Xenon 4300K is exit! EDIT: ook 3000K!

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-01-2014 20:09 #1399916 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Foto bij!
Hallo Volvist
Ik heb ook maar even wat foto's gemaakt en daar de beste uit gekozen (buiten is het donker, maar Xenon produceert redelijk wat licht.  Da's voor de meeste camera's een uitdaging).

Helaas kreeg ik de auto niet helemaal recht voor de garagepoort (en iets anders kon ik zo snel ook niet verzinnen).  En zoals te zien is, heb ik de foto's niet vanuit, maar vanaf een positie naast, de auto gemaakt.
groetjes
Mathy

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-01-2014 21:37 #1399953 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Lichtbron..
Ik heb de H1 xenon lamp en H1 halogeen bekeken onder een laskap.. Ik zie geen verschil in de lichtbron door de laskap; beide hebben een homogene staafvormige/cilindrische lichtbron. De xenon is ietsje feller aan de uiteinden dan in het midden in vorm van een klein scherp puntje, maar niet veel.
Een reflector geeft gewoon te veel strooilicht icm met xenon. Voor xenon lamp best een z.g projector gebruiken. Lees dit letterlijk: zo'n lamp is gewoon een diaprojector.. Het lichtbeeld wordt geprojecteerd door een lens (sterk vergrootglas met een kort brandpuntafstand). Achter die lens bevindt zich de dia (onderste boven) in vorm van een stalen plaatje. De lens draait het lichtbeeld/dia op zijn kop. Origineel gevonden!
Robert

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC