HHO, Watergas of brownsgas
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-09-2015 16:02 #1421760
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Appels, peren en Ruggero
Ruggero is een bijzondere man die meer bereikt heeft dan je uit dit stukje kunt halen. Hij is tevens opvliegend, overtuigd van zijn gelijk en gefrustreerd dat maar weinigen zijn claims durven te verifieren. Ook een aardige man trouwens!
Ik weet iets meer van zijn theorie en de producten, de magnecule schijnt inmiddels te zijn aangetoond maar, belangrijker, het magnegas (Da's geen HHO!) wordt erkend als een acetyleen vervanger die door de eigenschappen sneller en veel milieuvriendelijker brandt. Hun lijst van gebruikers is indrukwekkend aan het worden, en allemaal na uitgebreid testen in lab en praktijk.
Nog meer bijzonder, waar wij volvo-rijders geen moer aan hebben, is de bijstook van magnegas in energie centrales waarbij het rendement omhoog en de schadelijke uitstoot omlaag gaan. Dat is net zo'n claim als HHO in de auto alleen hier is het dus een totaal andere opzet en een die momenteel getest wordt in de praktijk. Grootschalig, dus niet in een kolenkachel want daar kon je wel wat laten zien en meten maar aantonen is weer iets anders.
Hun auto's rijden overigens ook op magnegas, een gewone LPG installatie maar dan met hier en daar een aanpassing vanwege andere specificaties van het gas. Voldoet ruim aan de uitstoot eisen van California maar het is geen bijstook product.
Nadeel? Het past net op een aanhanger van 10 meter, installatie kost enkele tonnen en je hebt er stroom bij nodig. Voordeel is dat je met PV/Wind 100% schone, semi-fossiele (bij-)brandstof hebt waarbij tevens afvalwater steriliseert.
Grootste probleem? De aanpak van Santilli, die niet repte over de voordelen maar over het belang van zijn vinding en zijn opmerkingen over Einstein. Die last raken ze langzamerhand kwijt.
Hoe ik dat alles weet? Uit eerste hand.. Zou ik morgen een miljoen hebben zou ik de business case activeren en zo'n ding kopen als mobiel testapparaat. Voor het milieu en rendement!
Ik weet iets meer van zijn theorie en de producten, de magnecule schijnt inmiddels te zijn aangetoond maar, belangrijker, het magnegas (Da's geen HHO!) wordt erkend als een acetyleen vervanger die door de eigenschappen sneller en veel milieuvriendelijker brandt. Hun lijst van gebruikers is indrukwekkend aan het worden, en allemaal na uitgebreid testen in lab en praktijk.
Nog meer bijzonder, waar wij volvo-rijders geen moer aan hebben, is de bijstook van magnegas in energie centrales waarbij het rendement omhoog en de schadelijke uitstoot omlaag gaan. Dat is net zo'n claim als HHO in de auto alleen hier is het dus een totaal andere opzet en een die momenteel getest wordt in de praktijk. Grootschalig, dus niet in een kolenkachel want daar kon je wel wat laten zien en meten maar aantonen is weer iets anders.
Hun auto's rijden overigens ook op magnegas, een gewone LPG installatie maar dan met hier en daar een aanpassing vanwege andere specificaties van het gas. Voldoet ruim aan de uitstoot eisen van California maar het is geen bijstook product.
Nadeel? Het past net op een aanhanger van 10 meter, installatie kost enkele tonnen en je hebt er stroom bij nodig. Voordeel is dat je met PV/Wind 100% schone, semi-fossiele (bij-)brandstof hebt waarbij tevens afvalwater steriliseert.
Grootste probleem? De aanpak van Santilli, die niet repte over de voordelen maar over het belang van zijn vinding en zijn opmerkingen over Einstein. Die last raken ze langzamerhand kwijt.
Hoe ik dat alles weet? Uit eerste hand.. Zou ik morgen een miljoen hebben zou ik de business case activeren en zo'n ding kopen als mobiel testapparaat. Voor het milieu en rendement!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-09-2015 20:19 #1421766
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Je hebt natuurlijk groot
Je hebt natuurlijk groot gelijk, compressie komt pas kijken nadat de cilinder gevuld is... dus maximaal 2,3/4 liter lucht per cilinder.
Wie rekent er even uit hoeveel arbeidsslagen een 940-motor maakt op 100 liter brandstof?
