Utrecht centrum
- V700 register
- Nieuw lid
-
Vandaag ook weer in Maastricht. Die dingen stinken, niet normaal. Ik kan het zelfs proeven op mijn tong en in mijn mond. Gatver! Je kunt met je neus die brommers volgen! Dat kan niet gezond zijn. De hele weg lang als ik op straat loop. En dan zegt de staat: de vervuiler betaalt.. Nou, mooi niet. Ze houden je voor de gek. Ik wed dat die brommers giga veel meer kankerverwekkende HC uitstoten dan een oude Volvo, MB of Jaguar of BMW. Wel alle drie tegelijk en meer.zappa schreef : nu bekend is dat scooters-brommers veel meer uitstoten dan auto-'s
Ik las ooit een artikel over de uitstoot van het wagenpark. Een gedegen Duits artikel. Daarin was de conclusie als volgt: Grote dure auto's hebben idd een grotere bijdage aan CO2. Maar als het op NOx en HC uitkomt en dat werd dan absoluut gemeten kwamen de kleine auto's slecht uit de bus.. Erg slecht soms. En NOx draagt bij tot een verontreinigde lucht en slechte luchtkwaliteit. Die stoten meer NOx uit dan een grote auto. En HC is kankerverwekkend. Nou, zie je het voor je? Kleine auto's in woonwijken met spelendede kinderen. Oh oh oh ik ben zo goed bezig met een kleine zuinige auto... Want de staat zegt het. Reden ligt achteraf voor de hand: hogere compressie, kleine goedkope kat... Er zijn eisen voor HC en NOx maar die grotere auto's stoten echt veel en veel minder uit. Het wordt allemaal te heet in die kleine motoren die er dan veel te veel pk's uit proberen te krijegn en met de ontsteking op het randje. Op alles wordt bezuinigd behalve een koelere ontbranding.
Voor mij mag de vervuiler betalen, maar dan ook de brommers, laten ze die dingen maar eens goed onder de loep nemen en dan laten betalen. Huh.. het is maar 1 brommertje. Nou, er kwamen net wel 10 auto's voorbij... En nu weer... Ik word daar zo schijtziek van. Hoe meer ik over poiitiek nadenk hoe slechter ik mij voel.
Oh ja: De vraag: Wat moet je in Utrecht? Dat is best een leuke stad om te gaan stappen! Niks mis mee. Geweldig!
Cheers,
Robert
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Siang Phoa
- Nieuw lid
-
Er bestaat een systeem waar op basis van gemeten emissie, een kwalificatie aan een voertuig toegekend wordt. Dit is het Duitse systeem. Die emissie meting is redelijk objectief wat betreft benzine en diesel, lpg wordt hier niet in meegenomen, onbekend is immers onbemind.
Brommers worden hier ook niet in meegenomen, men rijdt auto, punt.
Het is van de zotte, dat een auto die een Duitse groene milieusticker heeft zoals mijn 945, in een Nederlandse stad niet mag gaan rijden vanwege een willekeurige leeftijdsgrens. Dat slaat nergens op!
Alleen al om deze reden roep ik op om grootschalig protest aan te tekenen tegen de willekeur van een minderheid aan politiek actieve fundamentalisten.
De consument / vervuiler betaalt al genoeg middels de diverse landelijke accijnzen, moeten we het ons laten welgevallen dat we daarnaast ook nog willekeurige tol moeten betalen aan locale roofridders?
Los hiervan, is de analyse in Duitsland, dat het instellen van een milieuzone geen significante invloed heeft op de luchtkwaliteit van het milieu in de binnenstad.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Nog wel ja. Maar de CDU van Angela Merkel moet waarschijnlijk gaan samenwerken met de SPD of de Grünen. SPD kan twee kanten op gaan, maar de groenen...Siang Phoa schreef : Los hiervan, is de analyse in Duitsland, dat het instellen van een milieuzone geen significante invloed heeft op de luchtkwaliteit van het milieu in de binnenstad.
groetjes
Mathy
- Siang Phoa
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Mijn eerste reactie was. Het hoort er bij. net als de auto'smbroeren schreef : en dan wil ik ook geen stinkende boten met slechte motoren meer in die grachten voorbij zien (ruiken) komen.
Maar als je dieper nadenkt en het in historisch perspectief plaatst:
Er was ooit een Horse Manure Crisis in New York (ook niet gezond) Uiteindelijk loste dat op door: de auto !
<a href=" www.banhdc.org/archives/ch-hist-19711000.html "> www.banhdc.org/archives/ch-hist-19711000.html
En er reden ooit stoomtreinen in de ondergrondse in London.
Ook heel ongezond
bbc.in/WSBPy8
<a href=" www.timeout.com/london/things-to-do/lond...dergrounds-history-2 "> www.timeout.com/london/things-to-do/lond...dergrounds-history-2
Politici moeten je wel iets doen aan zo'n situatie vind ik.
Of dit van dezelfde omvang is, en of dit de juiste maatregel is, dat betwijfel ik, maar niks doen is geen optie.
- Wytze Broerze
-
- Senior lid
-
Jeroen schreef : Politici moeten je wel iets doen aan zo'n situatie vind ik.
Of dit van dezelfde omvang is, en of dit de juiste maatregel is, dat betwijfel ik, maar niks doen is geen optie.
Zo is het.
En "tegen zijn" zonder alternatief of alleen maar een anderen wijzen gaat ook geen oplossing bieden.
Meepraten mag iedereen gelukkig in Nederland.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Vertook je twee keer zoveel benzine als diesel prima, je ziet het niet. Ga je met de trein die alleen in de spits rendable is prima, hij rookt niet.
Rij je prius, prima, nl. electro en die kolencentrales staan lekker ver weg te dampen in het mooie duitsland, zie je niet dus is het ok. Kerncentrales zie je ook niet, prima.
Ik stem tegen, maar denk bijna laat die donkey shots de stad maar eens sluiten voor mensen die 360 eur wegenbelasting betalen en een moppie euros voor een tank diesel.
Flik et maar eens denk ik stiekem en kijken we wat er gebeurt, kijken of het nog zo gezellig is in de mooie stad en betaalbaar is als alleen de ambtenaren en semi-ambtenaren met een auto van >2005 en paar ov kaarten voor het hele gezin nog bij dikke dries komen. Kijken of de ondernemers het vol houden en of de mensen van buiten nog pegels komen brengen naar winkels vermaak etc.
Lijkt me een gezellig clubje mensen dat over blijft om de schone stad te vieren. En na dat feestje even de snorkel uit het raam en mij de resultaten van de luchtmonsters doormailen, baseren we daar het salaris van deze bestuurder op: bij geen verbetering van de leefomgeving inleveren die jaarlijkse verhoging/bonus/ovkaart en bijbehorende leasebak en voor straf de stadsbussen duwen, we zetten de bussen wel in zen vrij dat dan wel,ben in een goede bui vandaag -
dtic is the shit
- V700 register
- Nieuw lid
-
En stop met groene stroom subsidies die er toe leiden dat we koffieboon schillen in weet ik veel waar gaan halen met de stoomboot om hier in een eneco centrale te dumpen en door te koppen als groene stroom.
dtic is the shit
- V700 register
- Nieuw lid
-
wat dacht je van die huishoudens MET gezinnen die hun huis warm houden? In België verstookt een normaal gezin met meer dan 1 kind ongeveer 3.500 liter stookolie. Een alleen staande ongeveer 1500 liter.peterduns schreef : Zie et iets breeder als alleen de stad want de shit die er echt wat toe doet komt uit grote industrie etc.,
ff rekenen: Een gemiddelde diesel rijdt 1 op 18, tegenwoordig nog wel meer. Dus dat zijn 63.000km equivalente gereden kilometers per jaar voor zo'n huishouden met een gezin. Een gemiddelde Belg rijdt nog geen 20.000km per jaar. Betaalt zo'n gezinshuishouden vervuilersbelasting? Zit er een katalysator op de schoorsteen?? En die auto's worden maar verweten dat ze zo erg vervuilen....
Het klopt allemaal van geen kanten maar de politici hebben alle macht en je doet er helemaal niets aan.
Ik hoop zo dat er ooit een systeem komt dat gestaafd is op logica, juistheid met de getallen op tafel en dat belasting betaalt wordt naar werkelijke uitgaven om het systeem waar je gebruik van maakt draaiend of in stand te houden. Want hier kan ik echt niet meer tegen.
Kijk eens hoeveel wegenbelasting en accijnzen er in NL worden ontvangen en dat werkelijk aan de wegen wordt besteed? Dat laatste is een fractie. Als een commercieel bedrijf dit soort praktijken zou bezigen dient zij zich voor de rechtbank te verantwoorden met 100% kans op een giga boete. De staat mag dat evenwel wel doen.. Zij is oppermachtig. Bah, bah en nog eens bah!!!! Je kan dit niet verantwoorden als staat. Vind ik. Gelijkheid en gelijke behandeling van het volk. Natuurlijk moet de staat inkomsten genieten,. de BTW is een prima middel daartoe, maar verkapte belastingen kan echt niet. Dat staat gelijk aan oplichterij en discriminatie waar je met je neus voor staat.
Zo hehe, dat lucht weer even op. Ik stop er mee
Robert