965 type 2 met 315/k km inruilen voor 960 type 2 met 127/k km in concourstaat
- Jan Snijder
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-12-2015 01:38 #1424319
door Jan Snijder
Beantwoord door Jan Snijder in topic Lekker blijven rijden.
Yves,
die handbak moet je nooit nemen. Mijn eerste S90 was er eentje met handbak en juist daarom heb ik hem na 3 jaar weggedaan en mijn huidige gekocht. Een automaat rijdt zoveel relaxter. Ik vond en vind de handbak totaal niet bij het karakter van de 960 passen. Overigens ziet jouw auto er prachtig uit. Volgens mij doe je er geen goed aan om te ruilen. Ik deed het niet want die handbak is beslist niet mijn ding. Maar je kunt natuurlijk altijd een proefritje maken. Maar hier geldt echt: bezint eer ge begint.
Groeten, Jan
die handbak moet je nooit nemen. Mijn eerste S90 was er eentje met handbak en juist daarom heb ik hem na 3 jaar weggedaan en mijn huidige gekocht. Een automaat rijdt zoveel relaxter. Ik vond en vind de handbak totaal niet bij het karakter van de 960 passen. Overigens ziet jouw auto er prachtig uit. Volgens mij doe je er geen goed aan om te ruilen. Ik deed het niet want die handbak is beslist niet mijn ding. Maar je kunt natuurlijk altijd een proefritje maken. Maar hier geldt echt: bezint eer ge begint.
Groeten, Jan
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-12-2015 13:20 #1424323
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic dus je krijgt 3000 terug voor
dus je krijgt 3000 terug voor de (goede en mooie) 965?? Nou je kan er heel wat mensen blij mee maken met die vraagprijs
als hij echt in die goede staat is waar het wel op lijkt en met al die nieuwe onderdelen

- Lex Stax
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-12-2015 13:56 #1424324
door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic Smeekens en Nordicar zijn
Smeekens en Nordicar zijn prima adressen!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-12-2015 14:02 #1424325
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nordicar ben ik vaak goed
Nordicar ben ik vaak goed geholpen. En verstand van zaken!
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-12-2015 14:45 #1424328
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Handbak is een enorm voordeel
Handbak is een enorm voordeel, zeker bij de wat amechtige 2,5 liter, die veel te kort komt bij de automaat. Drieliter handbak is wat mij betreft de mooiste configuratie, al komt de 204 pk drieliter automaat wel in de buurt.
Hoe meer koppel, hoe minder je die automaat nodig hebt, hij wordt er zuiniger, stiller en sneller van met handbak. Helaas worden ze bijna allemaal gesloopt vanwege diezelfde handbak...
Maar onder de streep: ook mijn gevoel zegt dat je je huidige beter kunt houden dan een nieuw avontuur met een onbekende auto aan te gaan. Zeker als je voor je huidige niet een reeel bod terug krijgt (en met alle werk die je hebt gedaan, vind ik dit niet een reeel bod).
Hoe meer koppel, hoe minder je die automaat nodig hebt, hij wordt er zuiniger, stiller en sneller van met handbak. Helaas worden ze bijna allemaal gesloopt vanwege diezelfde handbak...
Maar onder de streep: ook mijn gevoel zegt dat je je huidige beter kunt houden dan een nieuw avontuur met een onbekende auto aan te gaan. Zeker als je voor je huidige niet een reeel bod terug krijgt (en met alle werk die je hebt gedaan, vind ik dit niet een reeel bod).
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-12-2015 19:45 #1424336
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kwaliteit
Nordicar en smeekens zijn zeker goed en betrouwbaar. Dat zijn ook de mensen die al het beschreven onderhoud aan deze 965 hebben gedaan tezamen met de volvó dealer. Het zijn ook allemaal originele onderdelen. Ik ben ook van mening dat de inruilwaarde te laag is. Ik denk dat 4.000 euro onze auto zeer netjes is als netto prijs. Dus al met al kan ik beter kiezen voor verdere investering en er zo lang mogelijk mee rijden of particulier verkopen. En na jullie reacties neig ik naar het eerste. Dank allemaal en ik hoor nog graag jullie tips over de verlichting en het spuitwerk.
