De Paarse Toerbuffel is thuis

  • Adrian Maarleveld
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-08-2016 13:01 #1430096 door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic Van twee een
Er zijn genoeg exemplaren met een rechte voorkant. Daarvan pak je de de balken. Een binnenscherm kan gemodelleerd worden of je zet die ook over. De rest is transplanteerbaar. Wel wat werk mag dat mag de pret niet drukken.

En een stuur trilt altijd wel wat in een baksteen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • René Minnebo (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
23-08-2016 14:49 #1430098 door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic Vorig
Jaar is er Een Mercedes sprinter van ons bedrijf betrokken geweest bij een ongeval. Een vracht wagen dook met 80 km/h achterop de bus. Het was een bus van nog geen jaar oud dus had nog best wat waarde. De bus was van achter een heel stuk korter, kreukels in het dak en zijkant, alle inbouw kasten van staal waren opgeschoven en hadden het tussenschot ook van zijn plaats gedrukt.

Iedereen dacht dat ie afgeschreven was maar hij is op transport naar Duitsland gegaan en bij Mercedes zelf hebben ze hem weer helemaal recht getrokken. Elk naadje heeft dezelfde afstand als de overige bussen.

Het kan dus wel maar de verzekering bepaalt toch wel of hij financieel te redden is. En nu ik de foto's van de volvo ook bekeken heb is de schade toch aanzienlijk.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-08-2016 01:05 #1430112 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Recht was krom, of krom is gewoon vervangen
Hallo Admiral

Rechtmaken kan. Vraag is of je auto dan bij de volgende aanrijding net zo veilig is als een auto zonder delen die ooit rechtgetrokken zijn.

Daarnaast is natuurlijk maar de vraag wat er echt gedaan is, als er gezegd wordt dat een auto is rechtgetrokken. Is het metaal dat in elkaar gedrukt was weer straks getrokken of zijn er hele stukken metaal gewoon vervangen. Als de auto naar Mercedes is geweest, is de kans groot, dat belangrijke delen gewoon vervangen zijn. Die nemen geen risico.

groetjes

Mathy

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-08-2016 10:23 #1430121 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nou...
Ik heb even lopen zoeken, maar ik kom alleen maar amateurs tegen op internetforums die hetzelfde beweren wat jij zegt Mathy.
(en er wordt nogal wat geroepen hier en daar op dat WWW)
Ik wil daarmee overigens niet beweren dat het niet waar zou kunnen zijn, maar een officiële waarschuwing zie ik nergens.
Sterker nog: ik zie dat de fabrieksgarantie blijft gegarandeerd bij erkende bedrijven.
Ikzelf zou naar een specialist gaan en vragen wat het kost en wat de consequenties zijn.


Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-08-2016 21:10 #1430131 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic ...
Hallo Jeroen

Ik heb op school een aantal jaren Werktuigbouwkunde mogen doen. De werktuigbouw maakt eigenlijk alles, wat niet van hout of beton/steen is. Metaal dat vervormd, is en wordt (met slechts enkele uitzonderingen, die niet gebruikt worden in de carrosserie van de auto) nooit meer wat het ooit was. Verbuig maar eens een stuk staal en buig het dan terug.

En zoals ik al gezegd heb, je weet niet wat er precies gedaan wordt als de vakman een schade herstelt. Worden er dan belangrijke delen rechtgetrokken of gewoon vervangen door onbeschadigde delen? "Fabrieksgarantie" wil dus nog niet zeggen dat "rechttrekken" verantwoord is, omdat je niet weet of er überhaupt iets, dat voor de botseigenschappen van belang is, is rechtgetrokken.

groetjes

Mathy

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jan Snijder
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-08-2016 22:09 #1430134 door Jan Snijder
Beantwoord door Jan Snijder in topic filmpje op you tube
Kijk maar eens op You Tube: Fifth Gear used car repaired with severe economic restraint in crashtest.

Daar laten ze een Ford Focus die dus al eens een flinke frontale aanrijding heeft gehad crashen tegen een Ford Focus die nog geheel schadevrij was. De resultaten zijn onthutsend. Voor mij ook geen auto meer die rechtgetrokken wordt na een aanrijding. De fut is uit het materiaal en de bescherming is bij een volgende klap minimaal. Dat is mijn mening al jaren en het filmpje bewijst het ook. Opknappen is alleen een economisch motief, maar niet verstandig. Hoezeer je ook aan je auto gehecht bent.

Groeten, Jan.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Pascal Kogelman
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
24-08-2016 22:57 #1430137 door Pascal Kogelman
Beantwoord door Pascal Kogelman in topic garantie
Ik heb contact gehad met iemand van een bedrijf dat gespecialiseerd is in richttechniek en hij zegt dat richten in veel gevallen goed mogelijk is zonder in te boeten aan kwaliteit.
Ze geven garantie op hun werk en hij wil komen kijken naar de paarse toerbuffel om eventueel advies te geven en een prijsindicatie. Wordt vervolgd.
groet,
Pascal

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-08-2016 09:57 #1430144 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Heb mijn raceauto's al heel
Heb mijn raceauto's al heel wat keer recht laten trekken als er weer wat mis ging. Een vakman die weet wat hij doet en waar hij de boel heet met stoken om de materiaalsterkte weer goed te krijgen. Nooit gehad dat de volgende keer de vervorming op precies dezelfde plaats (of net daarnaast) zat of makkelijker ging.

Richten bij een vakman = ja
Richten door beun = nee

Persoonlijk denk ik dat je er goed aan doet in ieder geval te overwegen je auto te laten richten.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Pascal Kogelman
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
25-08-2016 18:02 #1430173 door Pascal Kogelman
Beantwoord door Pascal Kogelman in topic Einde oefening
De richt-specialist heeft gekeken en hij adviseerde mij het niet te laten doen. De kosten van het laten richten en daarna weer opbouwen wegen niet op tegen de baten en/of aanschaf andere Volvo. Voor de duidelijkheid: het is weer helemaal goed te krijgen, maar dat gaat mij te veel kosten (3000,- euro) en dan heb je alleen nog maar een gerichte auto met nieuw plaatwerk, zonder dat de techniek onder de kap vervangen is. Dat geld steek ik liever in een andere auto, aangezien ik alles uit eigen zak moet gaan betalen.
Ik kan dit traject nu gaan afsluiten en mij volledig richten op het vinden van een opvolger. Nogmaals bedankt voor alle adviezen!
groet,
Pascal

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Lex Stax
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-08-2016 19:51 #1430175 door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic Jammer voor de paarse gigant.
Jammer voor de paarse gigant.
Maar het lijkt me een logische en verstandige keuze.
Succes met je queeste voor het vinden van een waardige opvolger!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD