Roadtrip naar Zuid Zweden
- Ton Visser (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-05-2016 08:36 #1428222
door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic Zoiets?
Zoiets bedoel je toch niet?
Ik heb nog een link voor je:
www.volvo200.org/tankstations_eng.htm
Groeten,
Ik heb nog een link voor je:
www.volvo200.org/tankstations_eng.htm
Bijlage Auto´s0043_0.jpg niet gevonden
Bijlage Auto´s0044_0.jpg niet gevonden
Bijlage Auto´s0046_0.jpg niet gevonden
Groeten,
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Pascal Kogelman
- Premium lid
-
Minder
Meer
12-05-2016 18:43 #1428235
door Pascal Kogelman
Beantwoord door Pascal Kogelman in topic Nee, Ton
Nee, Ton ik hoef niet illegaal te stoken onderweg. Ik neem mijn eigen drank wel mee.
Bedankt voor de kaart met tankstations.
groet,
Pascal
Bedankt voor de kaart met tankstations.
groet,
Pascal
- Ton Visser (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-05-2016 20:53 #1428238
door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic Hoho!
Hoho Pascal, dit is niet wat jij denkt, dit is geen hembränt oftewel illegaal genever stoken.
Dit is een variant op LPG, dit is een houtgas installatie die bij ons in de tweede wereldoorlog gebruikt werden.
Het is iemand die bij ons in de buurt in een gehucht in Zweden woont en daar zo mee in de rondte rijdt.
Op de laatste foto zie je rechts een binnenband, die heb ik ooit helemaal opgepompt daar achterop zien staan, vier keer zo groot.
Toen kwam zijn vrouw aangelopen en ik vroeg haar waar die binnenband voor was.
Het antwoord was: allemaal reserve brandstof.
Misschien is dit nog wel een tip: koop een goede wegenkaart en ga van de grote weg af, dan zie je veel meer.
Groeten,
Dit is een variant op LPG, dit is een houtgas installatie die bij ons in de tweede wereldoorlog gebruikt werden.
Het is iemand die bij ons in de buurt in een gehucht in Zweden woont en daar zo mee in de rondte rijdt.
Op de laatste foto zie je rechts een binnenband, die heb ik ooit helemaal opgepompt daar achterop zien staan, vier keer zo groot.
Toen kwam zijn vrouw aangelopen en ik vroeg haar waar die binnenband voor was.
Het antwoord was: allemaal reserve brandstof.
Misschien is dit nog wel een tip: koop een goede wegenkaart en ga van de grote weg af, dan zie je veel meer.
Groeten,
- Pascal Kogelman
- Premium lid
-
Minder
Meer
12-05-2016 22:35 #1428240
door Pascal Kogelman
Beantwoord door Pascal Kogelman in topic Aap uit de mouw
Aha Ton, daar komt de aap uit de mouw: een houtgas installatie! Nu zie ik het ook.
Omdat ik ooit in Noorwegen mensen in de natuur illegale drank zag stoken, was een distelleerketel mijn eerste gedachte.
Bedankt voor de tip van de wegenkaart.
groet,
Pascal
Omdat ik ooit in Noorwegen mensen in de natuur illegale drank zag stoken, was een distelleerketel mijn eerste gedachte.
Bedankt voor de tip van de wegenkaart.
groet,
Pascal
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-05-2016 23:12 #1428333
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Heb
nog wel een Capitool reisgids van Zweden voor je te leen,mocht je die willen gebruiken dan zal ik hem meenemen naar de sleuteldag in Elburg,laat maat even weten wat je wilt.
Groeten Ted.
Reisgids is van 2009 ,alleen data,s van evenementen klopppen niet de rest zal er nog wel staan.
Groeten Ted.
Reisgids is van 2009 ,alleen data,s van evenementen klopppen niet de rest zal er nog wel staan.
- Pascal Kogelman
- Premium lid
-
Minder
Meer
20-05-2016 10:54 #1428370
door Pascal Kogelman
Beantwoord door Pascal Kogelman in topic Bedankt voor je aanbod!
Ted, bedankt voor je aanbod. Ik weet alleen nog niet zeker of ik naar Elburg ga.
Mocht dit zo zijn en de reisgids willen lenen, dan doe je t.z.t. een PB.
groet,
Pascal
Mocht dit zo zijn en de reisgids willen lenen, dan doe je t.z.t. een PB.
groet,
Pascal
- Chris Kobes
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-05-2016 19:32 #1428477
door Chris Kobes
Beantwoord door Chris Kobes in topic Mooi
Mooi idee dit, probeer dat hier ook nog eens te organiseren.
Willen met kameraden ook nog eens zo'n tochtje maken, mooi voor in de zomer of nazomer
Leuk ook dat je een stukje gaat typen voor in de Factor!
En op de foto's verheug ik me ook al, want die zien er altijd goed uit!
Willen met kameraden ook nog eens zo'n tochtje maken, mooi voor in de zomer of nazomer

Leuk ook dat je een stukje gaat typen voor in de Factor!
En op de foto's verheug ik me ook al, want die zien er altijd goed uit!
- Pascal Kogelman
- Premium lid
-
Minder
Meer
12-07-2016 21:06 #1429334
door Pascal Kogelman
Beantwoord door Pascal Kogelman in topic Bijna klaar voor vertrek!
We willen volgende maandag vertrekken. Komend weekend de daktent op de 940 zetten daarna inpakken en wegwezen. Het dreigt volgende week mooi kampeerweer te worden in Denemarken en Zweden, zonnig met 21 tot 23 graden. Eerste stop wordt Kopenhagen. Ik was twee weken geleden nog met een camper in Roskilde voor het Roskilde muziekfestival, dus die route kan in nog wel dromen.
Na een dag Kopenhagen de brug over naar Malmo, alwaar zoonlief graag het voetbalpleintje waar Zlatan Ibrahimovic heeft leren voetballen wil bekijken.
Vandaar richting het Noorden naar Gotenburg voor het Volvomuseum en vanaf dat moment ligt de route nog geheel open. We bekijken ter plaatse en van dag tot dag welke richting we op gaan. Dit zal wel richting het Zuiden zijn, omdat we de provincie Skane willen zien. Een week na vertrek zullen we dan weer thuis zijn.
De kaart met LPG stations is geprint, het gasbrandertje met de pannenkoeken ligt klaar. De Paarse Toerbuffel is er (denk ik) klaar voor.
Daar is eigenlijk nooit wat mee, dus even motorolie, koelvloeistof peil checken en automaatbakolie peilen, volgooien die laadruimte en karren maar. We hebben er zin in.
We gaan foto's maken van deze vader en zoon roadtrip, welke ik na thuiskomst zal proberen te verwerken in een artikeltje voor de Factoor 700.
Mocht iemand nog leuke bestemmingen weten in Zuid-Zweden: tips zijn nog steeds welkom!
Sinds kort staat er trouwens een tweede Volvo bij ons huis. Ik heb mijn vrouw eindelijk zo ver gekregen dat ze overstag is. Van haar Audi A2 naar een Volvo.
Het is wel een voorwielaandrijver geworden: een Saphir zwarte V50 T5 Momentum uit 2004 met licht leder interieur en ruim 338 dkm op de teller. Oerdegelijke 2,5 liter turbo vijfcilinder, met lekkere turbofluit en roffel uit het vooronder. Ik heb de complete onderhoudshistorie weten te achterhalen (compleet Volvo dealer onderhouden) incl. de vorige eigenaar ,die deze auto meer dan 10 jaar gehad heeft, gebeld. Hij had deze T5 weer van zijn vriend overgenomen, dus de complete voorgeschiedenis is bekend en wij zijn de derde eigenaren.
Met 220 pk een vlotte wagen. Mijn vrouw had slechts drie voorwaarden (zij rijdt er meestal in, ik rijd de 940): een zwarte kleur, 3 zitplaatsen op de achterbank en een trekhaak. En met een vierkante Volvo hoefde ik niet aan te komen. Verder vertrouwde ze geheel op mijn intuïtie qua auto-aankoop.
Dat het een T5 was en geen 1.8 liter heb ik haar pas verteld nadat de auto al gekocht en opgehaald was. Pa en de zoons willen immers ook wat. Ik vond het tijd om eens gevoel voor verstand te laten gaan. Ze kon een smile niet onderdrukken toen inhaalacties op de snelweg toch wel erg soepel verliepen. En met de zesde versnelling kun je er (als je je best doet) ook gewoon ruim 1 op 10 mee rijden.
We hopen er nog veel veilige km mee te mogen rijden.
Na een dag Kopenhagen de brug over naar Malmo, alwaar zoonlief graag het voetbalpleintje waar Zlatan Ibrahimovic heeft leren voetballen wil bekijken.
