Pechhulp, wel of niet, en indien wel waarom ?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-04-2017 08:57 #1106678
door V700 register
Pechhulp, wel of niet, en indien wel waarom ? is gemaakt door V700 register
Zoals de tekst al zegt,wie heeft er pechhulp, en bij wie en waarom ?
Jarenlang was ik lid van de ANWB , slechts 1x gebruik van gemaakt voor iets kleins.
Toen de ANWB steeds commercieler werd ben ik lid af geworden en kort daarna kreeg ik een leasebak, voor onze prive auto vond ik het overbodig.
Nu heb ik nog steeds een leasebak maar daarnaast dus een echte auto, de 940.
Vanwege het comfort word dit de auto die ons naar Oostenrijk gaat brengen, en dus de vraag, wél of géén pechhulp ?
Jarenlang was ik lid van de ANWB , slechts 1x gebruik van gemaakt voor iets kleins.
Toen de ANWB steeds commercieler werd ben ik lid af geworden en kort daarna kreeg ik een leasebak, voor onze prive auto vond ik het overbodig.
Nu heb ik nog steeds een leasebak maar daarnaast dus een echte auto, de 940.
Vanwege het comfort word dit de auto die ons naar Oostenrijk gaat brengen, en dus de vraag, wél of géén pechhulp ?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-04-2017 09:06 #1437042
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Lid worden van deze club, wel of niet ?
Ja, ik ben lid geworden, waarom ?
Ten eerste, nadat ik besloten had om naar een 940 op zoek te gaan heb ik hier echt veel informatie verkregen.
Enkele weken nadat ik een auto had gevonden ben ik lid geworden.
Waarom ?
Deze site kost gewoon geld en er zijn mensen die daar hun vrije tijd voor opofferen, de schat aan informatie en hulp mag best die paar tientjes kosten, die zijn het dubbel en dwars waard !
Zo ben ik ook betalend lid van het Marantz forum, als je een site vaak bezoekt en daar veel informatie en hulp vandaan krijgt vind ik dat je ook moet bijdragen aan de kosten daarvan,
Op dit forum is het nog anders, je krijgt ook nog vele andere voordelen zoals korting en deelname aan sleuteldagen enz.
Vanuit die hoek bekeken zou bij een verdubbeling van het bedrag het nóg steeds lucratief zijn !
Maar, hoeveel voordeel het ook oplevert, zelf vind ik dat bijdragen aan de kosten aan een veel bezocht forum niet meer dan vanzelfsprekend zou moeten zijn !
Ten eerste, nadat ik besloten had om naar een 940 op zoek te gaan heb ik hier echt veel informatie verkregen.
Enkele weken nadat ik een auto had gevonden ben ik lid geworden.
Waarom ?
Deze site kost gewoon geld en er zijn mensen die daar hun vrije tijd voor opofferen, de schat aan informatie en hulp mag best die paar tientjes kosten, die zijn het dubbel en dwars waard !
Zo ben ik ook betalend lid van het Marantz forum, als je een site vaak bezoekt en daar veel informatie en hulp vandaan krijgt vind ik dat je ook moet bijdragen aan de kosten daarvan,
Op dit forum is het nog anders, je krijgt ook nog vele andere voordelen zoals korting en deelname aan sleuteldagen enz.
Vanuit die hoek bekeken zou bij een verdubbeling van het bedrag het nóg steeds lucratief zijn !
Maar, hoeveel voordeel het ook oplevert, zelf vind ik dat bijdragen aan de kosten aan een veel bezocht forum niet meer dan vanzelfsprekend zou moeten zijn !
- Stijn Terstappen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-04-2017 09:21 #1437044
door Stijn Terstappen
Beantwoord door Stijn Terstappen in topic Ik ben al 4 jaar lid van de
Ik ben al 4 jaar lid van de anwb. Met de eerste auto nooit gebruik van hoeven maken. Met de combo echter wel 2 keer. 1x op de terugweg vanuit Frankrijk weggetakelt met gesprongen dis riem en een keer vanaf Terschelling de boot afgesleept door een kapotte dynamo. Combo verkocht en de 940 gehaald. 1 maandje terug de anwb gebelt doordat ik n lekke radiateur had. En onder het motto: ik ben toch lid. Bij mijn vorige auto heeft het iig zijn gels goed terug verdient. Bij de Volvo wacht ik nog even af
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-04-2017 09:27 #1437045
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Pech.......
