HHO, Watergas of brownsgas
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-09-2015 21:21 #1104343
door V700 register
HHO, Watergas of brownsgas is gemaakt door V700 register
Heeft iemand ervaring met de HHO Kit van? :
www.maxxlube-automotive.eu
Het bied vele voordelen, zijn er ook nadelen? Is het bijv. slecht voor de motor?
De Lamda wordt gemanipuleerd waardoor de brandstof toevoer verminderd? Is dit ok?
Ze zeggen dat een 740 er prima op rijd. Hoe meer de auto zuipt des te meer kun je besparen.
Benzine tot 30 %
Diesel tot 18 %
Uitstoot reductie tot 85 % (ook niet onbelangrijk)
Er zijn meer bedrijven die dit product aanbieden, echter weinig verkoop in Nederland. Is ons land ingeslapen, boeit het ons niet of zijn we sceptisch?
Het bied vele voordelen, zijn er ook nadelen? Is het bijv. slecht voor de motor?
De Lamda wordt gemanipuleerd waardoor de brandstof toevoer verminderd? Is dit ok?
Ze zeggen dat een 740 er prima op rijd. Hoe meer de auto zuipt des te meer kun je besparen.
Benzine tot 30 %
Diesel tot 18 %
Uitstoot reductie tot 85 % (ook niet onbelangrijk)
Er zijn meer bedrijven die dit product aanbieden, echter weinig verkoop in Nederland. Is ons land ingeslapen, boeit het ons niet of zijn we sceptisch?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-09-2015 22:15 #1421597
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Het laatste zijn we absoluut.
Het laatste zijn we absoluut. Hier op het forum moeten al een of twee draadjes zijn die daarvan getuigen (oftewel: die discussie is vorig jaar ook gevoerd).
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-09-2015 22:23 #1421598
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Overigens: als ik op die
Overigens: als ik op die website lees dat je elke 1000 km een liter gedemineraliseerd wat nodig hebt, vraag ik me af hoeveel het systeem uberhaupt kan doen. Een beetje zuinig rijder met een 740 verbruit op die 1000 km ook zo'n 100 liter benzine. Het is dus een procentje bijmenging, op zijn best. En dat moet vervolgens 30% brandstof besparen?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-09-2015 00:08 #1421602
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ha... daar is ie weer.
Perpetue mobilae, niet doen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-09-2015 12:32 #1421631
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Besparen kan
Als je een liter toevoegt aan 100 betekent dat niet automatisch dat het 1% verschil is. Door het uiteenvallen van water in 02 en 2H2 kan er een betere explosie ontstaan waardoor meer energie vrijkomt voor de beweging van de zuiger en iets minder voor de verhitting. Dat zou een beter rendement kunnen verklaren.
Een ander aspect is dat mensen die zo met hun motor bezig zijn waarschijnlijk ook "tussen hun oren" bezig zijn met verantwoord autorijden ("Het nieuwe rijden") en daardoor ook 5-10% minder brandstof beparen. En dat maatk 18% op diesel, zeker een oude, niet heel erg onwaarschijnlijk. Zou het doen bij een 5e generatie bleutech of wat dan ook dan voorzie ik ongewenste bijwerkingen omdat die systemen al heel hoog renderen. Maar als Volvo nu 18 kilometer uit een diesel weet te persen terwijl ze vroeger al blij waren met 13, dan zegt dat weinig over de diesel maar meer over de techniek.
Op het forum zijn diverse aankondigingen geweest, volgens mij ook nog wat inbouw-tests, maar kennelijk niet effectief genoeg om er ook vandaag nog over te schrijven. Ofm wat ik hoop: Ik heb wat gemist!
Een ander aspect is dat mensen die zo met hun motor bezig zijn waarschijnlijk ook "tussen hun oren" bezig zijn met verantwoord autorijden ("Het nieuwe rijden") en daardoor ook 5-10% minder brandstof beparen. En dat maatk 18% op diesel, zeker een oude, niet heel erg onwaarschijnlijk. Zou het doen bij een 5e generatie bleutech of wat dan ook dan voorzie ik ongewenste bijwerkingen omdat die systemen al heel hoog renderen. Maar als Volvo nu 18 kilometer uit een diesel weet te persen terwijl ze vroeger al blij waren met 13, dan zegt dat weinig over de diesel maar meer over de techniek.
