Het aantal bakstenen wordt snel minder.
- WILJAN Muller (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-12-2016 18:13 #1432852
door WILJAN Muller (GAST)
Beantwoord door WILJAN Muller (GAST) in topic En toch heb ik het idee dat
En toch heb ik het idee dat de 9-serie bakstenen nog altijd goed vertegenwoordigd zijn in het straatbeeld. Hier in Eindhoven rijden er sowieso genoeg rond:
- 1x V90 donkergroen (ik)
- 1x V90 donkerblauw
- 2x 960-II Estate donkergroen
- 3x 940 Estate donkerblauw
- 1x 940 Estate donkergrijs (ook lid hier)
Verder zit ik met enige regelmaat op de weg voor mijn werk en vrijwel dagelijks zie ik wel een baksteen rijden die ik nog niet eerder heb gezien...
- 1x V90 donkergroen (ik)
- 1x V90 donkerblauw
- 2x 960-II Estate donkergroen
- 3x 940 Estate donkerblauw
- 1x 940 Estate donkergrijs (ook lid hier)
Verder zit ik met enige regelmaat op de weg voor mijn werk en vrijwel dagelijks zie ik wel een baksteen rijden die ik nog niet eerder heb gezien...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-12-2016 07:21 #1432861
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Met pakweg 7000 stuks in
Met pakweg 7000 stuks in regelmatig gebruik zal dat beeld ook wel kloppen: er zijn ook auto's waarvan nooit 7000 stuks geleverd zijn.
Maar zolang ze volop dagelijks gebruikt worden en het beeld blijft dat er meer dan voldoende zijn, zal het tempo waarin het afneemt niet lager worden. Van de 700-serie zijn er nog 1711, dat was tien jaar geleden nog 15.000 stuks... Die 7000 stuks 900/S/V90 zullen er over tien jaar ook nog hooguit 900 zijn...
En dan hebben we het moment wel bereikt dat er meer Amazons zijn dan exemplaren van "onze" auto's.
Maar zolang ze volop dagelijks gebruikt worden en het beeld blijft dat er meer dan voldoende zijn, zal het tempo waarin het afneemt niet lager worden. Van de 700-serie zijn er nog 1711, dat was tien jaar geleden nog 15.000 stuks... Die 7000 stuks 900/S/V90 zullen er over tien jaar ook nog hooguit 900 zijn...
En dan hebben we het moment wel bereikt dat er meer Amazons zijn dan exemplaren van "onze" auto's.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-12-2016 07:23 #1432862
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Wat dat betreft: gisteren
Wat dat betreft: gisteren kwam een banger-rijder een gesloopte Scorpio-koets ophalen bij een kennis. Zij draaien er met hun team elk jaar zo'n 60 auto's doorheen, bij voorkeur 200's, 700's en 900's. Een kwartiertje lol in de "race" en het is einde voor weer een koets.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-12-2016 20:58 #1432872
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Sloop aantal
Tja, denk dat ik samen met een maatje er ook gemiddeld 15 a 20 per jaar uit het straatbeeld laat verdwijnen.
- Lex Stax
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-12-2016 21:12 #1432874
door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic De minder mooie 940's zullen
De minder mooie 940's zullen snel verdwijnen: ze zijn economisch niks meer waard. Mensen die goedkoop willen rijden kiezen andere auto's.
Ik ken meerdere gevallen dat bakstenen weg worden gedaan vanwege een kapotte waterpomp.
Ik verwacht dat binnen twee jaar het aantal rijdende bakstenen helaas minimaal is gehalveerd. En dat dat elke twee jaar doorgaat. De mooie blijven over.
Ik ken meerdere gevallen dat bakstenen weg worden gedaan vanwege een kapotte waterpomp.
Ik verwacht dat binnen twee jaar het aantal rijdende bakstenen helaas minimaal is gehalveerd. En dat dat elke twee jaar doorgaat. De mooie blijven over.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-12-2016 22:53 #1432881
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic registratie
Het blijft lastig de exacte aantallen in beeld te krijgen. Er wordt veel onderscheid gemaakt op de kleinste type details. Bij mij in Oegstgeest rijden behoorlijk wat oude Volvo's rond, zoals de 145, 240, een paar 940's, 850, 700 serie. Veel "behoudend" oud geld zal ik maar zeggen.
- Cor Jan van Rhijn
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-12-2016 19:24 #1432899
door Cor Jan van Rhijn
Beantwoord door Cor Jan van Rhijn in topic Amstelveen
Behoudend oud geld... klinkt als Amstelveen - en hier rijden er ook zat van deze series rond. 145, 240, 940, 850, 700 serie ik zie het hier allemaal. 960 ook veel trouwens. En dat oude geld blijft naar de volvo-dealer hier rijden, zodat de Bangarage nog best goed op de hoogte is met die oude modellen.
Cor-Jan
Cor-Jan
- Marc Jarmuszewski (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-12-2016 08:25 #1432909
door Marc Jarmuszewski (GAST)
Beantwoord door Marc Jarmuszewski (GAST) in topic Leeftijd van het geld maakt niet uit :-)
Wanneer ik in mijn straat en de zijstraten kijk zie ik in een straal van 200 meter, mijn eigen wagen en het moderne Volvo-leaseblik uitgezonderd, ook nog de 960 van de buurman (tevens lid), 2 940s en 2 850s (waren 3 940s en 1 850), en voor zover ik de eigenaren ken zijn ze noch oud, noch behoudend, waaruit eens te meer blijkt dat tijdloos design altijd blijft aanspreken. De vorige buurman aan de andere kant heeft nog steeds zijn 240 en een collega is op zoek naar een 940 vanwege gezinsuitbreiding (eerste leg). Er is nog hoop dus.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-12-2016 17:11 #1432928
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Design
Tijdloos design blijft inderdaad aanspreken, maar zodra de nette "nieuwere" modellen goedkoper worden dan de tijdloze modellen dan gaan een heleboel mensen om. De 9 serie bevindt zich toch in een stijgende prijslijn.
Alleen "hardcore" liefhebbers zullen in de tijdloze modellen blijven rijden.
Men gaat gewoon doorgroeien naar de volgende modellen.
Kortom, de wagens blijven straks alleen bij de echte liefhebbers.
Alleen "hardcore" liefhebbers zullen in de tijdloze modellen blijven rijden.
Men gaat gewoon doorgroeien naar de volgende modellen.
Kortom, de wagens blijven straks alleen bij de echte liefhebbers.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-12-2016 14:04 #1432956
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Nou, dat goedkoper zijn heeft
Nou, dat goedkoper zijn heeft de 850/V70classic allang bereikt, en inmiddels is ook de daarop volgende generatie V70 volop te koop tegen dezelfde prijzen als een nette late 940. Kennelijk biedt de 940 dus nog iets anders, als die nog niet grotendeels in handen van hardcore liefhebbers zijn.
Moderators: Jerry Stam