winterbandenspanning
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
waar 2.2 vroeger gewoon was, zitten we nu op 2.7 2.8 of hoger.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Jeroen schreef : Badne spannigen van nu zijn veel hoger dan vroeger.
waar 2.2 vroeger gewoon was, zitten we nu op 2.7 2.8 of hoger.
Waar staat dat dan?
Mijn bandenmerk (Vredestein Snowtrack 3) geeft gewoon 2.4 en 2.6 als advies.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Ik neem aan, dat je ook 0W30 synthetische olie in je redblock kiepert omdat dat tegenwoordig gebruikelijk is?
Bij mij slijten banden die je met 2.8 oppompt nog altijd gewoon in het midden harder dan aan de randen van het loopvlak: er is aan de velgen tenslotte niets veranderd in 25 jaar.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Mijn Dunlop Wintersport D banden gaan op 2,4 voor en 2.6 achter. Werd door het montagebedrijf geadviseerd en bevalt uitstekend.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Wat voor een invloed heeft de velgen dan volgens jou op de slijtage van de banden? Daar ben ik benieuwd naar.Willem van Strik lidnr 328 schreef : Het instructieboekje geeft nog altijd dezelfde spanningen aan, de schaarse tabellen die nog bij pompstations hangen geven ook al geen hogere spanningen voor onze auto's aan.
Ik neem aan, dat je ook 0W30 synthetische olie in je redblock kiepert omdat dat tegenwoordig gebruikelijk is?
Bij mij slijten banden die je met 2.8 oppompt nog altijd gewoon in het midden harder dan aan de randen van het loopvlak: er is aan de velgen tenslotte niets veranderd in 25 jaar.
Volvo heeft die bandenspanning opgegeven voor banden die toen standaard fabrieksaf geleverd zijn. We praten (in jou geval) over 1985, banden van nu zijn niet te vergelijken met banden van 30 jaar geleden.
- V700 register
- Nieuw lid
-
whitehorse schreef : De winterbanden moeten meestal iets harder dan de zomerbanden, men heeft mij verteld dat men als vuistregel 0,2 Bar extra aanhoudt.
Mijn Dunlop Wintersport D banden gaan op 2,4 voor en 2.6 achter. Werd door het montagebedrijf geadviseerd en bevalt uitstekend.
Als je de winterbanden op de juiste druk zet bij ongeveer 0 graden Celcius, dan is 0,2 extra niet nodig. Als je de banden bij 20 graden op druk zou zetten loopt het per 10 graden kouder ongeveer 0,1 bar terug. Dan dus wel 0,2 extra.......
- V700 register
- Nieuw lid
-
geeft niet hoor! Dat past wel bij onze auto's
Ik vermoed uit zijn antwoord dat olie ook nog hetzelfde is als 30 jaar geleden.
en dat er nog gewoon lood in benzine zit.
en dat je R12 in je airco kunt gooien.
en Michelin XZX is echt de beste band die je kunt kopen
- André Struis
- Nieuw lid
-
Als je deze spanning aanhoud, vaak goed!
- V700 register
- Nieuw lid
-