Op het forum zijn diverse aankondigingen geweest, volgens mij ook nog wat inbouw-tests, maar kennelijk niet effectief genoeg om er ook vandaag nog over te schrijven. Ofm wat ik hoop: Ik heb wat gemist!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-09-2015 13:36 #1421636
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Het
Als je een beter rendement wilt, heb ik meer vertrouwen in een beter injectiesysteem of bijv. wasted spark dan HHO.
Als de enige reden dat een bepaalde technologie nog niet doorgebroken is berust op complot-theorieën (de olieproducenten houden het tegen, of de automobielindustrie wil het niet) dan is dat voor mij een hele sterke aanwijzing dat het om niet-werkende fantasieën gaat.
Als de enige reden dat een bepaalde technologie nog niet doorgebroken is berust op complot-theorieën (de olieproducenten houden het tegen, of de automobielindustrie wil het niet) dan is dat voor mij een hele sterke aanwijzing dat het om niet-werkende fantasieën gaat.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-09-2015 14:10 #1421639
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic BMW....
BMW is al aardig ver met waterinjectie. Zij expirimenteren met waterinjectie om het vermogen te laten stijgen en verbruik en Co2- uitstoot te verminderen i.v.m. de nieuwe eisen in 2017. In de autosport wordt dit al toegepast.
Zij hebben het over 10% meer vermogen en 8% minder verbruik. Dit zou dan haalbaar zijn doordat er minder energie verloren gaat aan warmte en dus een hoger rendement.
Denk niet dat dit voor onze oude Volvo's veel nut heeft, maar bij moderne motoren misschien wel......
Zij hebben het over 10% meer vermogen en 8% minder verbruik. Dit zou dan haalbaar zijn doordat er minder energie verloren gaat aan warmte en dus een hoger rendement.
Denk niet dat dit voor onze oude Volvo's veel nut heeft, maar bij moderne motoren misschien wel......
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-09-2015 18:37 #1421660
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Waterinjectie
Waterinjectie is heel iets anders Ferry en heeft niets te maken met HHO.
Ik heb ook waterinjectie op mijn Volvo Turbo, dat wordt onder hoge druk ingespoten en is gewoon gedistileerd water uit een tankje welke ik zelf vul. Eventueel kan ik er nog wat Methanol aan toevoegen. E.e.a. om het mengsel te koelen en tegen detonatie. Mits een goed systeem win je zeker 10 tot 15 pk. Die van mij heb ik zelf gebouwd maar een systeem compleet kopen kan ook, Google maar eens op Aquamist ;P
Ik heb ook waterinjectie op mijn Volvo Turbo, dat wordt onder hoge druk ingespoten en is gewoon gedistileerd water uit een tankje welke ik zelf vul. Eventueel kan ik er nog wat Methanol aan toevoegen. E.e.a. om het mengsel te koelen en tegen detonatie. Mits een goed systeem win je zeker 10 tot 15 pk. Die van mij heb ik zelf gebouwd maar een systeem compleet kopen kan ook, Google maar eens op Aquamist ;P
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-09-2015 19:03 #1421665
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Toevallig
Toevallig was ik vanmiddag net naar onderstaande site aan het kijken om op een B23A te monteren.
www.meerkilometers.nl/portfolio.html
Niet heel duur en volgens hun prima zelf te monteren.
www.meerkilometers.nl/portfolio.html
Niet heel duur en volgens hun prima zelf te monteren.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-09-2015 19:05 #1421666
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Check: www.evomotion.co
Check:
www.evomotion.co
Ik weet bijna zeker dat ik naar hun ga om er een in te laten bouwen.
Voor alle sceptici, het kan dus wél!
Ik weet bijna zeker dat ik naar hun ga om er een in te laten bouwen.
Voor alle sceptici, het kan dus wél!
Moderators: Jerry Stam