Xenon koplampen ingebouwd

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-08-2014 16:00 #1409127 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic hier
Hier ook iemand die een extra set verblindende elandlampen overweegt, om al die vervelend verblindende tegenliggers te kunnen overklassen.
Het lijkt me helemaal niet verkeersveilig, dat ik soms 's nachts mijn ogen al rijdend dicht moet doen, om weer iets te kunnen zien nadat de tegenligger gepasseerd is...
Mijn zwager had xenos lampen in zijn 850 ingebouwd, en na afplakken van het europese gedeelte bleef er in Engeland een keurig gerichte engelse lichtbundel over: onze gigantische koplampbakken zijn absoluut niet geschikt om een fatsoenlijke lichtbundel te produceren met de techniek van een xenon-lamp.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-08-2014 17:17 #1409129 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hele dag met lampen aan
Hele dag met lampen aan gereden en niemand heeft geknippert dus zal wel goed zijn :-)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-08-2014 17:56 #1409132 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 9 van de 10
9 van de 10 keer heb ik dit strooilicht dat anderen onnodig verblindt helemaal niet nodig in de Randstad. Ik snap goed dat er op buitenwegen, waar weinig mensen rijden, behoefte is aan meer licht.
Is er een goede manier om ze, in mijn geval bijvoorbeeld in de onderste mistlampen, te maken en die je alleen aanzet als je werkelijk te weinig ziet? En zijn deze dan ook te richten? Of is er ook een optie het licht in het algemeen goed te bundelen zoals ik in mijn dienstauto´s had?

• André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-08-2014 18:08 #1409133 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Lexus
dat is ook een über-Toyota, en die zijn al super bertrouwbaar!
Een klant van me; na een aantal Mercedessen(ook niet echt probleemloos) een paar Lexussen gehad, koopt tie vorig jaar een Range Rover (een hele vette!)
Tja, weer es wat anders, lekkere hoge instap.
Ik denk dat tie het eind van de garantie termijn niet gaat halen, dat er weer een Lexus komt.

• van Kuijk
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-08-2014 18:19 #1409134 door van Kuijk
Beantwoord door van Kuijk in topic Re. Hele dag lampen aan

solexpaul schreef : Hele dag met lampen aan gereden en niemand heeft geknippert dus zal wel goed zijn :-)

Paul, ook hier hebben wij dezelfde ervaring. Ik heb al >2 jaar geen knipperende tegenligger gehad en ik heb de dimlichten altijd aan en ook rijd ik veel s'avonds. Is een kwestie van goed afstellen.

• André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-08-2014 18:34 #1409136 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic TEGENLIGGER
Tja, dat wordt je als tegenligger ook een keer zat, al dat ge-sein......helpt toch niet.....
Of gingen jullie "het Xenon" er gelijk uit-slopen na enig ge-sein?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-08-2014 17:15 #1409243 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dat
Dat men er overdag geen last van heeft lijkt me nogal wiedes.
Overdag heb ik ook veel minder last van mensen die per ongeluk met grootlicht rijden of (zie je ook heel veel) dat mensen hun halogeen lamp niet goed in de fitting hebben zetten waardoor ze de andere verkeersgebruikers ook verblinden. 's Nachts heb je daar veel meer last van. Ik denk de reflector en lens (het koplampglas) heel veel doen om het licht van een lichtbron goed naar buiten te brengen. Niet verblindend, geen strooilicht, wel genoeg licht en ver genoeg weg. Alleen is niet elke reflector en lens even geschikt voor xenon. Overigens ervaar ik geen problemen met het standaard grootlicht op de 940. Misschien moet je minder hard gaan rijden in het donker als je het allemaal niet meer kunt zien ;P

• Lex Stax
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-08-2014 17:34 #1409245 door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic In sommige landen, waaronder
In sommige landen, waaronder Zwitserland, kan je een boete krijgen als je niet originele verlichting hebt die verblindt. Dan kan je zelfs je auto laten staan. Dan wordt het in ieder geval een onvergetelijke reis...
In de motorwereld is Zwitserland o.a. hierom nogal berucht.

In Nederland is men daarin wat verdraagzamer. Daarom zie je volgens mij met enige regelmaat verblindende verlichting of slecht functionerende x-lampen. Vooral Astraatjes en Golfjes hebben dat. Daar lijkt het dat alles vooral goedkoop moet. Geknutsel en geprutsel.

Xenon is overigens wel echt geweldig (mits goed gemonteerd). Zit op mijn S80 en werkt geheel probleemloos.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-08-2014 19:41 #1409252 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik rijd nooit hard Henk :-)
Ik rijd nooit hard Henk :-) Kost teveel gas.
In mijn Xenon set is het grootlicht gewoon een halogeen pitje. Juist met dimlicht hand ik weinig zicht, mijn Trabant geeft nog meer licht (ook H4). Hoor deze klachten van meerdere 940 rijders dus ik denk dat ik het zo heb opgelost. Met de APK heeft Jan Geert nog naar de koplampen gekeken en die stonden prima qua hoogte dus de afstelling zal wel goed zijn.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-08-2014 10:54 #1409264 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Heb in mijn Honda Accord met
Heb in mijn Honda Accord met helder koplampglas ook xenon ingebouwd, echt super, vooral 's nachts maar ik kan me niet voorstellen dat dit werkt met de koplampen van mijn 945, volgens mij heb je dan een bak hinderlijk strooilicht, iets waar de politie eens veel harder tegen op moet treden.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC