Xenon koplampen ingebouwd
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Het lijkt me helemaal niet verkeersveilig, dat ik soms 's nachts mijn ogen al rijdend dicht moet doen, om weer iets te kunnen zien nadat de tegenligger gepasseerd is...
Mijn zwager had xenos lampen in zijn 850 ingebouwd, en na afplakken van het europese gedeelte bleef er in Engeland een keurig gerichte engelse lichtbundel over: onze gigantische koplampbakken zijn absoluut niet geschikt om een fatsoenlijke lichtbundel te produceren met de techniek van een xenon-lamp.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Is er een goede manier om ze, in mijn geval bijvoorbeeld in de onderste mistlampen, te maken en die je alleen aanzet als je werkelijk te weinig ziet? En zijn deze dan ook te richten? Of is er ook een optie het licht in het algemeen goed te bundelen zoals ik in mijn dienstauto´s had?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- André Struis
- Nieuw lid
-
Een klant van me; na een aantal Mercedessen(ook niet echt probleemloos) een paar Lexussen gehad, koopt tie vorig jaar een Range Rover (een hele vette!)
Tja, weer es wat anders, lekkere hoge instap.
Ik denk dat tie het eind van de garantie termijn niet gaat halen, dat er weer een Lexus komt.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- van Kuijk
- Nieuw lid
-
Paul, ook hier hebben wij dezelfde ervaring. Ik heb al >2 jaar geen knipperende tegenligger gehad en ik heb de dimlichten altijd aan en ook rijd ik veel s'avonds. Is een kwestie van goed afstellen.solexpaul schreef : Hele dag met lampen aan gereden en niemand heeft geknippert dus zal wel goed zijn
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- André Struis
- Nieuw lid
-
Of gingen jullie "het Xenon" er gelijk uit-slopen na enig ge-sein?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Overdag heb ik ook veel minder last van mensen die per ongeluk met grootlicht rijden of (zie je ook heel veel) dat mensen hun halogeen lamp niet goed in de fitting hebben zetten waardoor ze de andere verkeersgebruikers ook verblinden. 's Nachts heb je daar veel meer last van. Ik denk de reflector en lens (het koplampglas) heel veel doen om het licht van een lichtbron goed naar buiten te brengen. Niet verblindend, geen strooilicht, wel genoeg licht en ver genoeg weg. Alleen is niet elke reflector en lens even geschikt voor xenon. Overigens ervaar ik geen problemen met het standaard grootlicht op de 940. Misschien moet je minder hard gaan rijden in het donker als je het allemaal niet meer kunt zien ;P
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Lex Stax
- Nieuw lid
-
In de motorwereld is Zwitserland o.a. hierom nogal berucht.
In Nederland is men daarin wat verdraagzamer. Daarom zie je volgens mij met enige regelmaat verblindende verlichting of slecht functionerende x-lampen. Vooral Astraatjes en Golfjes hebben dat. Daar lijkt het dat alles vooral goedkoop moet. Geknutsel en geprutsel.
Xenon is overigens wel echt geweldig (mits goed gemonteerd). Zit op mijn S80 en werkt geheel probleemloos.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
In mijn Xenon set is het grootlicht gewoon een halogeen pitje. Juist met dimlicht hand ik weinig zicht, mijn Trabant geeft nog meer licht (ook H4). Hoor deze klachten van meerdere 940 rijders dus ik denk dat ik het zo heb opgelost. Met de APK heeft Jan Geert nog naar de koplampen gekeken en die stonden prima qua hoogte dus de afstelling zal wel goed zijn.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.





