Club artikelen
- ADRIAANB234FT
-
- Junior lid
-
Hallo Lex,Eens. Uit praktische overwegingen dan wel pas nadat het bestuur een standpunt heeft ingenomen ten aanzien van matten als clubartikel.astax schreef : Binnen het Bertone-register worden al jaren matten verkocht. Daar weet men ongetwijfeld hoe daar mee om te gaan.
Lijkt me overigens een group-buy artikel.
VrgrAdriaan
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Lex Stax (GAST)
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
John
- ADRIAANB234FT
-
- Junior lid
-
Om het overzichtelijk te houden, opgaven graag via een pb.
Mocht het bestuur besluiten de matten (op deze uitgebreide schaal) voorlopig buiten de clubwinkel te houden dan ben ik bereid de sjablonen en de ontwerpen voor de logo's te maken en aan te leveren. De tijd ontbreekt me eenvoudigweg om alles alleen te organiseren. Wie o wie biedt zich aan in dat geval te assisteren met de organisatie van een group buy? Handig wanneer dat op basis van ervaring met een eerdere group buy gebeurt. Zodat we na groen licht van het bestuur meteen spijkers met koppen kunnen slaan en niet alsnog het wiel moeten uitvinden.
Ik heb de leverancier om stalen gevraagd van rib, velours en supervelours. Zodra die binnen zijn, zet ik daar afbeeldingen van op de site met een beschrijving van de kwaliteit. Rudiger kan vertellen hoe de velourskwaliteit bevalt. Zoals eerder viel te lezen is hij zeer te spreken over de leverancier. Wat de kwaliteit van naaldvilt is, lijkt me genoegzaam bekend.
Mocht het bestuur alsnog besluiten om het project in eigen beheer te nemen, dan hebben we alvast het nodige voorwerk gedaan. In dat geval zijn Sint en Piet zeker niet te laat met inkopen...
Adriaan
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
De originele matten van Volvo werden destijds in Nederland gemaakt. Geen idee door wie, maar op de verpakking staat "made in the Netherlands".
"Ons" logo is eigendom van Volvo Cars. In ruil daarvoor mogen we de naam "Volvo" gebruiken in de naam van onze vereniging en als gevolg daarvan waren we de eerste Volvogerelateerde vereniging die door Volvo Cars erkend werd. Voor het gebruik van ons logo zijn we dus afhankelijk van Volvo Cars.
Tegenwoordig kan er heel veel meer dan vroeger. Zou er geen fabrikant zijn, die, om maar eens wat te noemen, tien opeen volgende mattensets in tien verschillende kleuren en tien verschillende logo/tekstcombinaties kan maken, zonder dat dat (veel) meer hoeft te kosten?
groetjes
Mathy
- ADRIAANB234FT
-
- Junior lid
-
Maar bij vloermatten ligt dat net iets complexer. Als je, voor het noodzakelijke overzicht en de hanteerbaarheid, als clubartikel alleen maar grijze of zwarte exemplaren aanbiedt, zullen die ongetwijfeld aftrek vinden. En op de lange termijn raak je ze uiteindelijk allemaal wel kwijt. Maar of je daar élk clublid een plezier mee doet, is zeer de vraag. Want niet iedereen wil bijvoorbeeld grijze of zwarte matten in zijn beige interieur. Zoveel mensen, zoveel smaken. En waarom niet, als je kunt kiezen voor je geld? Hetzelfde geldt voor het ingestikte logo? Met of zonder verenigingstekst en/of type-aanduiding? Het omzomen met garen in een afwijkende kleur? Om nog maar te zwijgen over de kwaliteit van de matten zelf. Niet iedereen gunt zijn/haar baksteen supervelours, gewoon velours is al gek genoeg. Naaldvilt of ribtapijt zal voor een aantal ook prima zijn. Allemaal afhankelijk van de vraag hoe lang volgens jou een mattenset mee moet gaan en wat je bereid bent er voor uit te geven. Dat loopt grofweg uiteen van € 25 tot circa € 60.
Kortom, je kunt je afvragen of een clubartikel dat zó smaakgebonden is en met één of twee varianten slechts een beperkt aantal leden zal bedienen, niet het doel voorbijschiet. En meerdere varianten inkopen, lijkt me voor de vereniging ondoenlijk en houdt bovendien een groot financieel risico in. Per slot praten we hier niet over de kostprijs van een mok of pen.Het prettige van een group buy (al of niet door de vereniging zelf georganiseerd) is dat de complete bestelling in één keer wordt afgenomen en (mits goed geregeld) achteraf niemand ergens mee blijft zitten. En iedereen precies datgene krijgt wat hij wil. Om extra verpakkings- en verzendkosten te vermijden, zouden de bestellingen bijvoorbeeld op de eerstkomende ledenvergadering kunnen worden uitgereikt.Daarnaast is het altijd aardig als de club - low risk - ook een mattenset met logo als langlopend artikel aanbiedt in één of twee kleurvarianten. Een ontwerpvoorbeeld heb ik al gepost.
Voor alle duidelijkheid: de mattenset is qua pasvorm een exacte kopie van de Volvo-matten die bij aflevering van mijn 945 Estate in 1998 in de auto lagen (en zoetjesaan aan vervanging toe zijn...). Iedereen kan op verzoek vooraf een afbeelding krijgen van de gewenste kleur in combinatie met het verlangde logo. Om de fabrikant niet gek te maken, worden er geen persoonlijke boodschappen ingenaaid, maar alleen het clublogo met of zonder de toevoeging 'Volvo 700 Vereniging' en eventueel het wagentype. Afbeeldingen van het Volvo-logo zijn merkenrechtelijk beschermd en mogen daarom niet gebruikt worden.
Adriaan
- ADRIAANB234FT
-
- Junior lid
-
Goede vraag, Mathy. Ben benieuwd naar het antwoord.Mathy schreef : Hallo Volvisti
De originele matten van Volvo werden destijds in Nederland gemaakt. Geen idee door wie, maar op de verpakking staat "made in the Netherlands".
"Ons" logo is eigendom van Volvo Cars. In ruil daarvoor mogen we de naam "Volvo" gebruiken in de naam van onze vereniging en als gevolg daarvan waren we de eerste Volvogerelateerde vereniging die door Volvo Cars erkend werd. Voor het gebruik van ons logo zijn we dus afhankelijk van Volvo Cars.
Tegenwoordig kan er heel veel meer dan vroeger. Zou er geen fabrikant zijn, die, om maar eens wat te noemen, tien opeen volgende mattensets in tien verschillende kleuren en tien verschillende logo/tekstcombinaties kan maken, zonder dat dat (veel) meer hoeft te kosten?
groetjes
Mathy
- André Struis
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
struis schreef : Een verzamel-map uitbrengen waar nummer 59 niet in past..............
ja dat.. nou ja, alleen bladzijde 7 mag er uit .