in topic Klopt... inmiddels ben ik er achter ...
Met enig zoekwerk op internet dat bij “winparts.nl auto onderdelen” deze ook verkrijgbaar is. En zelfs veel goedkoper dan bij Estate service. Weet natuurlijk miet of er kwaliteitsverschil is.

• noppen20
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
31-05-2018 14:59 #1446300 door noppen20
Beantwoord door noppen20 in topic Ik denk eerder de pasvorm.
Ik denk eerder de pasvorm.
Bestel je bij een Volvo-kenner dan kun je er vrij zeker van zijn dat je de juiste gaat krijgen.

Bij generieke onderdelen bedrijven is dit altijd nog maar de vraag.

Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)

• Piet van der Plas
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-05-2018 18:30 #1446304 door Piet van der Plas
Beantwoord door Piet van der Plas in topic Wat je in het buitenland in
Wat je in het buitenland in ieder geval niet wil hebben is plotseling groot koelwaterverlies. Dus even goed de KVS slangen bekijken of er scheurtjes in zitten en aan de bovenaansluiting van de radiator en het plastic deel van de kachelkraan wrikken of die nog stevig zijn.

Verder kan een doosje met lastig in het buitenland te organiseren reserveonderdelen bij elkaar verzamelen geen kwaad. Tweedehands (van de sloop) is prima, als je ze maar wel van tevoren heb gecontroleerd op goede werking. Ik denk dan aan 1 of 2 vonkversterkers, 1 of 2 bobines en een luchtmassameter. Dan nog een rol ductape en een zak tywraps en je komt heel europa door!

Piet

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-06-2018 06:26 #1446311 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Als je auto bij normaal
Als je auto bij normaal gebruik in nederland betrouwbaar is, zie ik geen enkele reden waarom dat bij een buitenlandse vakantie ineens niet zou zijn. Verder kan de 960-motor nog veel beter met slechte brandstoffen omgaan dan de 940: E10 is geen enkel probleem, en benzine met 91RON rijdt hij ook prima op. Dat laatste kan de 940 niet.
Gewoon gaan zonder gelijk een halve auto op reserve mee te nemen.
Natuurlijk blijven het auto's van 20 jaar oud, met vaak flink wat kilometers. De kans dat je ergens mee strandt is bij een goed onderhouden exemplaar echter ongeveer net zo groot als met een veel jongere auto.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-06-2018 14:23 #1446332 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Vorig jaar gestrand met een
Vorig jaar gestrand met een kapotte radiator in de Vogezen. Belletje naar Estate Service en binnen 4 dagen had ik een nieuwe radiator op de camping laten bezorgen en op mijn beste Frans een Citroën dealer overtuigt dat het erg simpel was om deze te vervangen. Dus ook al zit je in het buitenland, opsturen van spullen kan altijd.

• Piet van der Plas
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-06-2018 14:37 #1446333 door Piet van der Plas
Beantwoord door Piet van der Plas in topic Dat is wel te doen als je al
Dat is wel te doen als je al op de bestemming gearriveerd bent maar als je nog op weg bent naar het vakantieadres en je moet dan een hotelletje boeken en 4 dagen wachten op een reserveonderdeel dan is dat toch een stuk minder leuk.

Piet

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-06-2018 16:37 #1446339 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Maar ja: wat neem je dan mee?
Maar ja: wat neem je dan mee? Wat Piet noemt vind ik nog wel logisch: vonkversterkers, bobines en LMM kunnen er onverwacht mee ophouden, doen dat ook weleens vaker, en zijn alle drie best compact. Een hele radiateur wil je echt niet op vakantie mee hebben, evenmin als bijvoorbeeld een extra zijruit voor het geval iemand 'm intikt...

• Lex Stax
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-06-2018 09:08 #1446350 door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic Eerlijk gezegd vind ik de
Eerlijk gezegd vind ik de hele discussie nogal vreemd. Een goed onderhouden 960 geeft echt niet zo maar problemen. Daar zijn de auto’s veel te degelik voor ontworpen. Goed onderhoud gedurende langere tijd is de beste garantie. Ben het dus helemaal met Willem eens. Ook weet je echt niet wat je mee moet nemen.

Zeg nou zelf: wanneer zie je een Volvo langs de kant van de weg staan? Nooit.

Een kapotteradiator kan altijd. Een steentje is genoeg. Maar dat kan met elke auto. Mijn eigen ervaringen:
- 16.000 km door Zuid-Amerika met een 240 in 2011/2012: nul problemen
- 8.000 km door Brazilie met een 940 automaat/airco in 2016: nul problemen.

Dus laten we wel met de voetjes op aarde blijven.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC