Steun Stichting Autobelangen om naar de rechter te gaan ivm wegenbelastingmaatregel...
- V700 register
- Nieuw lid
-
Op 18 december 2014 ging ook de Eerste kamer akkoord met Belastingplan 2014, waardoor de vrijstellingsleeftijd definitief naar 40 jaar gaat. Wat ons betreft heeft de Eerste Kamer haar controlerende taak niet goed uitgevoerd, men had nooit akkoord mogen gaan met deze maatregel.Naar de rechter!Politiek mag onze rol dan uitgespeeld zijn, juridisch niet! Stichting Autobelangen is voornemens de Staat voor de rechter te dagen en heeft daarvoor uw steun nodig. De gehele maatregel berust op foutieve informatie. Grote groepen mensen zijn hierdoor zwaar gedupeerd. U kreeg toch een brief dat u voortaan geen wegenbelasting meer zou hoeven betalen? Laten we dat nou eens aan de rechter voorleggen!Wij verzoeken iedereen een toezegging van minimaal € 50 te doen, zodat wij bij voldoende donateurs de rechtszaak kunnen laten starten door onze advocaat prof. mr. Barkhuysen. Met onderstaand formulier kunt u ons machtigen om eenmalig een bedrag bij u af te schrijven.Alleen indien er op 20 januari 2014 voldoende donateurs zijn starten wij de zaak en wordt de donatie bij u afgeschreven. U betaalt dus alleen indien er voldoende donateurs zijn om de rechtszaak te kunnen voeren.Via onze website kunt u zich inschrijven voor het voeren van de rechtszaak. Wij hopen dat wij de kans krijgen deze maatregel aan de rechter voor te leggen!Met vriendelijke groet,Wouter van Embden,Namens Team VrijstellingOldtimer
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wim de Jong
- Nieuw lid
-
Ik ga me niet verleiden tot een uitspraak of ik het er mee eens ben of niet.....maar.....: deze maatregel is door de tweede kamer gekomen, en de meeste partijen/stemmen zijn het er mee eens. Iedereen heeft maanden geleden zijn stem uitgebracht op een partij. Toen hing ook al iets in de lucht. Als je het er perse niet mee eens was, moest je dus stemmen op een partij, die jou mening vertegenwoordigt in de tweede kamer. En je hebt helemaal niets te zeggen als je helemaal niet gestemd hebt. Zo werkt het in een democratisch land, gelukkig. En als extra komen er nog meerdere mensen naar kijken in de vorm van de eerste kamer, ook deze keurt het goed. Ook democratisch.
Mijn mening is dus dat eea gewoon volgens de regles gegaan is, en dus geen 1 rechter kan dit wetsvoorstel, wat dus nu een officiële wet is, verwerpen. Ook de rechter moet zich aan de wet houden, hij/zij kan niet anders. Maar.....als je wint, krijg je toch de advocaatkosten terug van de tegenpartij? Waarom dan op kosten van een ander dit soort (in mijn ogen zinloze) acties voeren? Die brief dat je geen wegenbelasting hoefde te betalen, was volgens de toemmalige wet- en regelgeving. Dat is veranderd, dus ook die betalingsplicht geldt weer. Bij veranderde wet, gelden ook weer andere regels.
Ik ben trouwens reuze benieuwd wie zich nog na 1 januari als echte "liefhebber" manifesteert en lekker doorrijdt met zijn trouwe en "gekoesterde" oldtimer. Verreweg de meeste hadden hem toch om goedkoop en belastingvrij rond te toeren? Zeker die oudere MB's. En dan gauw op LPG, omdat dat NOG goedkoper is (heeft niets meer te maken met liefhebber van oldtimers, want een echte liefhebber houd hem origineel, dus niet met een LPG tank erin!!!!!)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Die mensen worden nu, cru gezegd, beroofd van hun gesponsorde hobby.
Ik vind ook dat we niet net moeten doen alsof er veel erfgoed verloren gaat aan het gros van deze auto's. Met erfgoed rijd je inderdaad niet door de pekel.
Het erfgoed staat al lang bij de juiste mensen.
Ik vind het jammer, omdat het het straatbeeld verder verarmt. Maar het is natuurlijk waar dat de regeling niet bedoeld was om 60.000Km per jaar te rijden in een mercedes 300D uit 1985.
Je kon met de klompen aan wel voelen dat dat geen houdbare zaak was.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Wat een ongelofelijke onzin, alsof de auto's in de 50'er, 60er en 70 er jaren niet op LPG stonden. Ik heb diverse Volvo's gekocht in mijn leven die af importeur/dealer op LPG stonden hoor. Niet origineel... En diesel dan? Wel origineel, maar die worden alleen gehouden vanwege de zogenaamd lage kosten?