Ik ben nooit lid geweest van een pechhulp als de ANWB.
Vaak zit bij je autoverzekering ook al SOS Pechhulp.
Verder heb ik een reisverzekering bij Zelf.nl met daarbij ook automobilistenhulp.
Voor alle overige zaken heb ik altijd achterin liggen: Ty-wraps, duc-tape, flex-tec-kit, slangklem (overigens nooit nodig gehad).
Vaak zit bij je autoverzekering ook al SOS Pechhulp.
Verder heb ik een reisverzekering bij Zelf.nl met daarbij ook automobilistenhulp.
Voor alle overige zaken heb ik altijd achterin liggen: Ty-wraps, duc-tape, flex-tec-kit, slangklem (overigens nooit nodig gehad).
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-04-2017 09:29 #1437046
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Alternatieven sluiten oudere auto,s vaak uit
Alternatieven sluiten ouder auto,s vaak uit.
Als e alle jaren lidmaatschap opteld kan het nog een dure grap zijn..
Als e alle jaren lidmaatschap opteld kan het nog een dure grap zijn..
- Ton Visser (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-04-2017 09:29 #1437047
door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic Oei oei
Helemaal met Ronald eens!
Vandaar ook dat ik al jaren roep dat er naar mijn mening aan alle forumgebruikers niet lid zijnde van de vereniging een jaarlijkse bijdrage gevraagd mag worden, zeg 15 Euro, voor alle info die hier te halen is.
We hadden ooit een bestuur die dat ook van mening was maar verder is dat idee nooit opgepakt.
Een variant op die pechhulp kan het volgende idee zijn: ik ben jaren lid geweest van de Engelse Triumph club.
Daar kon ieder lid zich opgeven voor pechhulp en dan onderverdeeld op diverse gebieden.
Pechhulp ter plekke, hulp bij afslepen, hulp met onderdelen, indien nodig onderdak aanbieden.
En dat was zelfs onderverdeeld in diverse Europese landen.
Om een voorzet te geven, wie gedurende de maanden juni, juli en augustus hulp nodig heeft in Zweden, zeg in een straal van 100 km rond Hällefors mag 0702009641 bellen.
Ik heb niet veel onderdelen liggen maar kan iig helpen met de taal en eventueel met onderdak.
Gewoon langskomen voor koffie mag natuurlijk ook.
Groeten,
Vandaar ook dat ik al jaren roep dat er naar mijn mening aan alle forumgebruikers niet lid zijnde van de vereniging een jaarlijkse bijdrage gevraagd mag worden, zeg 15 Euro, voor alle info die hier te halen is.
We hadden ooit een bestuur die dat ook van mening was maar verder is dat idee nooit opgepakt.
Een variant op die pechhulp kan het volgende idee zijn: ik ben jaren lid geweest van de Engelse Triumph club.
Daar kon ieder lid zich opgeven voor pechhulp en dan onderverdeeld op diverse gebieden.
Pechhulp ter plekke, hulp bij afslepen, hulp met onderdelen, indien nodig onderdak aanbieden.
En dat was zelfs onderverdeeld in diverse Europese landen.
Om een voorzet te geven, wie gedurende de maanden juni, juli en augustus hulp nodig heeft in Zweden, zeg in een straal van 100 km rond Hällefors mag 0702009641 bellen.
Ik heb niet veel onderdelen liggen maar kan iig helpen met de taal en eventueel met onderdak.
Gewoon langskomen voor koffie mag natuurlijk ook.
Groeten,
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-04-2017 09:36 #1437048
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic apart onderwerp van gemaakt
Van het onderwerp " lid van deze club , wel of niet ?' heb ik een nieuwe discussie gestart ..
