Pechhulp, wel of niet, en indien wel waarom ?

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-05-2017 07:35 #1437207 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic @fflunche: lees de eerste
@fflunche: lees de eerste reactie van Ronaldw in dit draadje dat hij zelf heeft opgestart eens?
Gelukkig is het inmiddels wel gesplitst in twee draadjes, maar dat was nog niet toen Ton reageerde.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-05-2017 07:48 #1437209 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik was eerst lid van Route
Ik was eerst lid van Route Mobiel, maar toen ik die nodig had (defecte dynamo bij een Corsa) was er niets anders dat ze deden dan me wegslepen. Dat was dus geen succes.

Toen lid van de ANWB geworden.

Ik heb ze 3 keer nodig gehad in de nu 10 jaar dat ik (om en nabij) lid ben):

De eerste keer was toen ik door een niet goede inschatting de tank van mijn 307 leeg reed en stil kwam te staan. De wegenwacht kapte zijn jerrycan diesel leeg in mijn tank, we reden naar het tankstation iets verderop waar ik hem weer voltankte, en hij alle electronische storingen naliep en wiste. Na een half uur was ik weer op weg. Prima.

De tweede keer was met een Citroën C5 in Frankrijk. De C5 lag op de kont: lek geslagen hogedrukleiding van het veersysteem. Dan denk je, in Frankrijk kennen ze Citroëns wel. Helaas: advies was, litertje olie erbij kappen en doorrijden tot bestemming 300km verderop.
Eh... als ik onderweg de olie weer verlies heeft de wagen én geen grondspeling meer én de stuurbekrachtiging valt uit. En dat met een volbepakte auto, twee kleine kinderen en een vouwwagen? Dachtutnie. Gelukkig was er ter plaatse een Citroëngarage die me op zaterdag acuut wilde helpen.
Dat was dus geen succes voor de ANWB, máár feitelijk ben ik alleen maar door de ANWB aan een plaatselijke dépanneur gekoppeld. Waar ik zat waren er geen Wegenwachten.

De derde keer was met de Clio, enkele maanden terug. Auto wilde bij een winkelcentrum niet meer starten en gaf storingen. Toen ben ik door de Wegenwacht prima geholpen, het lag toen aan een los getrilde moer bij de accuklem.

Mijn vrouw heeft de ANWB één keer nodig gehad, toen de middenpijp van de uitlaat van haar 206 losbrak van de katalysator. Ter plekke door de ANWB provisorisch gerepareerd zodat ze weer verder kon, wel met het advies het binnen een week door de garage definitief te laten repareren.

Lang verhaal, korte samenvatting: de keren dat ik de échte ANWB nodig, waren prima. De dépanneur die handelde 'in opdracht van' was waardeloos.
Ik heb geen reden om mijn lidmaatschap op te zeggen, uiteindelijk rijd ik nu weliswaar in een goede maar oude(re) auto dus kan er altijd wel wat voorvallen.

De vraag is dan ook of je zónder zou kunnen.
Dát is heel persoonlijk; als er een v-snaar breekt zou ik dat misschien ter plaatse kunnen repareren, maar veel verder reikt mijn autotechnische kennis niet echt. Voor mij is een Wegenwachtlidmaatschap dus wel verstandig. Ook omdat de auto uiteindelijk het gezinsvervoermiddel is.
Kun je heel handig zelf sleutelen, of heb je een alternatief waardoor je de auto niet op stel en sprong nodig hebt, dan kun je waarschijnlijk ook wel zonder.

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-05-2017 11:24 #1437216 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Je moet altijd bedenken dat
Je moet altijd bedenken dat de Wegenwacht er is om je bij pech veilig weer thuis te krijgen. Ofwel door een provisorische reparatie, ofwel door afslepen. Echte reparaties moet je niet van hen verwachten.
Daarom vind ik het ook als zelfsleutelaar de moeite waard: als ik strand, dan heb ik meestal niet mijn hele gereedschapskist en loods vol reserveonderdelen bij me...

Overigens: die depanneur heeft dan kennelijk nog nooit de werking van een hydraulisch systeem gezien. De druk van de pomp is zo hoog, dat dat litertje LHS of LHM binnen een paar kilometer kwijt is. Waarna je geen stuurbekrachtiging, geen rembekrachtiging en na enige tijd ook geen vering meer hebt. Alleen een nieuwe leiding helpt afdoende, provisorisch repareren is er eigenlijk niet bij.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-05-2017 12:02 #1437221 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Wegenwacht
Jarenlang zonder enig lidmaatschap rondgereden en dat ging eigenlijk best goed. Ik stond wel eens stil, maar meestal zelf wel op te lossen of was er iemand die me naar huis kon slepen.
Maar eerlijk gezegd heb ik er de laatste jaren geen zin meer in om dit soort gevallen op mijzelf te zijn aangewezen als er professionele organisaties zijn die je alleen maar hoeft op te bellen. Ook als mijn vrouw de auto eens meeneemt, is dat wel een prettig idee. Dat idee en geruststelling is mij wel wat geld waard.
Ik ben twee keer door Route Mobiel van de snelweg afgesleept, waarvan één keer van een tamelijk gevaarlijke plaats en dat was wel zo prettig. Ik ben nu lid van de ANWB (met vervangend vervoer) omdat die inderdaad toch ook iets meer langs de weg proberen op te lossen. Tot nu toe nog niet nodig gehad.

• Peter Beezemer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-05-2017 20:29 #1437228 door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic twee draadjes inderdaad
beter, Anders loopt het zo door elkaar inderdaad.
Discussies uit elkaar houden ben ik voor.

• Pieter Donders
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-05-2017 23:20 #1437235 door Pieter Donders
Beantwoord door Pieter Donders in topic Wegenwacht
Tja,ik heb Wegenwacht en Volvo Assistance . Beiden hebben mij altijd uitstekend geholpen in het binnenland.
Vorig jaar pech gehad met mijn V70 in Begië. Ik kan niets anders zeggen dat de Belgische Volvo hulp niets voor mij heeft gedaan .De Belgische Wegenwacht wilde nog niet eens kijken.1?Auto werd uiteindelijk op kosten van Assistence naar huis getransporteerd. Daar bleek het slechts een sensor te zijn.
Probleem met onze oudere 940's is dat pech in het Buitenland altijd daar gerepareerd moet worden. Vaak voor veel te hoge garagetarieven. Indien dit niet binnen drie dagen kan geschieden kan eventueel de auto gerepatrieerd worden , maar bij een in hun ogen een 20 jaar oude bak gaat dat niet op. Ik ken familie welke hun youngtimer uiteindelijk maar naar de sloop aldaar hebben gebracht.
Hulp in het buitenland blijft dus een groot probleem.

Pieter

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-05-2017 23:59 #1437238 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Toch wel
Hallo Volvisti

Willem van Strick schreef : Echte reparaties moet je niet van hen verwachten.

Dat triggerde de volgende herinnering: Ik heb twee keer een vastgelopen remklauw gehad. De eerste keer ben ik nog voorzichtig, via een garage, naar huis gereden. De tweede keer was ik wat te ver van huis. Eerst met de lepelwagen van de autosnelweg af en daarna kwam een andere wegenwachter. Dat bleek overigens de ex-schoonbroer van een verenigingslid te zijn. Deze wegenwachter heeft de remklauw gangbaar gemaakt, geconstateerd dat de bijbehorende remslang verstopt zat, een nieuwe remslang opgehaald bij de automaterialenhandel en 'm er ook nog op gezet. De wegenwacht doet dus tegenwoordig (sinds de opkomst van de concurrentie) ook echte reparaties.

groetjes

Mathy

PS ja, een tijdje later heb ik voor een andere garage gekozen.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC