V90 op marktplaats

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-04-2014 20:22 #1404712 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic lijkt me prima
lijkt me prima, ietsje lager eindigen na zo'n lange tijd, als het maar niet doorzakken wordt. Die 3 verklaar ik door het dragend vermogen van de Nivomats en dat de auto dan iets te hoog staat met uitladen.

Ik vind persoonlijk de V90 in de advertentie te laag staan (zeker de laatste foto) maar het kan ook zijn dat hij in zijn geheel verlaagd is (vóór staat hij ook best laag valt me op) dus dan kan het een ander verhaal zijn.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Jan Snijder
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-04-2014 23:02 #1404731 door Jan Snijder
Beantwoord door Jan Snijder in topic Niet doorzakken.
Met 100 liter gastank en de nodige "troep" in de kofferbak zakt mijn S90 ook na een week stilstand niet meetbaar door. Dat heb ik diverse malen gecontroleerd in het verleden. Huidige nivomaten zitter er nu 130000 km onder en nog steeds niet doorzakken na enige dagen. Dus of alles prima is?

Groeten, Jan.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-04-2014 08:23 #1404733 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic sterker
jij hebt een dikkere bladveer toch Jan?

• Jan Snijder
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-04-2014 12:06 #1404786 door Jan Snijder
Beantwoord door Jan Snijder in topic Dat klopt
Martijn, ik heb inderdaad de dikke bladveer. Is wellicht de verklaring dat ie niet doorzakt.
Groeten, Jan.

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-04-2014 14:03 #1404791 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic testprocedure
De officiele testprocedure voor de nivomats heeft alles te maken met belading en helemaal niets met langdurige stilstand. De procedure is in het kort: rondje rijden, hoogte meten (velg-wielkast), beladen met 150 kg, opnieuw rondje rijden, en opnieuw hoogte meten. Het verschil in die twee hoogtes mag, zo uit mijn hoofd, maximaal 1,5 cm bedragen.
Voor zover ik weet is die procedure niet veranderd sinds de eerste 760's met nivomats.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-04-2014 14:11 #1404792 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Klopt,
en daarbij moet de (blad)veer ervoor zorgen dat de auto niet op de grond staat de volgende ochtend. En een slechte bladveer voert tijdens het rijden wel de belasting op bij de Nivomats en die zullen dan eerder gaar zijn. Nogmaals: het zijn dus niet de Nivomats die bij langere stilstand de hoogte bepalen, maar de veren. Tijdens het rijden zijn de Nivomats degene die (belast) de hoogte bepalen en ze worden (beter) ondersteund door een (goede) bladveer.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-05-2014 17:03 #1405175 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic rechter nivomat toch stuk
Naar aanleiding van dit draadje vandaag even de nivomats laten checken bij volvo dealer, want er zat toch enig verschil tussen link en rechts(ook voorwiel: voor en achter kleine cm). Na paar tentjes uitgesloten dat het de voorvering was. Dus auto belast met enkele tanks vloeistof en 10 km gereden. Verschil liep na de rit binnen 5 minuten op na 1,5 cm (links bleef uiteraard op hoogte). Dus onder garantie komt er nu nieuwe onder.

Groet, yves

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC