kosten per kilometer

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-11-2014 12:50 #1412928 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Het is waar dat onderhoud
Het is waar dat onderhoud per ingreep goedkoper is bij een 7/9, alles is beter bereikbaar (arbeidsloon) en er zijn legio gebruikte onderdelen beschikbaar. Maar mijn 940 heeft wel véél van dat goedkopere onderhoud nodig gehad tot nu toe...
Maar, los van liefhebberij, er zijn ook veel jongere auto's te koop die niet meer kosten dan een 7/9, ook aanhangers trekken en ruim zijn. Kijk alleen al naar de bovengenoemde recentere modellen van Volvo zelf. In feite technisch zeer veel modernere autos (veiligheid!) voor eenzelfde bedrag, met een aanmerkelijk lager brandstofverbruik tegen aanzienlijk forsere prestaties. Een 2.5T model verbruikt minder dan een 2.3 in de 7/9 serie, en wat een verschil in motorvermogen/techniek.
HEt punt is ook dat de 7/9's wel erg op leeftijd zijn gekomen, en dan krijg je toch weer meer kosten aan onderhoud en ook aan carrosserie/interieur slijtage/roest. Ze gaan toch richting de klassieke auto-sector nu, en worden daarmee minder 'mainstream' gebruiksauto's voor mensen die gewoon een voordelige grote wagen willen. Die kiezen toch snel een recenter model.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• F Nieuwenhuizen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-11-2014 22:13 #1412935 door F Nieuwenhuizen
Beantwoord door F Nieuwenhuizen in topic bijtelling
Hallo allemaal, ik zie het woord bijtelling helemaal nergens staan.
Ik ben zzp-er en ga met de 940 naar mijn klanten. Wanneer ik dat met een modernere wagen zou doen, bijvoorbeeld een V70, dan zou ik toch al snel over zeg 40.000 euro 25% bijtelling moeten betalen, tegenover nu 35% over 2.000 euro.
Dat komt door de bijtellingsregels voor youngtimers. Je betaald dan voor een auto ouder dan 15 jaar 35% bijtelling over de economische waarde, 2.000 euro, in het geval van mijn 940.
Mijn 940 kost ook een kwartje per kilometer maar het grote voordeel zit hem dus in het zakelijk berijden van de Volvo. Alle kosten zijn dan ook af te trekken, dus rijd je dan redelijk voordelig een fijne zakelijke wagen.
Groet, Freek

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-11-2014 10:48 #1412940 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Voor
Het is inderdaad heel aantrekkelijk, als de baas het goedvindt. Overigens is het voor de baas ook niet verkeerd. Een Skoda Octavia kost hem ook al snel € 900 per maand aan leasebedrag. Brrandstof komt daar nog bovenop. Een Volvo 940 kost een flink stuk minder. Als je dan ook nog kunt afspreken dat je het onderhoud zelf doet als het je uitkomt en m anders wegbrengt (een nieuwe/lease auto zou je natuurlijk altijd wegbrengen maar bij lease zit normaal onderhoud bij de prijs in) dan heb je het helemaal goed voor elkaar :)

• Jan Huijsmans
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-11-2014 21:07 #1412954 door Jan Huijsmans
Beantwoord door Jan Huijsmans in topic Mobiliteitsbudget
Mijn voordeel zit in de lage kosten (Ik verdien helaas nog steeds minder per uur dan ik kwijt ben als ik de 940 laat repareren, dus doe ik dat zelf) en het feit dat ik een mobiliteitsbudget heb. Daarmee heb ik het gehele bedrag van een leasewagen + brandstof ter beschikking voor de te declareren kilometers. (Max reistijd 1.5 uur enkele reis, voordat er extra regelingen los komen) Met deze beperkingen, budget + max reistijd) hou ik +- 30-50% van het gehele budget over, war na aftrek van de gedeclareerde kilometers, bruto bij het salaris komt.
Ik geef toe, het is ene hele riante regeling voor als je zelf rijdt, maar 230 netto per maand overhouden, daar kan geen leaseregeling tegenop. Al begin ik zo toch wel bedenkingen te krijgen na m'n remmen check van vandaag, ik heb 3 betere klauwen nodig. :( Ach ja, is ook de eerste grotere uitgave sinds ik 'm heb.

Jan Huijsmans

... "You can't have everything. Where would you put it?" - Steven Wright
(' 85 345 Rai special B14E (2x), '86 745 GLE B230E, '86 782 D24Tic, '86 782 B280E)

• Jerry Stam (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-11-2014 17:09 #1412984 door Jerry Stam (GAST)
Beantwoord door Jerry Stam (GAST) in topic Grappige discussie
Ik rijd mijn 940´s vooral voor de lol en houd niet goed bij wat alles kost. De lange afstanden gaan dan ook vaak met de lease-auto.
Maar als ik een poging doe, denk ik dat mijn kosten eerder tussen de 0,50-1 euro per kilometer zitten. Dan heb ik wel steeds meer accessoires op mijn auto, wordt niet alleen het noodzakelijke onderhoud gedaan, maar ook alles wat zou kunnen.
Zolang het kan (en de wagens er mooier van worden / beter gaan rijden) prima. En zoals ik ook al ergens las, onze wagens gaan toch steeds meer richting liefhebbersauto ipv werkpaarden. Al zal dat laatste er vast nooit helemaal vanaf gaan.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC