Einde van een tijdperk? Iets is overleden...
- Lex Stax
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-02-2016 19:56 #1425520
door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic Hulde voor Timen!
Hulde voor Timen!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-02-2016 23:08 #1425528
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Warm
Hier krijg ik dus wél een warm gevoel van.
- Leon Doensen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-02-2016 00:54 #1425537
door Leon Doensen
Beantwoord door Leon Doensen in topic sonde
Jammer om em op deze manier af te voeren.
Gezien het ontbreken van het lpg schakelaar lampje zou ik zeggen de eindtrap kapot(zit tegen het linker binnenscherm) dan beweegt ook de toerenteller niet meer tijdens starten. Maar het kunnen natuurlijk ook de 4 zekeringen van de lpi installatie zijn.(als er vialle lpi in zit).
Succes!
PS Hij is toch ook uit te lezen middels obd
Gezien het ontbreken van het lpg schakelaar lampje zou ik zeggen de eindtrap kapot(zit tegen het linker binnenscherm) dan beweegt ook de toerenteller niet meer tijdens starten. Maar het kunnen natuurlijk ook de 4 zekeringen van de lpi installatie zijn.(als er vialle lpi in zit).
Succes!
PS Hij is toch ook uit te lezen middels obd
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-02-2016 08:45 #1425539
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Meteen naar Timen dus! Niet
Meteen naar Timen dus! Niet meer over nadenken!
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-02-2016 16:04 #1425561
door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic Oud
Bij het oude type Vialle LPI-computer licht het ledje pas groen op wanneer de motor loopt.
(knippert niet en blijft ook groen als er naar gas is overgeschakeld)
(knippert niet en blijft ook groen als er naar gas is overgeschakeld)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-02-2016 23:15 #1425578
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Misschien een hele flauwe
Misschien een hele flauwe vraag, je hebt toch niet recentelijk de motorruimte met een hogedrukreiniger schoongemaakt hoop ik? Daar kan een Lpi computer niet tegen namelijk en krijg je ook exact de door jou beschreven symptomen door.
= Lpi computer overleden door kortsluiting.
= Lpi computer overleden door kortsluiting.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-02-2016 23:45 #1425580
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mocht je ermee door willen...
Hoi JohnPeter,
We lopen hier allebei al even lang rond (10 jaar en twee maanden zag ik, schept een band) en elke keer lees ik met spanning de berichten over hoe dicht je de 1 miljoen (!!!) kilometer nadert (en ook de andere berichten natuurlijk). Gelukkig weer APK, lasdingetje hier, onderhoudsdingetje daar. Kosten lopen op en inkomsten terug, maar wat mij betreft moet deze tank (verantwoord uiteraard) de 1 miljoen kilometer halen.
Heb zelf helaas niet de kunde om ter plekke te helpen met repareren en ook niet de tijd om 'm van Noord-Nederland naar Vaassen te rijden, maar bij deze worden die reis- en eventuele huur-onkosten vergoed, inclusief je treinkaartjes
Hopelijk kun je de afweging maken om er sowieso mee door te rijden, want de vaste lasten blijven natuurlijk wel hoog, en niet-meer-te-betalen blijft niet-meer-te-betalen.
Succes met de afwegingen, ik zou zeggen: gewoon op transport. Timen kan altijd nog zeggen dat het geen zin heeft en dan hou je je herinneringen aan 355.000km, maar zolang hij daar niet staat, blijft het gissen.
We lopen hier allebei al even lang rond (10 jaar en twee maanden zag ik, schept een band) en elke keer lees ik met spanning de berichten over hoe dicht je de 1 miljoen (!!!) kilometer nadert (en ook de andere berichten natuurlijk). Gelukkig weer APK, lasdingetje hier, onderhoudsdingetje daar. Kosten lopen op en inkomsten terug, maar wat mij betreft moet deze tank (verantwoord uiteraard) de 1 miljoen kilometer halen.
Heb zelf helaas niet de kunde om ter plekke te helpen met repareren en ook niet de tijd om 'm van Noord-Nederland naar Vaassen te rijden, maar bij deze worden die reis- en eventuele huur-onkosten vergoed, inclusief je treinkaartjes

Hopelijk kun je de afweging maken om er sowieso mee door te rijden, want de vaste lasten blijven natuurlijk wel hoog, en niet-meer-te-betalen blijft niet-meer-te-betalen.
Succes met de afwegingen, ik zou zeggen: gewoon op transport. Timen kan altijd nog zeggen dat het geen zin heeft en dan hou je je herinneringen aan 355.000km, maar zolang hij daar niet staat, blijft het gissen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-02-2016 00:11 #1425582
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Warm gevoel
Dat heb ik wel gekregen. Eerste stap is dat relais, dit weekend, en als het dan nog niet werkt maar even kijken.
Wat ik me wel realiseerde is dat laatste tijd ik er ronkend geluid hoorde, gedurende de eerste paar seconden; daarna was het weg.
Maar als ik het goed begrijp kijkt niemand me meer aan als ik dat miljoen niet haal
Dank Timen!
Wat ik me wel realiseerde is dat laatste tijd ik er ronkend geluid hoorde, gedurende de eerste paar seconden; daarna was het weg.
Maar als ik het goed begrijp kijkt niemand me meer aan als ik dat miljoen niet haal

Dank Timen!
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-02-2016 00:30 #1425584
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic JP wordt IG
Hallo JohnPeter
Je bent bijna op het punt dat je de Nederlandse Irv Gordon wordt. Dan ga je het toch zeker niet opgeven?
groetjes
Mathy
PS weet Volvo al dat je bijna 1.000.000 km afgelegd hebt in één van hun auto's?
Je bent bijna op het punt dat je de Nederlandse Irv Gordon wordt. Dan ga je het toch zeker niet opgeven?
groetjes
Mathy
PS weet Volvo al dat je bijna 1.000.000 km afgelegd hebt in één van hun auto's?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-02-2016 13:43 #1425593
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Het was kennelijk niet het relais.
Zelf vervangen....
"Normaal" hoorde ik dus wat gebrom, nu alleen maar het ronddraaien van de starter-motor.. Dat gebrom was dus niet het (inmiddels reserve-relais). Oftewel terug bij af.
Auto + trailer huren moet ik volgende week maar even proberen. Prachtig aanbod van Dré en Timen, te gekke groep mensen hier!
Bummer
"Normaal" hoorde ik dus wat gebrom, nu alleen maar het ronddraaien van de starter-motor.. Dat gebrom was dus niet het (inmiddels reserve-relais). Oftewel terug bij af.
Auto + trailer huren moet ik volgende week maar even proberen. Prachtig aanbod van Dré en Timen, te gekke groep mensen hier!
Bummer

Moderators: Jerry Stam