Steun Stichting Autobelangen om naar de rechter te gaan ivm wegenbelastingmaatregel...
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-12-2013 19:04 #1399332
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik heb ook toegezegd,
Ik heb ook toegezegd, fantastische inzet door Wouter en zijn team.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-12-2013 21:47 #1399336
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ongenuanceerd?
Bart1958, het verzoek is ook ongenuanceerd; ik mis een begroting. Let wel, "iedereen X 50 euro" is heeel erg veel......
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-12-2013 22:39 #1399337
door V700 register
Hiermee wil ik overigens niet zeggen dat ik het er mee eens ben, maar ik denk niet dat er enige kans van slagen is, ook al zegt iedere oldtimer bezitter 50 euro toe.
Ook ik zou liever zien dat de oldtimerliefhebbers hun hobby uit konden blijven oefenen, maar daarvoor moeten volgens mij de pijlen op het volgende kabinet worden gericht.
Beantwoord door V700 register in topic Resultaat
Er komt een moment dat inzet alléén niet meer zo belangrijk is, maar dat er resultaat moet komen. En na aál die fantastische inzet van Wouter en zijn team, is dát nou net waar het aan ontbreekt. En deze zaak op het juridische vlak aan gaan vechten is in mijn opinie mensen onterechte/valse hoop geven en niet willen accepteren dat al die inzet niet tot enig resultaat heeft geleid. Er valt niet zoveel aan te vechten namelijk, in mijn beleving. Deze wet is, zoals Wim hierboven al aangeeft, keurig volgens de regels in de tweede en eerste kamer goedgekeurd, en dus een wet.solexpaul schreef : Ik heb ook toegezegd, fantastische inzet door Wouter en zijn team.
Hiermee wil ik overigens niet zeggen dat ik het er mee eens ben, maar ik denk niet dat er enige kans van slagen is, ook al zegt iedere oldtimer bezitter 50 euro toe.
Ook ik zou liever zien dat de oldtimerliefhebbers hun hobby uit konden blijven oefenen, maar daarvoor moeten volgens mij de pijlen op het volgende kabinet worden gericht.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-12-2013 22:43 #1399338
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic @richard ik ga er maar
@richard ik ga er maar vanuit dat als de kans nihil is dat een professionele advocaat er niet aan begint.... Ook Wouter en team hebben wel iets beters te doen dan procederen als er geen kans op succes is.....
De enige hoop was Duijvestein maar die draaide als een echte PVDA'er weer 180 graden...... Dit kabinet had van mij snoeihard mogen vallen....
Hoop op een aardige val van PVDA en VVD bij de volgende verkiezingen.....
De enige hoop was Duijvestein maar die draaide als een echte PVDA'er weer 180 graden...... Dit kabinet had van mij snoeihard mogen vallen....
Hoop op een aardige val van PVDA en VVD bij de volgende verkiezingen.....
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-12-2013 08:08 #1399340
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Even
voorop gesteld dat ik het ook absoluut niet eens ben met de wet, zoals deze nu door de 1e kamer is aangenomen, heb ik toch mijn twijfels bij het geheel met die advocaat.
Idd mis ik een voldoende onderbouwimg van de kosten, zoals deze te verwachten zijn en idd is 'iedereen x 50 euro' een hele pak geld. Vind het persoonlijk ook een beetje ongenuanceerd schrijven wat er namens Autobelangen is uitgegaan naar iedereen toe.
Idd mis ik een voldoende onderbouwimg van de kosten, zoals deze te verwachten zijn en idd is 'iedereen x 50 euro' een hele pak geld. Vind het persoonlijk ook een beetje ongenuanceerd schrijven wat er namens Autobelangen is uitgegaan naar iedereen toe.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-12-2013 11:40 #1399341
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 2 dingen
2 dingen weet je zeker: Het eerst is dat die advocaten weer even onder de pannen zijn aangezien ze werk voor zichzelf geschapen hebben en mensen hebben kunnen overtuigen om dat financieel te ondersteunen. Weer een werkverschaffingsproject geslaagd. Het tweede ding is dat het "de belastingbetaler" ook weer geld gaat kosten als die advocaten een rechtszaak aan gaan spannen en de overheid moet opdraven ed. Je zou kunnen zeggen dat degenen die de regeling hebben misbruikt om met een ouwe bak zonder onderhoud te plegen goedkoop veel kilometers te maken (een beetje) asociaal bezig zijn geweest. Je zou ook kunnen betogen dat als dergelijke lieden eindeloze rechtszaken gaan starten om iets wat volgens de regels is afgesproken door de regering proberen te ondermijnen en daarbij "de belastingbetaler" verder op kosten jaagt men andermaal asociaal bezig is.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-12-2013 12:03 #1399343
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zo goedkoop is
Zo goedkoop is oldtimerrijden niet. Er gaat gewoon meer aan stuk, onderhoud is duurder en het verbruik is ook hoger. Mijn 300D uit 78 rijdt 1:10 en dan rijd ik nooit sneller dan 100 km/h. Betaal dus veel aan km heffing dmv accijns.
Vriend Hildo dacht ook goedkoop te rijden in zijn S klasse, maar van het geld wat deze in een aantal jaren gekost heeft had hij een nieuwe kunnen rijden. Kijk maar op www.twolefthands.nl
Met een 190D met weinig kms kan je wel heel goedkoop rijden, alleen is het gros wat hier in NL rondrijdt gewoon een barrel.
De meest eerlijke regeling: als je voor 1 auto HSB betaalt dan mag je 1 oldtimer hsb vrij op naam hebben.
Vriend Hildo dacht ook goedkoop te rijden in zijn S klasse, maar van het geld wat deze in een aantal jaren gekost heeft had hij een nieuwe kunnen rijden. Kijk maar op www.twolefthands.nl
Met een 190D met weinig kms kan je wel heel goedkoop rijden, alleen is het gros wat hier in NL rondrijdt gewoon een barrel.
De meest eerlijke regeling: als je voor 1 auto HSB betaalt dan mag je 1 oldtimer hsb vrij op naam hebben.
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-12-2013 12:10 #1399344
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Hmm
Wat doe je liever ?
Het er maar bij laten en wachten tot je wagen 40 jaar oud is? Of wachten op een andere regering? (Die misschien hier niets mee doet..)
En wachten tot ze straks de grens weer verhogen naar 50 jaar?
Of doneer je liever toch nog even die 5 tientjes voor die kleine kans dat er toch misschien nog iets kan veranderen?
Het laatste heb ik gedaan: 5 tientjes gedoneerd.
Ja, een goede onderbouwing mist, en het Is veel geld, maar ik "neem het risico" en ga (liever) niet afwachten tot 'ie 50 jaar of ouder is...
En nee. Het geschreeuw van "keihard actie voeren" vindt ik dus weer helemaal niks.
Daardoor maak je het waarschijnlijk alleen maar erger en wek je irritaties op bij je medemens en de politiek. Wat alleen maar een averechts effect heeft.
Groeten,
Gerben
Het er maar bij laten en wachten tot je wagen 40 jaar oud is? Of wachten op een andere regering? (Die misschien hier niets mee doet..)
En wachten tot ze straks de grens weer verhogen naar 50 jaar?
Of doneer je liever toch nog even die 5 tientjes voor die kleine kans dat er toch misschien nog iets kan veranderen?
Het laatste heb ik gedaan: 5 tientjes gedoneerd.
Ja, een goede onderbouwing mist, en het Is veel geld, maar ik "neem het risico" en ga (liever) niet afwachten tot 'ie 50 jaar of ouder is...
En nee. Het geschreeuw van "keihard actie voeren" vindt ik dus weer helemaal niks.
Daardoor maak je het waarschijnlijk alleen maar erger en wek je irritaties op bij je medemens en de politiek. Wat alleen maar een averechts effect heeft.
Groeten,
Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-12-2013 12:41 #1399346
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Inderdaad
Helemaal mee eens Paul. Als je een oudere auto goed wilt onderhouden gaat er gewoon meer geld in zitten dan bij een nieuwe auto die alleen s nieuwe olie en een filtertje nodig heeft. Een liefhebber heeft dat er graag voor over. Maar de groep die allergoedkoopst wil rijden zal zo min mogelijk aan onderhoud doen, dat kost geld. Dat zijn ook de barrels. Die worden/werden in een paar jaar belastingvrij opgereden en dan weer een nieuwe.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-12-2013 14:44 #1399350
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nu onze regering via 2e en
Nu onze regering via 2e en daarna 1e kamer heeft gesproken is er een democratisch besluit over de oldtimerregeling.
Daar hoef je het helemaal niet mee eens te zijn maar ik vind ook niet dat we de tour op moeten om bij elk democratisch besluit de advocatuur in te schakelen. Dat lijkt me te veel op de milieugroeperingen en daar vind ik dat ook zoiets...
Dus 50 euro voor deze rechtszaak = nee
50 Euro voor voorbereidingen in een later stadium de regeling aan te passen = ja. Misschien dat in een later stadium dit nog iemand op gaat pakken, dis heeft dan alvast mijn steun.
Daar hoef je het helemaal niet mee eens te zijn maar ik vind ook niet dat we de tour op moeten om bij elk democratisch besluit de advocatuur in te schakelen. Dat lijkt me te veel op de milieugroeperingen en daar vind ik dat ook zoiets...
Dus 50 euro voor deze rechtszaak = nee
50 Euro voor voorbereidingen in een later stadium de regeling aan te passen = ja. Misschien dat in een later stadium dit nog iemand op gaat pakken, dis heeft dan alvast mijn steun.
Moderators: Jerry Stam