- Lex Stax
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-12-2015 19:57 #1424337
door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic De prijs die een garage voor
De prijs die een garage voor een auto zal betalen, zal altijd lager zijn, dan wanneer je de auto particulier verkoopt. De garage, en zeker een goede garage, zal een auto niet blind doorverkopen.
In de huidige markt is een 960 niet veel waard, zeker niet met meer dan 3 ton. Het voordeel is dat er mooie auto's voor weinig te koop te zijn. Het nadeel is het omgekeerde...
Of 4000 realistisch is kan ik niet beoordelen. Dat kan alleen als je de auto te koop zet... De markt bepaalt de prijs.
In de huidige markt is een 960 niet veel waard, zeker niet met meer dan 3 ton. Het voordeel is dat er mooie auto's voor weinig te koop te zijn. Het nadeel is het omgekeerde...
Of 4000 realistisch is kan ik niet beoordelen. Dat kan alleen als je de auto te koop zet... De markt bepaalt de prijs.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-12-2015 23:16 #1424342
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Markt bepaald inderdaad de prijs
Daar heb je helemaal gelijk in Lex.
En we kunnen daar van vinden wat we willen, maar de markt bepaald inderdaad. Soms zie je wel vreemde verschillen. Zo heeft Smeekens recentelijk een aantal s90 voor dik geld aan de man gebracht, daar zaten ook al behoorlijke kms op. Maar ook Nordicar heeft nu een v90 te koop staan voor 5.950 met 270.000 km op de teller. Maar zoals boven ook beschreven, alles wat je met deze leeftijd koopt (maar ook forse jongere occasions) kunnen je toch onverwacht hoge kosten bezorgen, ook al is de historie goed. Maar zoals jij eerder ook aangaf: als je een optisch hele mooie auto kunt vinden, is een goede proefrit de moeite waard. De prijs is lastig, daar de markt een 960 met handbak ook minder zou pruimen. Dus wellicht moet ik de markt maar even de tijd geven en kijken wat er gaat gebeuren. In ieder geval komend weekend mooie rit van s Gravenmoer naar Harlingen met de 965
En we kunnen daar van vinden wat we willen, maar de markt bepaald inderdaad. Soms zie je wel vreemde verschillen. Zo heeft Smeekens recentelijk een aantal s90 voor dik geld aan de man gebracht, daar zaten ook al behoorlijke kms op. Maar ook Nordicar heeft nu een v90 te koop staan voor 5.950 met 270.000 km op de teller. Maar zoals boven ook beschreven, alles wat je met deze leeftijd koopt (maar ook forse jongere occasions) kunnen je toch onverwacht hoge kosten bezorgen, ook al is de historie goed. Maar zoals jij eerder ook aangaf: als je een optisch hele mooie auto kunt vinden, is een goede proefrit de moeite waard. De prijs is lastig, daar de markt een 960 met handbak ook minder zou pruimen. Dus wellicht moet ik de markt maar even de tijd geven en kijken wat er gaat gebeuren. In ieder geval komend weekend mooie rit van s Gravenmoer naar Harlingen met de 965
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-12-2015 00:57 #1424346
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Wat Jan Snijder zegt
Een handbak past niet bij zo'n auto.
Behalve het feit dat verder nauwelijks een levende ziel is te vinden die dat wil in zo'n auto
Het maakt zo'n auto praktisch onverkoopbaar. Gen wonder dus da ze gesloopt worden.
En verder wat Jan Snijder zegt
Behalve het feit dat verder nauwelijks een levende ziel is te vinden die dat wil in zo'n auto
Het maakt zo'n auto praktisch onverkoopbaar. Gen wonder dus da ze gesloopt worden.
En verder wat Jan Snijder zegt
- Lex Stax
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-12-2015 09:52 #1424351
door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic Nou ja, wat ik wilde
Nou ja, wat ik wilde schrijven is dat die S90 een hele mooie is met een onberispelijke historie. Smeekens is een uitstekend adres (heb er meerdere uitstekende auto's gekocht) en die zekerheid leidt tot hogere prijzen.
Als je een oudere auto wilt verkopen moet je geduld hebben. Het is nu eenkopers-markt, geen verkopersmarkt. Tot die tijd gewoon genieten van je prachtige auto.
Als je een oudere auto wilt verkopen moet je geduld hebben. Het is nu eenkopers-markt, geen verkopersmarkt. Tot die tijd gewoon genieten van je prachtige auto.
Moderators: Jerry Stam