Wie rekent er even uit hoeveel arbeidsslagen een 940-motor maakt op 100 liter brandstof?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-09-2015 20:21 #1421767
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic En kan je bij die beweringen
En kan je bij die beweringen ook linkjes doen? Wikipedia komt met een filmdirector en een arts gespecialiseerd in kanker als suggesties bij die naam.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-09-2015 20:21 #1421768
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Sorry, wiki moet google zijn.
Sorry, wiki moet google zijn...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-09-2015 20:55 #1421773
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dit bijvoorbeeld...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-09-2015 21:35 #1421775
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Wel bij diesels
Mensen,
Bij diesels wordt dit wel vaak toegepast.
www.allroundspijkenisse.nl/allround-lpg-...els/lpg-vrachtwagen/
Bij diesels wordt dit wel vaak toegepast.
www.allroundspijkenisse.nl/allround-lpg-...els/lpg-vrachtwagen/
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-09-2015 22:00 #1421778
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Dat is gewoon bijvoegen van
Dat is gewoon bijvoegen van een andere brandstof: weinig geheimzinniger dan een LPG-installatie in een benzinemotor. Het bijzondere is natuurlijk dat ook de normale brandstoftoevoer op een of andere manier geknepen moet worden.
Een andere verbranding door een ander mengsel van koopwaterstoffen geloof ik wel, maar een betere verbranding louter door toevoegen van een fractie water geloof ik niet echt...
Een andere verbranding door een ander mengsel van koopwaterstoffen geloof ik wel, maar een betere verbranding louter door toevoegen van een fractie water geloof ik niet echt...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-09-2015 10:55 #1421791
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zoals ik al schreef
een "wat" vreemde man, begrijpelijkerwijs gefrustreerd. Boodschap en verpakking...
Overigens is Magnegas in NL getest bij een grote gasdistributeur en daar bleken de claims over het gas als zodanig wel te kloppen. Dus da's een meevaller, en de rapporten daarvan hebben mijn toenmalige partners nog in hun bezit. Het gas zelf is zeker geen HxO maar rijk aan waterstof (H2) en methaan (CH4)
De uitlaatgassen met veel zuurstof kwam niet alleen uit een Civic maar ook uit een V8 in een Suburban (Stond met mijn neus op de uitlaat en met mijn ogen op het analyse apparaat) Het is dus iets anders dan anders (lees bestaande gassen) maar niemand is in staat/bereid het te testen op wat het dan wel is.
Dat alles heeft in mijn beleving zeker te maken met de persoon van Santilli, die, naar ik verwacht, 10 jaar na zijn dood wel erkenning zal krijgen.
Het huidige management van Magnegas focust zich dan ook op de meetbare eigenschappen als snijgas (Sneller, schoner, betere randen en minder zuurstof nodig) met bewezen tests en resultaten. De Magnecule en zo worden niet of nog nauwelijks genoemd. Basis voor dit alles zijn:
- Water (kraanwater, proceswater, afvalwater, rioolwater, <1% TSS en niet zout!)
- Stroom. 50 of 100 of 300 KwA (Heb de data niet bij de hand, kan ik tzt wel vinden)
Output (Natuurlijk afhankelijk van de input!)
Schoon water c.q. gesteriliseerde mestvloeistof
Kool
Magnegas
Werking:
Plasmaboog met zo'n 5.000 graden steriliseert de hele boel en levert het gas op. Normaal, en dat is het "rare" zou je aan twee elektroden H2 en O2 krijgen maar in deze situatie een waterstofrijk gas met koolstofbindingen.(Deel van de C komt uit het water en een deel "slijt" van de elektrode.) Daarom is rioolwater of dunne gier zo gunstig om te verwerken.
Helaas:
1) Onze investeerder ging failliet alvorens het kapitaal te storten. (Dat hoorden we tijdens de contract onderhandelingen in Miami...). Wel hebben we zo'n 150.000 euro geinvesteerd in tests, gas-analyse en de voorbereidingen voor Reach. Verdere investeerders vonden we niet, ondermeer vanwege diezelfde "bijzondere professor".
2) Een test in de Eemshaven om afvalwater dat rijk was aan koolwaterstoffen te reinigen tot het niveau van sloot-geschikt bleek niet te lukken. Dat was met de oude versie, versie 2.0 zou dat misschien wel aankunnen.
