XC 90 ??.....Grrrrrr
- V700 register
- Nieuw lid
- 

Minder
        Meer

03-01-2015 13:02                #1102950
        door V700 register

XC 90 ??.....Grrrrrr is gemaakt door V700 register            

Zoals ik hier een tijdje geleden heb gemeld, hebben we een XC90 D5 gekocht, mede omdat de 940 niet start. Nou heb ik hier al vaker verteld over de rampspoed met een V70 en dat ik nooit meer een "moderne" Volvo zou kopen. Had ik me dus waarschijnlijk aan moeten houden: ik heb hem een beurt laten geven, trekhaak eronder, dakdragers en  2-3 weken heen en weer naar het werk. Toen na de kerst luxueus heen en weer naar Nederland voor familiebezoek . Gisteren deed mijn vrouw boodschappen en toen ze terug was zou ik nog even naar de bouwmarkt: geen remmen!!!!!!!!!!!!!  Sissend pedaal en dus nauwelijks remkracht!
Voorzichtig naar de Volvo-dealer, die had geen tijd, misschien maandag, dus de auto laten staan en met een taxi naar huis omdat men geen ruilauto had.....Moest ik even kwijt, dus huil even met me mee?? (Oh ,de Land Rover start natuurlijk niet na 2 weken stilstand....maar, ja, die is engels.
    Voorzichtig naar de Volvo-dealer, die had geen tijd, misschien maandag, dus de auto laten staan en met een taxi naar huis omdat men geen ruilauto had.....Moest ik even kwijt, dus huil even met me mee?? (Oh ,de Land Rover start natuurlijk niet na 2 weken stilstand....maar, ja, die is engels.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Lex Stax
- Nieuw lid
- 

Minder
        Meer

03-01-2015 14:43                #1414423
        door Lex Stax

Beantwoord door Lex Stax in topic Mmmmmh, da's niet leuk (om            

Mmmmmh, da's niet leuk (om het maar voorzichtig te stellen...). 'Merde' op zijn Duits  zal ik maar zeggen.
 zal ik maar zeggen.
Mijn ervaringen met nieuw spul met voorwielaandrijving:
- S80 2,4T, 2002, aut.: probleemloze perfecte auto! Verkocht met bijna 250.000 km zonder een onregelmatigheid
- C70 2,4T, 2001, aut.: probeer ik uit mijn geheugen te bannen....
- V70 XC 2,4T, aut, 1998: probeer ik ook uit mijn geheugen te bannen....
- 850 1995, 20V: perfect!!!
- 850 1997, 10V, aut.: perfect!!!
- 850 T5, aut, 1996: perfect!!!
- S80 V8, AWD, aut., 2007: totaal probleemloos.
Dat zijn mijn ervaringen.
Maar iemand anders kan een totaal ander beeld hebben. Deskundig en liefdevol onderhoud zijn belangrijk en daarom ook een goede historie van de auto. Een goede deskundige garage noodzaak. Ik ben ook erg voorzichtig met mijn auto's. Waarmee ik overigens niet zeg dat Whitehorse dat niet is. Dat kan ik me namelijk niet voorstellen.
De V70 die ik had was dealeronderhouden, eerste eigenaar en minder dan 2 ton (NAP). Maar was toch een bron van ellende. Het kan verkeren.
940's zijn weinig subtiel maar wel erg degelijk. Overigens lijkt het me wel erg raar dat je met het driehoeksremsysteem van de Volvo's geen remkracht meer hebt. Minder ok, maar niks, is eigenlijk onmogelijk. Dan zou het remsysteem dubbel gefaald hebben.

zal ik maar zeggen.
 zal ik maar zeggen.Mijn ervaringen met nieuw spul met voorwielaandrijving:
- S80 2,4T, 2002, aut.: probleemloze perfecte auto! Verkocht met bijna 250.000 km zonder een onregelmatigheid
- C70 2,4T, 2001, aut.: probeer ik uit mijn geheugen te bannen....
- V70 XC 2,4T, aut, 1998: probeer ik ook uit mijn geheugen te bannen....
- 850 1995, 20V: perfect!!!
- 850 1997, 10V, aut.: perfect!!!
- 850 T5, aut, 1996: perfect!!!
- S80 V8, AWD, aut., 2007: totaal probleemloos.
Dat zijn mijn ervaringen.
Maar iemand anders kan een totaal ander beeld hebben. Deskundig en liefdevol onderhoud zijn belangrijk en daarom ook een goede historie van de auto. Een goede deskundige garage noodzaak. Ik ben ook erg voorzichtig met mijn auto's. Waarmee ik overigens niet zeg dat Whitehorse dat niet is. Dat kan ik me namelijk niet voorstellen.
De V70 die ik had was dealeronderhouden, eerste eigenaar en minder dan 2 ton (NAP). Maar was toch een bron van ellende. Het kan verkeren.
940's zijn weinig subtiel maar wel erg degelijk. Overigens lijkt het me wel erg raar dat je met het driehoeksremsysteem van de Volvo's geen remkracht meer hebt. Minder ok, maar niks, is eigenlijk onmogelijk. Dan zou het remsysteem dubbel gefaald hebben.
- V700 register
- Nieuw lid
- 

Minder
        Meer

03-01-2015 15:06                #1414424
        door V700 register

Beantwoord door V700 register in topic Hoi Lex! Het was niet niets,            

Hoi Lex! Het was niet niets, maar heel weinig remkracht. Je moet op het pedaal gaan staan dus wil er iets gebeuren! Da's niet veilig, zeker niet met het hoge gewicht van de auto. Gelukkig is het een geartronic, dus je kunt terugschakelen en op de motor remmen.  De auto heeft altijd netjes z'n beurten gehad bij de dealer, boekje erbij en had bij aankoop aantoonbaar 104.000 km op de teller. Duidelijk een voorzichtig gebruikte auto en zonder trekhaak. Hij stond bij de vorige eigenaar in de verwarmde garage..... Ik hoop nu maar dat hij niet net zo'n slecht karakter heeft als die ver&@~mde V70!  Anders is-iezo weer weg!    
- Lex Stax
- Nieuw lid
- 

Minder
        Meer

03-01-2015 15:45                #1414427
        door Lex Stax

Beantwoord door Lex Stax in topic Da's dubbel balen: een auto            

Da's dubbel balen: een auto van goede komaf en dan dit gedoe met slechts 104.000 km. Inderdaad niet veilig als je op de rem moet gaan staan. Zo'n probleem moet toch makkelijk te vinden zijn dacht ik zo (tenzij het elektronisch is). Sterkte!!!    
- V700 register
- Nieuw lid
- 

Minder
        Meer

03-01-2015 16:54                #1414432
        door V700 register

Beantwoord door V700 register in topic Ik denk dat het de            

Ik denk dat het de bekrachtiger is, maar dat moet natuurlijk niet zo snel kapot gaan...
Dat gesis bij het intrappen van het pedaal hè? Maar ik heb al gezien dat je er nog niet zomaar bij komt, dus dat wordt de volgende schadepost....ik wacht het maar af.
Helaas regent het hier de hele tijd, dus ik kan de spullen die ik van Bas heb gekocht niet op de 940 zetten. Ik hoop datde auto het met een ander omschakelrelais, computer en benzinedrukregelaar +luchtmassameter weer gaat doen. Ik mis hem erg!
    Dat gesis bij het intrappen van het pedaal hè? Maar ik heb al gezien dat je er nog niet zomaar bij komt, dus dat wordt de volgende schadepost....ik wacht het maar af.
Helaas regent het hier de hele tijd, dus ik kan de spullen die ik van Bas heb gekocht niet op de 940 zetten. Ik hoop datde auto het met een ander omschakelrelais, computer en benzinedrukregelaar +luchtmassameter weer gaat doen. Ik mis hem erg!
- V700 register
- Nieuw lid
- 

Minder
        Meer

03-01-2015 18:36                #1414442
        door V700 register

Beantwoord door V700 register in topic kosten            

Een tijdje in een XC90 gereden. Doodvermoeiend. Was blij dat ik weer in mijn Saab 9-5 stapte. Maar wel een goede trekker voor mijn zeilbootje dat met 1800 kg toch net iets te zwaar is voor een 2wd.
Een setje banden voor die XC90 was al duurder dan mijn 940 in z'n geheel gekost heeft (destijds). Dure hobby heb je gekozen Whitehorse.
    Een setje banden voor die XC90 was al duurder dan mijn 940 in z'n geheel gekost heeft (destijds). Dure hobby heb je gekozen Whitehorse.
- V700 register
- Nieuw lid
- 

Minder
        Meer

03-01-2015 19:31                #1414443
        door V700 register

Beantwoord door V700 register in topic Ja Victor, dat het niet            

Ja Victor, dat het niet goedkoop zou zijn wist ik natuurlijk. Zit ik niet zo mee eerlijk gezegd, anders had ik hem niet gekocht. Ik zal niet vertellen wat een beurt; samen met montage van trekhaak en dakdragers heeft gekost...
Maar de ergenis is niet te pruimen, echter misschien gaat-ie het nu jaren goed doen? En vermoeiend? Het is een perfecte snelwegexpress, met weinig geluid en makkelijk sturen....
Maar in de stad en de binnenweg heb ik liever de 940 ja; maar dat is een hier algemeen geaccepteerde afwijking gelukkig!.
    Maar de ergenis is niet te pruimen, echter misschien gaat-ie het nu jaren goed doen? En vermoeiend? Het is een perfecte snelwegexpress, met weinig geluid en makkelijk sturen....
Maar in de stad en de binnenweg heb ik liever de 940 ja; maar dat is een hier algemeen geaccepteerde afwijking gelukkig!.
- V700 register
- Nieuw lid
- 

Minder
        Meer

04-01-2015 08:16                #1414472
        door V700 register

Beantwoord door V700 register in topic Sissend pedaal XC90            

Sissend pedaal XC90 is een bekend probleem bij de XC 90. Rembekrachtiger lekt. Heb al bij een aantal XC90 de rembekrachtiger vervangen. De injectoren van de D5 kan ook een probleem opleveren.
Gr. Henk
    Gr. Henk
- V700 register
- Nieuw lid
- 

Minder
        Meer

04-01-2015 08:37                #1414473
        door V700 register

Beantwoord door V700 register in topic Ben            

bang dat het je rembekrachtiger is en dat betekend buiten 'duur' voor het onderdeel ook een hoop werk want je kunt er zeer slecht bij....
Het is ook een van de kwaaltjes vanaf de N's op alle modellen helaas, dus bij de V70, S60, S80, XC90 en soms de C30
    Het is ook een van de kwaaltjes vanaf de N's op alle modellen helaas, dus bij de V70, S60, S80, XC90 en soms de C30
- Lex Stax
- Nieuw lid
- 

Minder
        Meer

04-01-2015 12:46                #1414488
        door Lex Stax

Beantwoord door Lex Stax in topic Nou, ik denk dat ik dan maar            

Nou, ik denk dat ik dan maar niet meer rem met mijn S80!
Dat kost ook alleen maar tijd en blijkbaar dus ook geld 

Dat kost ook alleen maar tijd en blijkbaar dus ook geld

Moderators: Jerry Stam