TSL olie toevoeging
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-06-2013 17:09 #1389165
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic pro vs. contra
Heb het spul ook toegepast, een scheutje, in onze Volvoos (w.o. 945, 960 3.0 24V). Lopen inderdaad wat stiller.
Echter zijn er ook meldingen van gebruikers/ testers die zeggen dat het spul (TSL) ook materialen kan aantasten, waardoor versneld slijtage op zal treden. Google maar eens.
Er gaat niets boven regelmatig onderhoud en op tijd olie verversen met de juiste olie.
Daarom ook denk ik dat het bij ons éénmalig is geweest.
Echter zijn er ook meldingen van gebruikers/ testers die zeggen dat het spul (TSL) ook materialen kan aantasten, waardoor versneld slijtage op zal treden. Google maar eens.
Er gaat niets boven regelmatig onderhoud en op tijd olie verversen met de juiste olie.
Daarom ook denk ik dat het bij ons éénmalig is geweest.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-06-2013 17:21 #1389167
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic vreemde snuiter rit/motortochtje
Helaas zit een motortochtje er niet meer in. Ik kan geen motor meer rijden na een ernstig ongeval. (niet met de motor overigens) De benzen zijn allemaal de deur uit. We hebben alleen nog de V90 en de cb1, die cb1 is de motor van mijn vrouw en die heeft al twee jaar helemaal niet meer gereden. De enige vreemde snuiter ben ik dan. (loop op dit moment als Pinoccio van de pijn)
Groet,
Marcel
Groet,
Marcel
- André Struis
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-06-2013 18:09 #1389171
door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Natte plaat....
Terwijl er juist geschreven wordt dat de toevoeging niet mag gebruiken bij een "Natte Plaat koppeling"
Kan dus toch!
Kan dus toch!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-06-2013 00:04 #1389179
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik heb TSL in de
Ik heb TSL in de stuurbekrachtiging en de versnellingsbak, werkt beide wat beter.
Doordat ik toen ik het toevoegde exact dezelfde rit reed kon ik goed testen wanneer de bak lekkerder ging schakelen met de olie warm. Met TSL ging het net ietsje eerder wat soepeler. Zou ook helpen tegen de ratelende M90 geluidjes die ze soms hebben (de grote hoeveelheid tandwielen die dan wat tegen elkaar klikken) maar mijne was stil en is stil.
In de motor heb ik het niet gedaan, misschien eens proberen.
Achteras is het ook mooi voor denk ik, het is primair een additief voor overbrengingen is mijn idee.
Doordat ik toen ik het toevoegde exact dezelfde rit reed kon ik goed testen wanneer de bak lekkerder ging schakelen met de olie warm. Met TSL ging het net ietsje eerder wat soepeler. Zou ook helpen tegen de ratelende M90 geluidjes die ze soms hebben (de grote hoeveelheid tandwielen die dan wat tegen elkaar klikken) maar mijne was stil en is stil.
In de motor heb ik het niet gedaan, misschien eens proberen.
Achteras is het ook mooi voor denk ik, het is primair een additief voor overbrengingen is mijn idee.
- Chris Boessenkool
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-06-2013 00:54 #1389182
door Chris Boessenkool
Beantwoord door Chris Boessenkool in topic Chloorparaffine
Heb ooit een keer een interessant gesprek gehad met een triboloog over dit onderwerp, broer van een goede vriend van me. Na dit gesprek dacht ik heel anders over TSL.
TSL schijnt chloorparaffine te zijn en dat levert in eerste instantie goede resultaten op. Wat mij vertelt is dat op de langere termijn chloorparafinne de toevoegingen in de olie afbreekt. De uitkomsten daarvan zijn niet te voorspellen omdat dit afhankelijk is van de soort olie en gebruikte toevoegingen.
Ik ben er in ieder geval voorzichtiger mee geworden nu ik dit weet, vertrouw liever op de geleerden van de grote oliemaatschappijen.
Groet,
Chris
TSL schijnt chloorparaffine te zijn en dat levert in eerste instantie goede resultaten op. Wat mij vertelt is dat op de langere termijn chloorparafinne de toevoegingen in de olie afbreekt. De uitkomsten daarvan zijn niet te voorspellen omdat dit afhankelijk is van de soort olie en gebruikte toevoegingen.
Ik ben er in ieder geval voorzichtiger mee geworden nu ik dit weet, vertrouw liever op de geleerden van de grote oliemaatschappijen.
Groet,
Chris
- Peter Borghs
- Junior lid
-
Minder
Meer
15-06-2013 13:48 #1389191
door Peter Borghs
Beantwoord door Peter Borghs in topic Discussie TSL op autoweek
Moderators: Jerry Stam