- Lex Stax
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-04-2017 10:20 #1437049
door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic Ik ben lid van de ANWB.
Ik ben lid van de ANWB. Aangezien ik zowel motor rijd als auto, is het handig om een goede pechhulp te hebben in heel Europa die voor meerdere voertuigen werkt.
Verder moet iedereen het natuurlijk lekker zelf weten.
Het lijkt me wat zinloos om hier een discussie te voeren over wat goed, slecht en beter is. Dat is allemaal te persoonlijk. Maar je afwegingen hier geven zodat iemand zijn/haar eigen keuze kan maken, is natuurlijk nuttig.
Verder moet iedereen het natuurlijk lekker zelf weten.
Het lijkt me wat zinloos om hier een discussie te voeren over wat goed, slecht en beter is. Dat is allemaal te persoonlijk. Maar je afwegingen hier geven zodat iemand zijn/haar eigen keuze kan maken, is natuurlijk nuttig.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-04-2017 10:53 #1437054
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Ligt het aan mij of slaan de
Ligt het aan mij of slaan de reacties niet de oorspronkelijke post?
Ik ben wegenwachtlid (alleen ANWB heb je niet zoveel aan voor pechhulp). Hoewel ik best zelf wat kan sleutelen, wil ik niet standaard met een enorme bundel gereedschap en reserveonderdelen rondrijden, al gaat er op vakantie heus wel wat mee. En dat lidmaatschap heb ik ook wel nuttig kunnen inzetten: als je 50-80K per jaar rijdt met 25 jaar oud spul, kan je nu eenmaal verwachten dat er weleens iets stuk gaat. Ik heb ook weleens bij de oproep gezegd, dat de man vooral een ijzerdraadje moest komen brengen vanwege een loshangende einddemper...
Het is dat ik al lang wegenwacht-lid ben, maar als ik nu opnieuw moest kiezen, zou de KNAC waarschijnlijk mijn keuze zijn. Daar wordt wat meer met klassiekers rekening gehouden, en is repatriering uit het buitenland bijvoorbeeld gegarandeerd. Vorig jaar ervaren dat dat bij de ANWB niet echt het geval is (maar we kregen wel een uitstekende vervangende auto die speciaal naar Engeland werd gereden nadat de Rover total loss was).
Ik ben wegenwachtlid (alleen ANWB heb je niet zoveel aan voor pechhulp). Hoewel ik best zelf wat kan sleutelen, wil ik niet standaard met een enorme bundel gereedschap en reserveonderdelen rondrijden, al gaat er op vakantie heus wel wat mee. En dat lidmaatschap heb ik ook wel nuttig kunnen inzetten: als je 50-80K per jaar rijdt met 25 jaar oud spul, kan je nu eenmaal verwachten dat er weleens iets stuk gaat. Ik heb ook weleens bij de oproep gezegd, dat de man vooral een ijzerdraadje moest komen brengen vanwege een loshangende einddemper...
Het is dat ik al lang wegenwacht-lid ben, maar als ik nu opnieuw moest kiezen, zou de KNAC waarschijnlijk mijn keuze zijn. Daar wordt wat meer met klassiekers rekening gehouden, en is repatriering uit het buitenland bijvoorbeeld gegarandeerd. Vorig jaar ervaren dat dat bij de ANWB niet echt het geval is (maar we kregen wel een uitstekende vervangende auto die speciaal naar Engeland werd gereden nadat de Rover total loss was).
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-04-2017 10:56 #1437055
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Hmm... mijn eerste zin sloeg
Hmm... mijn eerste zin sloeg dus op de eerste twee posts, had het draadje al even openstaan voordat ik het las.
Waarom mogen we nou niet editen, of waarom krijgen we niet zoals bij andere fora een waarschuwing dat er intussen nieuwe posts zijn?
Waarom mogen we nou niet editen, of waarom krijgen we niet zoals bij andere fora een waarschuwing dat er intussen nieuwe posts zijn?
Moderators: Jerry Stam