Ik heb al jaren een 144 op LPG, niet om de kosten maar omdat de installatie er al in stond bij aankoop. Ook mijn eerste 142 had dat in 1978..en ik vind dat een carburateur auto op LPG veel fijner loopt. Pas bij de electronisch geregelde benzine-injectiesystemen begon een auto ook vanaf koud zo te draaien.
Oh, en je behoudt dus erfgoed alleen door er mee te rijden als het al dagen droog is of als je hem opslaat in een loods? Is ook een nieuw gezichtspunt.
Als erfgoed belangrijk is, is het normaal dat dat gesubsidieerd wordt hoor, dat is niets nieuws. Subsidie wordt al sinds jaar en dag gezien als een middel om iets mogelijk te maken of te behouden. Daar is ook al niet mis mee in mijn ogen. En in dit geval werd er alleen niet extra voor gerekend, er werd niet voor betaald.
- V700 register
- Nieuw lid
-
whitehorse schreef : "heeft niets meer te maken met liefhebber van oldtimers, want een echte liefhebber houd hem origineel, dus niet met een LPG tank erin!!!!!"
Wat een ongelofelijke onzin, alsof de auto's in de 50'er, 60er en 70 er jaren niet op LPG stonden. Ik heb diverse Volvo's gekocht in mijn leven die af importeur/dealer op LPG stonden hoor. Niet origineel... En diesel dan? Wel origineel, maar die worden alleen gehouden vanwege de zogenaamd lage kosten?
Ik heb al jaren een 144 op LPG, niet om de kosten maar omdat de installatie er al in stond bij aankoop. Ook mijn eerste 142 had dat in 1978..en ik vind dat een carburateur auto op LPG veel fijner loopt. Pas bij de electronisch geregelde benzine-injectiesystemen begon een auto ook vanaf koud zo te draaien.
Oh, en je behoudt dus erfgoed alleen door er mee te rijden als het al dagen droog is of als je hem opslaat in een loods? Is ook een nieuw gezichtspunt.
Als erfgoed belangrijk is, is het normaal dat dat gesubsidieerd wordt hoor, dat is niets nieuws. Subsidie wordt al sinds jaar en dag gezien als een middel om iets mogelijk te maken of te behouden. Daar is ook al niet mis mee in mijn ogen. En in dit geval werd er alleen niet extra voor gerekend, er werd niet voor betaald.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Nu een beslissing maken en over 2 weken betalen is enigzins een vreemde gang van zaken. Daarbij de opmerking dat de oldtimerregeling al aangepast was en ik in de overgangsregeling zat.
Ik blijf lekker doorrijden, de 740 is degelijk, duurzaam = milieuvriendelijk, milieuvriendelijk op lpg, meestal onderhoudsvriendelijk,wat er niet op zit kan niet kapot, rijd heerlijk relaxed en nu wegdoen kost me zeker meer geld. Het geld wat erin is gestoken maakt dat ik de 740 blijf rijden. Er is nu alleen maar nòg een reden bijgekomen om langer door te rijden.
En mijn motto, ik kan mijn geld maar 1x uitgeven. Nu gaat het rechtstreeks naar den haag en anders met een omweg via btw ed. Grote niet noodzakelijke investeringen blijven nu voortaan uit, that's the way it is. Ik geef het ook liever aan eigen leuke dingen uit, maar dat schorten we nu maar wat op.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Er zijn natuurlijk ook genoeg mensen die een oudere auto rijden voor een paar duizend km per jaar op LPG. Die zijn er aan voor de moeite. ja of LPG uitbouwen.
Er zijn hier ook mensen die voor weinig kilometers een diesel hebben gekocht, omdat het toch niet uitmaakte welke brandstof je gebruikte.
Die hebben niks om op terug te vallen of volle bak betalen. Lekker hoor, voor 3000 km per jaar! En dat zijn niet "een paar centen"
Dat vind ik nog steeds niet fair, ook al val ik zelf niet in die doelgroep.
De groep die "lekker"goedkoop wilde rijden is weg, maar er wordt wederom weer eens makkelijk tegen ALLE W123 rijders geschopt.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Nu deze regeling erdoor is schors ik de 940 op benzine en betaal ik de 120 aan MRB. Met tegenzin maar als ik in de 300D rijdt dan vergeet ik dat maar snel...... Ons gezin wordt dubbel gepakt want mag voor de schone Prius ook HSB gaan betalen
- V700 register
- Nieuw lid
-
Heb je de prius dan ook gekozen omdat die zo fijn rijdt?solexpaul schreef :
Nu deze regeling erdoor is schors ik de 940 op benzine en betaal ik de 120 aan MRB. Met tegenzin maar als ik in de 300D rijdt dan vergeet ik dat maar snel...... Ons gezin wordt dubbel gepakt want mag voor de schone Prius ook HSB gaan betalen
- V700 register
- Nieuw lid
-
Maar je ziet: subsidie is een middel om mensen te bewegen bepaalde dingen te doen of om het ze mogelijk te maken!