3) De doorbraak in de USA die lijkt te gebeuren gaat dus vermoedelijk aan onze neus voorbij...
Niet helaas:
1) Ik ben een aantal dagen door midden USA gereden, demo's en tests op boerderijen bijgewoond én het Auburn Cord Duessenberg museum ontdekt.
2) Heb exclusief gedineerd in Tampa en LA (Heel light maar met zulke verse vis...)
3) Heel veel geleerd over dit soort zaken, HHO, chemie, natuurkunde maar ook het onderspit delven tegen de milieu maffia.
Caveat: Bezint eer ge begint maar blijf open staan voor het niet mogelijk verklaarde. De theorieën van Einstein en kompanen zijn bijna 100 jaar oud maar dat zegt niet dat er hier en daar wat nuances zouden kunnen zijn. Gaat mij te ver boven de volvo700verenigingspet!
Overigens is Magnegas in NL getest bij een grote gasdistributeur en daar bleken de claims over het gas als zodanig wel te kloppen. Dus da's een meevaller, en de rapporten daarvan hebben mijn toenmalige partners nog in hun bezit. Het gas zelf is zeker geen HxO maar rijk aan waterstof (H2) en methaan (CH4)
De uitlaatgassen met veel zuurstof kwam niet alleen uit een Civic maar ook uit een V8 in een Suburban (Stond met mijn neus op de uitlaat en met mijn ogen op het analyse apparaat) Het is dus iets anders dan anders (lees bestaande gassen) maar niemand is in staat/bereid het te testen op wat het dan wel is.
Dat alles heeft in mijn beleving zeker te maken met de persoon van Santilli, die, naar ik verwacht, 10 jaar na zijn dood wel erkenning zal krijgen.
Het huidige management van Magnegas focust zich dan ook op de meetbare eigenschappen als snijgas (Sneller, schoner, betere randen en minder zuurstof nodig) met bewezen tests en resultaten. De Magnecule en zo worden niet of nog nauwelijks genoemd. Basis voor dit alles zijn:
- Water (kraanwater, proceswater, afvalwater, rioolwater, <1% TSS en niet zout!)
- Stroom. 50 of 100 of 300 KwA (Heb de data niet bij de hand, kan ik tzt wel vinden)
Output (Natuurlijk afhankelijk van de input!)
Schoon water c.q. gesteriliseerde mestvloeistof
Kool
Magnegas
Werking:
Plasmaboog met zo'n 5.000 graden steriliseert de hele boel en levert het gas op. Normaal, en dat is het "rare" zou je aan twee elektroden H2 en O2 krijgen maar in deze situatie een waterstofrijk gas met koolstofbindingen.(Deel van de C komt uit het water en een deel "slijt" van de elektrode.) Daarom is rioolwater of dunne gier zo gunstig om te verwerken.
Helaas:
1) Onze investeerder ging failliet alvorens het kapitaal te storten. (Dat hoorden we tijdens de contract onderhandelingen in Miami...). Wel hebben we zo'n 150.000 euro geinvesteerd in tests, gas-analyse en de voorbereidingen voor Reach. Verdere investeerders vonden we niet, ondermeer vanwege diezelfde "bijzondere professor".
2) Een test in de Eemshaven om afvalwater dat rijk was aan koolwaterstoffen te reinigen tot het niveau van sloot-geschikt bleek niet te lukken. Dat was met de oude versie, versie 2.0 zou dat misschien wel aankunnen.
3) De doorbraak in de USA die lijkt te gebeuren gaat dus vermoedelijk aan onze neus voorbij...
Niet helaas:
1) Ik ben een aantal dagen door midden USA gereden, demo's en tests op boerderijen bijgewoond én het Auburn Cord Duessenberg museum ontdekt.
2) Heb exclusief gedineerd in Tampa en LA (Heel light maar met zulke verse vis...)
3) Heel veel geleerd over dit soort zaken, HHO, chemie, natuurkunde maar ook het onderspit delven tegen de milieu maffia.
Caveat: Bezint eer ge begint maar blijf open staan voor het niet mogelijk verklaarde. De theorieën van Einstein en kompanen zijn bijna 100 jaar oud maar dat zegt niet dat er hier en daar wat nuances zouden kunnen zijn. Gaat mij te ver boven de volvo700verenigingspet!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Jerry Stam





