Volvo 960 NF-DL-10 Project
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-03-2017 10:55 #1435581
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic monteren
Ik denk door de spanning dat ze met het monteren breken. Rubbers komt best wel krap aan met de millimeters en er zit nu best wel wat coating op dus misschien dat ik ze er niet eens in krijg. Maar ik zal ze morgen voor de grap eens opmeten.
Met vriendelijke groeten,
Roderick Plevier.
Roderick Plevier.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-03-2017 13:22 #1435585
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Wat Roderick zegt: de coating
Wat Roderick zegt: de coating gaat te dik zijn. Maar dat komt best goed als het persen bij Manfred (wederzijdse kennis) gebeurt: die weet wel wat hij doet!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-04-2017 20:10 #1436757
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic volgende update
Hallo Allen,
Hierbij weer een keer een update. Het vordert allemaal een beetje gestaag maar ben bezig met voorbereidingen om straks grote stappen te kunnen maken.
Onderstaand een aantal foto's van:
- Nieuwe uitlaat klem even passen op uitlaat demper. Ik mis het bovenste gedeelte nog maar deze staat in bestelling en moet uit zweden komen.
- Nog een gedeelte van de achteras netjes gemaakt. Helaas zijn de rubbers hiervan niet meer leverbaar dus dan moet je helaas improviseren. Maar het is mooi gelukt en de rubbers zijn nog wel in goede staat.
- Ik ben bezig om de kleine roestplekjes van de onderkant te behandelen. Ik krab ze kaal en dan behandel ik ze met novorox. Daarna ga ik het behandelen met body-suit en ouderwets na kwasten met tectyl.
- een mooi ge-poedercoat subframe met nieuwe motorsteunen en een nieuw rubber in het midden.
Tot de volgende update!
Roderick Plevier
Hierbij weer een keer een update. Het vordert allemaal een beetje gestaag maar ben bezig met voorbereidingen om straks grote stappen te kunnen maken.
Onderstaand een aantal foto's van:
- Nieuwe uitlaat klem even passen op uitlaat demper. Ik mis het bovenste gedeelte nog maar deze staat in bestelling en moet uit zweden komen.
- Nog een gedeelte van de achteras netjes gemaakt. Helaas zijn de rubbers hiervan niet meer leverbaar dus dan moet je helaas improviseren. Maar het is mooi gelukt en de rubbers zijn nog wel in goede staat.
- Ik ben bezig om de kleine roestplekjes van de onderkant te behandelen. Ik krab ze kaal en dan behandel ik ze met novorox. Daarna ga ik het behandelen met body-suit en ouderwets na kwasten met tectyl.
- een mooi ge-poedercoat subframe met nieuwe motorsteunen en een nieuw rubber in het midden.
Tot de volgende update!
Roderick Plevier
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
31-05-2017 18:31 #1437926
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kleine update
Hallo Allen,
Hierbij weer een kleine update.
Afgelopen weekend heeft een vriend mij geholpen met het erin persen van alle nieuwe rubbers. Ziet er naar mijn mening geweldig uit!
Ook heb ik de complete multilink nu gedemonteerd onder de auto vandaan gehaald en ga deze verder uit elkaar halen zodat ik de fuse's en de assen met klok kan aanpakken.
Ondertussen ben ik ook bezig met een anti roest behandeling en bescherming van de onderkant nu ik overal goed bij kan.
Tot de volgende update!
Roderick Plevier.
Hierbij weer een kleine update.
Afgelopen weekend heeft een vriend mij geholpen met het erin persen van alle nieuwe rubbers. Ziet er naar mijn mening geweldig uit!
Ook heb ik de complete multilink nu gedemonteerd onder de auto vandaan gehaald en ga deze verder uit elkaar halen zodat ik de fuse's en de assen met klok kan aanpakken.
Ondertussen ben ik ook bezig met een anti roest behandeling en bescherming van de onderkant nu ik overal goed bij kan.
Tot de volgende update!
Roderick Plevier.
- Stijn Terstappen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
31-05-2017 18:35 #1437927
door Stijn Terstappen
Beantwoord door Stijn Terstappen in topic Potverdikkie die auto wordt
Potverdikkie die auto wordt als nieuw..
- P.J. Bus
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
31-05-2017 20:43 #1437931
door P.J. Bus
Beantwoord door P.J. Bus in topic Top!
Mooi vakwerk.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
31-05-2017 20:59 #1437932
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Prachtig !
Tja das inderdaad heel mooi !
Welke antiroest gebruik je ?
Welke antiroest gebruik je ?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-06-2017 06:48 #1437943
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Antiroest.
Bedankt!!
@ Ronaldw,
Ik gebruik Noverox. Foto van de bus staat een post eerder. Is wel goed spul vind ik, het stinkt alleen heel erg! En daarna behandel ik het met body-suit en daarna behandelen met tectyl ouderwets met de kwast.
Roderick Plevier.
@ Ronaldw,
Ik gebruik Noverox. Foto van de bus staat een post eerder. Is wel goed spul vind ik, het stinkt alleen heel erg! En daarna behandel ik het met body-suit en daarna behandelen met tectyl ouderwets met de kwast.
Roderick Plevier.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-06-2017 07:36 #1437944
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Noverox, mits goed toegepast,
Noverox, mits goed toegepast, is een prima roestomzetter. Je moet wel zorgvuldig zorgen dat alle roest omgezet wordt: een spoortje rest-roest zorgt ervoor dat je over twee jaar een grotere plek terug hebt dan voor de behandeling. Dus nooit gebruiken op dikke lagen roest.
En het is geen aflak: nadat de noverox goed droog is, moet er nog primer en aflak overheen. Toen ik dat ooit bij mijn 740 niet gedaan heb, kwamen in het zwarte oppervlak na een jaar weer bruine puntjes terug.
En het is geen aflak: nadat de noverox goed droog is, moet er nog primer en aflak overheen. Toen ik dat ooit bij mijn 740 niet gedaan heb, kwamen in het zwarte oppervlak na een jaar weer bruine puntjes terug.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-06-2017 07:40 #1437945
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Overigens ken ik body-suit
Overigens ken ik body-suit niet. Bedoel je misschien body-safe? Zo ja, dan denk ik dat je beter nog een echte aflak kunt toepassen over de noverox, in plaats van alleen tectyl-spullen.
Moderators: Jerry Stam