Xenon koplampen ingebouwd
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Tenslotte zijn mistlampen zo gericht, dat je jezelf er niet mee kunt verblinden, doordat ze alleen vlak voor de auto een bundel verspreiden. Ik zou de mistlampen alleen niet meer met mist gebruiken, dat zal wel averechts werken...
Accepteer nu eens, dat als je zo graag xenon lampen wilt, je dan een auto moet kopen die ervoor ontworpen is. De lampen van de 700-serie zijn dat NIET, geen van alle. Het kan dus alleen maar minder zijn op een aantal punten dan het origineel. Ga lekker een moderne auto rijden als je moderne spullen wilt.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Het is voor mij een sport om mijn (hobby) auto de S90 zo modern mogelijk te maken en toch ook weer origineel te houden. Klinkt tegenstrijdig, maar ik bedoel het uiterlijk van de auto met moderne technologie verfijnen. Het enige wat ik gedaan heb wat afwijkt is de originele Volvo radio vervangen. Die is niet om aan te horen en heeft beroerd ontvangst.Willem van Strik lidnr 328 schreef : Accepteer nu eens, dat als je zo graag xenon lampen wilt, je dan een auto moet kopen die ervoor ontworpen is. De lampen van de 700-serie zijn dat NIET, geen van alle. Het kan dus alleen maar minder zijn op een aantal punten dan het origineel. Ga lekker een moderne auto rijden als je moderne spullen wilt.
- ADRIAANB234FT
-
- Junior lid
-
Dat is precies wat mij voor ogen staat: een compleet originele 945, met - waar mogelijk - opgewaardeerde verlichting. Dat is ook 's avonds wel zo comfortabel (en veilig). Met de remmen idem dito. Een 945 met een goed onderhouden installatie remt weliswaar prima, maar doet dat aanzienlijk beter met een 302mm schijven-conversie en de remklauwen van een V70. Weliswaar Volvo-onderdelen, maar niet origineel. Dat is voor mij nog geen reden om er dan maar van af te zien. Een goede mistlamp heeft trouwens pas zin wanneer die zo laag mogelijk (onder de bumper) is gemonteerd zoals bij de 960 II. Volvo heeft ze daar niet voor niets naartoe verplaatst. De mistlampen van de 900-serie blijken wat dat betreft weinig effectief wanneer het écht mist. Als dagrijlichten doen ze echter prima dienst, zeker met een witte (alsjeblieft geen blauw getinte!) xenonlamp. En het staat cool, maar dat blijft een kwestie van smaak. Bovendien sparen ze overdag de (dure) uitgeschakelde H4 dimlichten. Waar ik vanwege het - vooral 's avonds - hinderlijk rondstralende lichtbakeffect geen xenon in monteer...VolvoS90 schreef : Het is voor mij een sport om mijn (hobby) auto de S90 zo modern mogelijk te maken en toch ook weer origineel te houden. Klinkt tegenstrijdig, maar ik bedoel het uiterlijk van de auto met moderne technologie verfijnen. Het enige wat ik gedaan heb wat afwijkt is de originele Volvo radio vervangen. Die is niet om aan te horen en heeft beroerd ontvangst.
Adriaan
- Nieuw lid
-
Ik heb in de V90 gewoon de juiste Volvo-radio gestopt: de op een Alpine gebaseerde SC-801 heeft een CD-wisselaar aansluiting en uitstekende geluidskwaliteit. Combineer met de externe versterker en er blijft vrij weinig te wensen over, deze zijde van een volledig Harman-Kardon systeem dat op maat voor de auto gemaakt is.VolvoS90 schreef : Het enige wat ik gedaan heb wat afwijkt is de originele Volvo radio vervangen. Die is niet om aan te horen en heeft beroerd ontvangst.
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Action lampjes slechts EUR 5 en die gaan ook een jaar mee.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Lex Stax
- Nieuw lid
-
- Jerry Stam (GAST)
- Nieuw lid
-
En zie hier van Volvo: "Permanent Adaptief Grootlicht. Het gemak van rijden met grootlicht, zonder uw medeweggebruikers te verblinden".volvoviking schreef : Ik snap overigens ook niet dat de dure luxebakken niet een sensor hebben die het licht terugschakkelt/dimt bij tegenliggers.
Link
Zal je wel niet kunnen retrofitten ...
- V700 register
- Nieuw lid
-