Xenon koplampen ingebouwd
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dat moet toch een duidelijk teken mbt het lichtbeeld zijn, GEEN goed lichtbeeld!Gekke Gerritje schreef : Mijn garage wil mijn 945 niet APK goedkeuren met xenon er in, dus ik laat het ook bij mijn gele Philips high nogwat koplampen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Haaks op Veilig-Volvo die zelfgemaakte ego-rommel zonder echte bundel. En goed afgesteld (dus tever naar beneden) levert je ook niets op.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Een tijd terug reed je toevallig achter mij, met tanken in België.Ik kan je wel vertellen dat jou Xenon verblinend en irritant is!Mathy schreef : Hallo Volvisti
Mijn auto is al minstens door drie APK-keurmeesters goedgekeurd, met de Xenon-lampen erin. En die gaan automatisch aan, dus "heb ik niet gezien" gaat niet op.
groetjes
Mathy
projectie lampen in een 7/9 zul je zelf moeten knutselen, maar het past niet bij de auto.Ik heb projectielampen (niet - origineel) in mijn C70 van 98, met xenon. Dat werkt wel prettig, en verblind niet. Maar ik zou nog altijd liever voor originele lampen met H4 gaat (voor de looks).
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik vond het geen succes. Voor jezelf wel maar niet voor de medeweggebruikers. Denk ik. Er is niet geseind maar de berm en verkeersborden rechts en boven lichten ver, tot heel ver op. Je schaamt je kapot want je bent de enige die dat doet tot heel ver. Ik heb ze 2x laten afstellen, reflectors schoongemaakt, nieuw glas en zelfs gele HID xenon geprobeerd.. Zelfde resultaat. Te veel strooilicht.Na een paar weken terug naar halogeen. Het mag trouwens niet hier in Belgie. HID xenon is alleen toegestaan voor koplampen affabriek of alleen met zg projectors die geschikt zijn voor HID. En dan nog moet je met dat laatste met goede papieren en attesten afkomen bij de keuring als het niet affabriek is. Kans is klein dat het lukt.VolvoS90 schreef : Heeft iemand hier Xenon bij de S/V90 al gemaakt? Wil eigenlijk ook hier Xenon op, want het is echt een verademing.
Dit was mijn ervaring.. <a href="/node/51376">klik</a>
Een hoge lichtopbrengst Philips of Osram halogeenlamp is helemaal niet slecht, echt waar. Heel goede lampen zonder hinderlijk strooilicht. Ze zijn wel duur en levensduur minder.
Groet,
Robert
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- ADRIAANB234FT
-
- Junior lid
-
Adriaan
- Lex Stax
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
En helemaal helder glas toch? Althans geen (extreme) afbuig-rillen en dergelijke dacht ik. Leent zich er eigenlijk dus uitstekend voor, ware het niet dat je officieel geen mistlicht mag voeren behalve. Maar als je ziet waar vrachtwagens en tegenwoordig ook modernere auto's allemaal legaal mee rondrijden...Klinkt als een goed experiment, ik ben voor!960 B204FT schreef : ...in de (H3-) mistlampen ... aanzienlijk kleinere reflector dus minder strooilicht,,,
NB.: zelf ideeën voor projectorlampen als koplamp voor de 960-2, maar ook dat project ligt al een jaartje te wachten. Net als de al vier jaar geleden aangeschafte 55W-Xenon-HID's die ik pas wil monteren als ik verstelbare koplampen heb. Maar dat project is dus inmiddels ingehaald door een ander dus over strooilicht maak ik me daar geen zorgen ...