Vandaar richting het Noorden naar Gotenburg voor het Volvomuseum en vanaf dat moment ligt de route nog geheel open. We bekijken ter plaatse en van dag tot dag welke richting we op gaan. Dit zal wel richting het Zuiden zijn, omdat we de provincie Skane willen zien. Een week na vertrek zullen we dan weer thuis zijn.
De kaart met LPG stations is geprint, het gasbrandertje met de pannenkoeken ligt klaar. De Paarse Toerbuffel is er (denk ik) klaar voor.
Daar is eigenlijk nooit wat mee, dus even motorolie, koelvloeistof peil checken en automaatbakolie peilen, volgooien die laadruimte en karren maar. We hebben er zin in.
We gaan foto's maken van deze vader en zoon roadtrip, welke ik na thuiskomst zal proberen te verwerken in een artikeltje voor de Factoor 700.
Mocht iemand nog leuke bestemmingen weten in Zuid-Zweden: tips zijn nog steeds welkom!
Sinds kort staat er trouwens een tweede Volvo bij ons huis. Ik heb mijn vrouw eindelijk zo ver gekregen dat ze overstag is. Van haar Audi A2 naar een Volvo.
Het is wel een voorwielaandrijver geworden: een Saphir zwarte V50 T5 Momentum uit 2004 met licht leder interieur en ruim 338 dkm op de teller. Oerdegelijke 2,5 liter turbo vijfcilinder, met lekkere turbofluit en roffel uit het vooronder. Ik heb de complete onderhoudshistorie weten te achterhalen (compleet Volvo dealer onderhouden) incl. de vorige eigenaar ,die deze auto meer dan 10 jaar gehad heeft, gebeld. Hij had deze T5 weer van zijn vriend overgenomen, dus de complete voorgeschiedenis is bekend en wij zijn de derde eigenaren.
Met 220 pk een vlotte wagen. Mijn vrouw had slechts drie voorwaarden (zij rijdt er meestal in, ik rijd de 940): een zwarte kleur, 3 zitplaatsen op de achterbank en een trekhaak. En met een vierkante Volvo hoefde ik niet aan te komen. Verder vertrouwde ze geheel op mijn intuïtie qua auto-aankoop.
Dat het een T5 was en geen 1.8 liter heb ik haar pas verteld nadat de auto al gekocht en opgehaald was. Pa en de zoons willen immers ook wat. Ik vond het tijd om eens gevoel voor verstand te laten gaan. Ze kon een smile niet onderdrukken toen inhaalacties op de snelweg toch wel erg soepel verliepen. En met de zesde versnelling kun je er (als je je best doet) ook gewoon ruim 1 op 10 mee rijden.
We hopen er nog veel veilige km mee te mogen rijden.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-07-2016 22:18 #1429336
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Daktent
Een daktent op de 940? Dat spreekt tot de verbeelding!
Heb je daar foto's van. Krijg ik hier de familie misschien warm voor de vakantie volgend jaar.
In ieder geval veel plezier gewenst.
Gr. Willem
Heb je daar foto's van. Krijg ik hier de familie misschien warm voor de vakantie volgend jaar.
In ieder geval veel plezier gewenst.
Gr. Willem
- Pascal Kogelman
- Premium lid
-
Minder
Meer
12-07-2016 22:52 #1429339
door Pascal Kogelman
Beantwoord door Pascal Kogelman in topic Daktent
Op de 940 gaat mijn Magiolinna komende week voor het eerst op. Daar heb ik (nog) geen foto's van.
Wel van mijn vorige baksteen, de 240 met tent op het dak. Het een soort uit de kluiten gewassen ski box van polyester, waarvan je het dak
dmv een slinger en via een spindel zo'n 90 cm de lucht in draait. Er ligt een 2 persoons matras in en er zit een 12 volt aansluiting in voor een (lees) lampje.
Met een laddertje klim je er in. Overal waar je dus met je auto kunt staan, kun je dus (vrij) kamperen. Binnen een minuut is je slaapplaats gereed.
Wel van mijn vorige baksteen, de 240 met tent op het dak. Het een soort uit de kluiten gewassen ski box van polyester, waarvan je het dak
dmv een slinger en via een spindel zo'n 90 cm de lucht in draait. Er ligt een 2 persoons matras in en er zit een 12 volt aansluiting in voor een (lees) lampje.
Met een laddertje klim je er in. Overal waar je dus met je auto kunt staan, kun je dus (vrij) kamperen. Binnen een minuut is je slaapplaats gereed.
Moderators: Jerry Stam