Officieuze presentielijst sleuteldag Carlo Schmidt, 2 november 2013 - Inschrijving gesloten
- Robert Geurts (GAST)
- Nieuw lid
-
Cor-Jan schreef : Beste mensen - ik wil de remmerij wat gaan aanpakken. Voor veel van jullie misschien routine, maar ik doe het voor het eerst. Ik ga de blokken vervangen voor en achter en wil de vloeistof vervangen. Voor de voorbereiding heb ik een aantal vragen. Het vervangen van de vloeistof moet ik zelf daar nog iets meer voor meenemen behalve sleutels met de juiste omvang? Een brake-bleeding kit ofzo? Met een flesje en zo'n slangetje. Ik neem eigenlijk een beetje aan dat ze bij Schmidt iets oneindig veel professionelers hebben, maar ik wil natuurlijk niet met lege handen staan. 2e vraag is Haynes goed genoeg voor de voorbereiding van de vervanging remblokken voor en achter? Dan "bestudeer" ik die gewoon een aantal keer.
Groet, Cor-Jan
Cor-Jan,
Ik zie dat je na mij op de brug gaat. Ik wil je wel helpen met de remblokken, dat heb ik zelf vorige week bij Nordicar gedaan.
Remolie is niet zo moeilijk, een perslucht setje maakt het wel makkelijk. Het is aan te raden om na te gaan of er een is en of je die kunt gebruiken.
Allen,
Overigens kan ik zelf ook wel wat hulp gebruiken. Ik ga de 3 keerringen aan de voorzijde van mijn blok vervangen en meteen de distributieriem en spanrol. Ik ben me al aan het inlezen, maar voor mij is dit beslist geen standaard klus. Dus als er iemand met ervaring zin heeft om te helpen en mij wat te leren, graag.
Groet,
Robert
<strike>745 2.3 GLE o/d 1987B230E - M46 - 232000 km</strike>945 2.3lpt Sports Edition 1997B230FK - M90 - 270000 km
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Soms is het handig als ook niet-moderatoren melden dat ze het ergens niet mee eens zijn. Op sommige mensen maakt dat meer indruk.Ton schreef : En zolang hier geen moderator op ingrijpt +++blijft t behelpen+++, het is niet anders.
groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Cor-Jan: er is een perslucht remolievuldinges aanwezig, werkt prima, dus daar hoef je niet voor te zorgen.Gereedschap is daar ter bruikleen, maar ik geef er zelf de voorkeur aan, met eigen gereedschap te sleuttelen, indien voorhanden, dat scheelt aan het eind van de dag weer bij elkaar zoeken.
@Jeroen: voor iemand die voor de 7de keer op rij zijn formulier niet goed heeft ingevuld, vind ik dat ik aardig genereus geweest ben. Jouw gezeik helpt niet echt, om dat een 8ste keer te laten worden.
Duidelijk? of moet ik het voor je spellen?
Voor de goeie orde: Ik bestel daar zelf geen onderdelen nee. Ik geef aan de heren bij Carlo aan welke onderdelen er nodig zijn en zij bestellen dat.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik begrijp het. Het zal niet veranderen, de wens is er ook niet bij anderen, klaarblijkelijk. Dat had ik anders ingeschat.
Nou ja, als een Don Quichotte tegen iets blijven vechten heeft ook geen zin dus ik zal me er bij neer moeten leggen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Cor Jan van Rhijn
- Nieuw lid
-
Voor je hulp houd ik me aanbevolen. Ik weet niet of ik op mijn beurt er vroeg genoeg kan zijn om ook jou te helpen.
Cor-Jan
- V700 register
- Nieuw lid
-
Vroeg vertrekken dus! Ga niet sleutelen en heb mij daar ook niet voor opgegeven.
- V700 register
- Nieuw lid
-
En voor tienen konden we met geplande bezigheden starten, het was nog rustig de eerste uren.
Later stroomde de leden toe, zelfs uit Friesland, om Brabantse onderdelen te verkrijgen die Carlo in grootte aantallen heeft. (sloop)
Carlo en zijn mannen, Bas bedankt voor de adviezen en organisatie van deze geslaagde Sleuteldag.
Groet Mart
- V700 register
- Nieuw lid
-
Carlo had er nog een sloop 940 staan en heb hier onderdelen vanaf kunnen halen.
Hier had ik niet op gerekend en was dus mooi megenomen.
- Robert Geurts (GAST)
- Nieuw lid
-
Dat viel reuze mee, de overvloedige olielekkage kwam door de klepdekselpakking (3x woordwaarde). Dat scheelde weer wat kluswerk en de distributie mag nog een jaartje blijven zitten.
Pakking vervangen, diverse vacuum slangetjes die er niet echt meer jofel uitzagen, de bovenste helft van de distributiekap (Hans trok 'm zo kapot en toen moest ik wel een nieuwe hebben...) en daarna van Herwig geleerd hoe je een hele bus remmenreiniger in 5 minuten leegspuit om je motorblok lekker schoon te maken. Nog ff naar de wasbox en nu glimt de viking onder de motorkap als nooit tevoren.
Bas, dankjewel voor het organiseren en de hulp. Herwig en Hans, bedankt voor het meeklussen. Carlo, dank voor de gastvrijheid.
Groet,
Robert