Xenon koplampen ingebouwd

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-09-2014 09:56 #1409936 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Blauw
Blauwe mistlampen dus? Het lijkt me inderdaad een geweldig plan: je krijgt dan een extra heldere bundel vlak voor de auto. Als je geen extra strooilicht zou produceren, moet het verschil voor je tegenliggers op pakweg 200 meter afstand dus nul zijn.
Tenslotte zijn mistlampen zo gericht, dat je jezelf er niet mee kunt verblinden, doordat ze alleen vlak voor de auto een bundel verspreiden. Ik zou de mistlampen alleen niet meer met mist gebruiken, dat zal wel averechts werken...
Accepteer nu eens, dat als je zo graag xenon lampen wilt, je dan een auto moet kopen die ervoor ontworpen is. De lampen van de 700-serie zijn dat NIET, geen van alle. Het kan dus alleen maar minder zijn op een aantal punten dan het origineel. Ga lekker een moderne auto rijden als je moderne spullen wilt.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-09-2014 10:22 #1409939 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hobby

Willem van Strik lidnr 328 schreef : Accepteer nu eens, dat als je zo graag xenon lampen wilt, je dan een auto moet kopen die ervoor ontworpen is. De lampen van de 700-serie zijn dat NIET, geen van alle. Het kan dus alleen maar minder zijn op een aantal punten dan het origineel. Ga lekker een moderne auto rijden als je moderne spullen wilt.

Het is voor mij een sport om mijn (hobby) auto de S90 zo modern mogelijk te maken en toch ook weer origineel te houden. Klinkt tegenstrijdig, maar ik bedoel het uiterlijk van de auto met moderne technologie verfijnen. Het enige wat ik gedaan heb wat afwijkt is de originele Volvo radio vervangen. Die is niet om aan te horen en heeft beroerd ontvangst.

• ADRIAANB234FT
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
09-09-2014 11:46 #1409941 door ADRIAANB234FT
Beantwoord door ADRIAANB234FT in topic Opgewaardeerde verlichting

VolvoS90 schreef : Het is voor mij een sport om mijn (hobby) auto de S90 zo modern mogelijk te maken en toch ook weer origineel te houden. Klinkt tegenstrijdig, maar ik bedoel het uiterlijk van de auto met moderne technologie verfijnen. Het enige wat ik gedaan heb wat afwijkt is de originele Volvo radio vervangen. Die is niet om aan te horen en heeft beroerd ontvangst.

Dat is precies wat mij voor ogen staat: een compleet originele 945, met - waar mogelijk - opgewaardeerde verlichting. Dat is ook 's avonds wel zo comfortabel (en veilig). Met de remmen idem dito. Een 945 met een goed onderhouden installatie remt weliswaar prima, maar doet dat aanzienlijk beter met een 302mm schijven-conversie en de remklauwen van een V70. Weliswaar Volvo-onderdelen, maar niet origineel. Dat is voor mij nog geen reden om er dan maar van af te zien. Een goede mistlamp heeft trouwens pas zin wanneer die zo laag mogelijk (onder de bumper) is gemonteerd zoals bij de 960 II. Volvo heeft ze daar niet voor niets naartoe verplaatst. De mistlampen van de 900-serie blijken wat dat betreft weinig effectief wanneer het écht mist. Als dagrijlichten doen ze echter prima dienst, zeker met een witte (alsjeblieft geen blauw getinte!) xenonlamp. En het staat cool, maar dat blijft een kwestie van smaak. Bovendien sparen ze overdag de (dure) uitgeschakelde H4 dimlichten. Waar ik vanwege het - vooral 's avonds - hinderlijk rondstralende lichtbakeffect geen xenon in monteer...
Adriaan

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-09-2014 11:49 #1409942 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Radio

VolvoS90 schreef : Het enige wat ik gedaan heb wat afwijkt is de originele Volvo radio vervangen. Die is niet om aan te horen en heeft beroerd ontvangst.

Ik heb in de V90 gewoon de juiste Volvo-radio gestopt: de op een Alpine gebaseerde SC-801 heeft een CD-wisselaar aansluiting en uitstekende geluidskwaliteit. Combineer met de externe versterker en er blijft vrij weinig te wensen over, deze zijde van een volledig Harman-Kardon systeem dat op maat voor de auto gemaakt is.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-09-2014 11:52 #1409943 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Dure H4?
Waarom vinden jullie die H4's zo duur? Ik vervang ze gemiddeld eens per jaar, oftewel ergens om de 50.000 km, en ik rijd altijd met licht aan. Een nieuw setje philips vision plussen kost dan ergens tussen de twee en drie tientjes en geeft ruim voldoende licht.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-09-2014 13:51 #1409947 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Een setje sambal bei xenon
Een setje sambal bei xenon kost slechts EUR 45 hahahaha
Action lampjes slechts EUR 5 en die gaan ook een jaar mee.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-09-2014 14:24 #1409948 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Als je het allemaal niet meer ziet...
...moet je eens een brilletje proberen, zoveel meer zicht... of gewoon s'avonds niet meer rijden. Ik rijd vooral veel in de avonduren en heb met de gewone verlichting van de 745 uit 86 nog nooit het idee gehad dat ik te weinig licht had. Wat ik wel heb gehad zijn inderdaad de vele tegenliggers met hokiepokie sambalbei knutselprojectjes, verkeerd afgestelde lichten, Mercedes/Audi patserbakken, en gewoonweg groot licht. En op stukken zonder straatlantaarns is daar nog iets voor te zeggen, maar als er potdomme gewoon straatverlichting is ! Helemaal mooi als je dan seint dat ze even moeten dimmen (see what i did there ?) dan krijg je er vaak nog een bak licht bovenop..Nee, van mij mochten ze daar eens flink op bekeuren.Of ja, ik kan natuurlijk ook het spelletje meespelen en een paar mooie verstralers op mijn bumper monteren en daar maar xenon in leggen :PIk snap overigens ook niet dat de dure luxebakken niet een sensor hebben die het licht terugschakkelt/dimt bij tegenliggers.Fijn, zo'n grootlicht/xenon frustratie topic :P

• Lex Stax
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-09-2014 15:30 #1409950 door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic Schone reflectoren is ook
Schone reflectoren is ook best nuttig, net als schone en niet versleten glazen. Immers, de vierkante dames zijn al aardig op leeftijd.

• Jerry Stam (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-09-2014 15:50 #1409952 door Jerry Stam (GAST)
Beantwoord door Jerry Stam (GAST) in topic Permanent Adaptief Grootlicht

volvoviking schreef : Ik snap overigens ook niet dat de dure luxebakken niet een sensor hebben die het licht terugschakkelt/dimt bij tegenliggers.

En zie hier van Volvo: "Permanent Adaptief Grootlicht. Het gemak van rijden met grootlicht, zonder uw medeweggebruikers te verblinden".
Link
Zal je wel niet kunnen retrofitten ...

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-09-2014 16:09 #1409953 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic knipperlicht
dat zal me een geknipper worden van jewelste in Nederland. Wel een mooie gadget, vooral in Zweden-achtige gebieden...

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC