Pechhulp, wel of niet, en indien wel waarom ?
- Ton Visser (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-04-2017 14:37 #1437060
door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic Eh
Even voor de duidelijkheid, dat is een Zweeds mobilnummer. Bel dan dus +46702009641
Groeten,
Groeten,
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-04-2017 17:30 #1437066
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic In mijn Citroen-tijd heb ik
In mijn Citroen-tijd heb ik veel aan de wegenwacht gehad, daarna nooit meer opgezegd ondanks dat ik Volvo Care bleek te hebben omdat de V90 dealer onderhouden was. Was, dus nu is de care niet meer - wegenwacht houd ik maar aan en voor die ene keer dat ik naar de winkel moet, levert het aardig wat korting op.
Ben benieuwd welke auto (V90 of 940) er het meest gebruik van gaat maken in de toekomst... Overigens altijd zeer goed geholpen, los van soms de wachttijden.
Ben benieuwd welke auto (V90 of 940) er het meest gebruik van gaat maken in de toekomst... Overigens altijd zeer goed geholpen, los van soms de wachttijden.
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
30-04-2017 22:45 #1437076
door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic Ben
Al meer dan 20 jaar anwb lid en heb ze 1 keer nodig (2002) gehad bij mijn Nissan sunny, die had een startmotor die aansloeg bij 100km/h. Werd netjes naar de garage gebracht. Oja een keer in 2006 met de opel admiral. Een benzine leiding die van de benzine pomp was gevlogen, foutje van de gasinbouwer die had de slang zo op de pomp gedrukt zonder de klem aan te draaien.
Met mijn scooter welk in 2 jaar geleden heb aangeschaft zit in het onderhouds gebeuren ook een ophaal service als ik met pech sta. Wel binnen de winkeltijden.
Maar om ff bij de yountimers te blijven, ja aan de ene kant lid worden van de anwb en aan de andere kant is het best duur. Maargoed als je in Limburg staat met pech en je woont in Harlingen komt je garage je halen dan? Ja tegen een tarief en dat gaat al gauw richting of meer naar een jaar anwb lidmaatschap. Komt het vaak voor nee, maar wil je het risico lopen? Ik niet. Smeer het uit over het jaar en dan valt het wel mee toch wat je kwijt bent.
Mijn pa koopt elke 3 a 4 jaar een nieuwe Toyota en die heeft geen anwb lidmaatschap, dit zit in het onderhouds termijn van Toyota, tot een x aantal km's wat de auto heeft gelopen of de leeftijd.
Ik rij prettiger met mijn volvo met anwb lidmaatschap op zak.
Met mijn scooter welk in 2 jaar geleden heb aangeschaft zit in het onderhouds gebeuren ook een ophaal service als ik met pech sta. Wel binnen de winkeltijden.
Maar om ff bij de yountimers te blijven, ja aan de ene kant lid worden van de anwb en aan de andere kant is het best duur. Maargoed als je in Limburg staat met pech en je woont in Harlingen komt je garage je halen dan? Ja tegen een tarief en dat gaat al gauw richting of meer naar een jaar anwb lidmaatschap. Komt het vaak voor nee, maar wil je het risico lopen? Ik niet. Smeer het uit over het jaar en dan valt het wel mee toch wat je kwijt bent.
Mijn pa koopt elke 3 a 4 jaar een nieuwe Toyota en die heeft geen anwb lidmaatschap, dit zit in het onderhouds termijn van Toyota, tot een x aantal km's wat de auto heeft gelopen of de leeftijd.
Ik rij prettiger met mijn volvo met anwb lidmaatschap op zak.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-05-2017 07:12 #1437135
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Denk
dat het voor iedereen persoonlijk is of wel of niet te doen een betalend lidmaatschap van een of andere pechorganisatie zoals de ANWB of ADAC. Persoonlijk zie ik het zo, ik heb ze in al die jaren (lid vanaf '98) 3x nodig gehad waarvan 2x met een Volvo en 1x transporthulp naar huis toe omdat ik het prima zelf kan oplossen.
Als je die transporthulp hebt gehad vergeet je meteen hoe veel geld je al aan dit lidmaatschap hebt betaald en dan nog is het een schijntje van de kosten van die transporthulp.
Zie het als een brandverzekering; je betaald jaren premie en je hoopt 'm nooit nodig te hebben, als je 'm slechts 1x nodig hebt ben je al dat betaalde geld van die premie allang weer vergeten en dankbaar dat je zo'n verzekering hebt....
Als je die transporthulp hebt gehad vergeet je meteen hoe veel geld je al aan dit lidmaatschap hebt betaald en dan nog is het een schijntje van de kosten van die transporthulp.
Zie het als een brandverzekering; je betaald jaren premie en je hoopt 'm nooit nodig te hebben, als je 'm slechts 1x nodig hebt ben je al dat betaalde geld van die premie allang weer vergeten en dankbaar dat je zo'n verzekering hebt....
- Reinier Verbeek
-
- Senior lid
-
Minder
Meer
02-05-2017 17:03 #1437155
door Reinier Verbeek
Beantwoord door Reinier Verbeek in topic Het leukst
is om je leven lang premie te betalen en helemaal nooit brand te krijgen? Maar on-topic. Ik heb geen pechhulp omdat ik het nog nooit nodig heb gehad. Heb mijn 242 sinds 1977 en de 940 nu een jaar. Doe wel veel aan onderhoud en als iets piept of kraakt of ander klinkt of ruikt kijk ik er meteen naar.
Denk je dat de auto bijna altijd aan de praat krijgt, is het niet nodig, anders een goede reserve.
Denk je dat de auto bijna altijd aan de praat krijgt, is het niet nodig, anders een goede reserve.
- Peter Beezemer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-05-2017 23:22 #1437193
door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic Behaalde
resultaten geven geen garantie voor de toekomst. Of wel in jouw geval ?
Hoe dan ook het blijft een verzekeringsaspect in zich houden.
Of anders pechhulp on demand. Van die twee kale koppen van de tv reclame.
Hoe dan ook het blijft een verzekeringsaspect in zich houden.
Of anders pechhulp on demand. Van die twee kale koppen van de tv reclame.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-05-2017 00:53 #1437197
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic ...
Halllo Volvisti
Maar wat krijg je bij de pechhulp on demand? Alles heeft z'n prijs.
Inmiddels ben ik 10 jaar lid van ANWB en Wegenwacht. Het kwam er niet van, tot op de terugweg van een ALV de distributieriem er af liep toen ik bijna thuis was. Sindsdien heb ik ze als ik me niet vergis nog één keer nodig gehad. Midden in de nacht, op de Duitse Autobahn. De file loste op, maar de door een prutser verkeerd geleverde spullen hadden ervoor gezorgd dat m'n accu leeg getrokken werd en de motor niet meer wilde starten. Dan ben je heel blij dat je de ANWB kunt bellen.
groetjes
Mathy
Maar wat krijg je bij de pechhulp on demand? Alles heeft z'n prijs.
Inmiddels ben ik 10 jaar lid van ANWB en Wegenwacht. Het kwam er niet van, tot op de terugweg van een ALV de distributieriem er af liep toen ik bijna thuis was. Sindsdien heb ik ze als ik me niet vergis nog één keer nodig gehad. Midden in de nacht, op de Duitse Autobahn. De file loste op, maar de door een prutser verkeerd geleverde spullen hadden ervoor gezorgd dat m'n accu leeg getrokken werd en de motor niet meer wilde starten. Dan ben je heel blij dat je de ANWB kunt bellen.
groetjes
Mathy
- Peter Beezemer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-05-2017 01:05 #1437198
door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic Eens
Ik doe ook geen uitspraken over de kwaliteit van de ANWB.
Gaf gewoon pechhulp on demand als tip.
ANWB heeft me drie keer "geholpen".
Een keer in Frankrijk met de motor. Werd ik afgezet bij een mercedes garage. Was het beste wat ze konden bedenken. Hmm. uiteindelijk zelf maar opgelost. Ducati van vrouwlief raakte de ketting kwijt, maar we waren met twee motorfietsen en kregen pech op ca 100 km van de Franse Ducati importeur. Zelf maar vervangende delen gehaald met de andere motor.
Een keer in NL met een FIAT, auto werd netjes naar garage gesleept en ik werd thuis afgezet.
Een keer in NL hier voor de deur met de 740, wilde niet starten en ze konden de oorzaak niet vinden. Hebben ze me aangesleept zodat ik zelf naar een garage kon rijden.
Als ik het zo type tekent zich toch eigenlijk wel een waardeoordeel af over de ANWB.
Matig zal ik maar zeggen. Op zijn hoogst. een 6 minnetje
Gaf gewoon pechhulp on demand als tip.
ANWB heeft me drie keer "geholpen".
Een keer in Frankrijk met de motor. Werd ik afgezet bij een mercedes garage. Was het beste wat ze konden bedenken. Hmm. uiteindelijk zelf maar opgelost. Ducati van vrouwlief raakte de ketting kwijt, maar we waren met twee motorfietsen en kregen pech op ca 100 km van de Franse Ducati importeur. Zelf maar vervangende delen gehaald met de andere motor.
Een keer in NL met een FIAT, auto werd netjes naar garage gesleept en ik werd thuis afgezet.
Een keer in NL hier voor de deur met de 740, wilde niet starten en ze konden de oorzaak niet vinden. Hebben ze me aangesleept zodat ik zelf naar een garage kon rijden.
Als ik het zo type tekent zich toch eigenlijk wel een waardeoordeel af over de ANWB.
Matig zal ik maar zeggen. Op zijn hoogst. een 6 minnetje
- Peter Beezemer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-05-2017 01:15 #1437200
door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic @ton
Wat heeft het vragen van een bijdrage van niet leden ( los of dat een goed of een slecht idee is ) voor info die hier te vinden is in vredesnaam te maken met pechhulp afsluiten te ja of te nee ? Leg eens nader uit want het lijkt eerder een persoonlijke frustratie te zijn dan dat er een verband ligt . Misschien zie ik het niet. Dat kan maar leg uit zou ik zeggen.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-05-2017 01:24 #1437202
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Ook tip
Hallo fflunche
Mijn bijdrage was niet persoonlijk aan jou gericht. Maar meer als toevoeging op jouw tip.
groetjes
Mathy
Jij schreef : Gaf gewoon pechhulp on demand als tip.
Mijn bijdrage was niet persoonlijk aan jou gericht. Maar meer als toevoeging op jouw tip.
groetjes
Mathy
Moderators: Jerry Stam