Roadtrip naar Zuid Zweden

• Pascal Kogelman
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
16-07-2016 19:33 #1429410 door Pascal Kogelman
Beantwoord door Pascal Kogelman in topic Klaar voor de start
De Volvo is vandaag eerst gebruikt om een bankstel voor mijn moeder te verhuizen.
Dat paste er precies in. Heerlijk zo'n veelzijdige pakezel.

Daarna is vanmiddag de daktent er voor het eerst opgegaan. Snel even een paar foto's gemaakt nu de auto er nog mooi schoon en gepoetst bij staat. Dit wordt ons twee-persoons bed voor de komende week. Morgen de rest inladen en dan vertrekken we maandag. Het dreigt lekker weer te worden in Denemarken en Zweden (21 tot 26 graden). Siem en ik hebben er zin in.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-07-2016 23:08 #1429412 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Likes
Kan je hier ook likes uitdelen?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-07-2016 16:37 #1429450 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Veel plezier!
Topfoto's!

• Pascal Kogelman
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
20-07-2016 21:39 #1429466 door Pascal Kogelman
Beantwoord door Pascal Kogelman in topic Einde oefening
Vandaag is er een abrupt einde gekomen aan onze roadtrip.
Na 2 prachtige dagen in Kopenhagen waren we op weg naar Malmo,
toen er in downtown Kopenhagen een Mercedes taxi in de rechterflank
naar binnen kwam zetten. We hadden beide groen op een kruispunt ik sloeg linksaf achter mijn voorligger aan. De taxi had ook groen en ging rechtdoor. Waarschijnlijk mijn schuld, al gaat de verzekering zich daar over buigen (ik ben WA + verzekerd).Gelukkig geen persoonlijk letsel, wel gwschrokken. Siem zat te
Lezen voor in en heeft de taxi nooit zien aankomen.
De Volvo is nog op eigen kracht van het kruispunt afgereden. Koelvloeistof eruit, wiel staat er scheef onder, motorkap en parafrase gekreukeld, bjjrijdersportier gedeukt maar ging wel open. Verder naar achteren geen schade, motor liep ook nog ( heb ik snel weer uitgezet).
Afgesleept en vd ANWB een nieuwe V70 meegekregen om mee naar huis te gaan. Zijn nu op weg naar huis. De Volvo wordt over een tijd naar Ned. getransporteerd. Ik ben er goed ziek van, de auto was perfect. De heenweg (800 km) geen olie of koelvloeistof verbruik. Mijn fijnste auto ooit nooit beknibbeld op onderhoud en (mede dankzij Timen) superbetrouwbaar. Ik hoop dat de schade reparabel is, ik heb een band met deze 940. Ik heb er mijn vader mee naar zijn laatste rustplaats gebracht en
hoop eerlijk gezegd dat hij ooit weer zal lopen. Wellicht dat ik jullie hulp daarbij vraag.
Eerst maar eens de schade vaststellen na repatriëring en kijken wat de mogelijkheden zijn.
Het beloofde artikel in de Factoor 700, zal dus een korte worden . Eerst maar eens slapen en morgen door naar huis.
Groet,
Pascal

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-07-2016 22:37 #1429467 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Ouch!
Hallo Pascal

Het is een schrale troost, maar liever de auto in de puin dan jullie.
Toch veel sterkte gewenst.

groetjes

Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-07-2016 09:30 #1429469 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Oww
Oww dat is echt zwaar ruk.
Kan me voorstellen dat je er inderdaad goed ziek van bent; ik werd al niet goed toen ik de foto's zag.
Ik hoop voor je dat hij niet echt krom is en de schade nog te herstellen is.
Succes met het vervolg in elk geval.

Schrale troost dat je van de ANWB wel een echte auto meegekregen hebt ter vervanging :)

• Lex Stax
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-07-2016 10:54 #1429470 door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic Sterkte Pascal!
Sterkte Pascal!

Da's inderdaad goed balen. Maar er is gelukkig veel mogelijk met reparatie als de auto niet krom is.

Sterkte!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-07-2016 11:52 #1429472 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Akelig
Pascal,

Wat een akelig einde van je reis! We leven met je mee!

Hopelijk gaat het goed met je zoon en jou.

Gr. Willem

• Pascal Kogelman
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
21-07-2016 17:05 #1429477 door Pascal Kogelman
Beantwoord door Pascal Kogelman in topic Bedankt!
Bedankt voor alle medeleven. We zijn vanmiddag weer thuis gekomen met de vervangende V70 (nu met daktent op het dak). Dat reed relaxed met de cruise op 130/140 km p/u en ik stapte er ook wel uitgerust uit, maar al met al te modern voor mij.
Ik mis het geluid en de rust die een LPT 940 je geeft.
We kwamen er vlak bij de veerboot naar Dld. achter dat we de sleutel vd Volvo die we vd berger gekregen hebben om de bagage over te laden nog in ons bezit hadden.
Die sleutel had bij de berger moeten blijven, maar Siem had hem nog in zijn broekzak. Gebeld met dat bedrijf (160 km van ons vandaan) en besloten de sleutel in een envelop per post op te sturen. Ik hoop de auto over een paar weken in Wijhe te zien.
Geen idee, wie mij dan gaat vertellen of het reparabel is (en zo ja, tegen welke kosten).
Ik ben erg gehecht aan mijn 940, maar moet ook realistisch blijven.
Het gekke is dat alles na de crash gewoon functioneerde: de motor startte, de automaatbak deed het, ik heb de ramen en het schuifdak nog dichtgedaan, de centrale vergrendeling functioneerde.
Afgezien van de zichtbare schade aan de buitenkant, was er binnenin niets te merken van de aanrijding.
Nu thuis maar eerst bijkomen. We hebben toch twee mooie dagen en Denemarken gehad. Een bezoek aan het Volvo museum zal dan een andere keer moeten plaatsvinden. Hier nog een foto van de ochtend voor de aanrijding op de camping in Kopenhagen en eentje van de schade van beide wagens.

• Robert Geurts
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-07-2016 17:22 #1429478 door Robert Geurts
Beantwoord door Robert Geurts in topic Balen
Aj, balen balen. Ik was je draadje aan het volgen, we gaan over een goede week naar Zweden. De foto's van je prachtige auto zijn voor mij de motivatie om door de wasstraat te gaan.

Veel succes, hopelijk komt het goed.

Gr, Robert

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC