TSL olie toevoeging
- V700 register
- Nieuw lid
-
ik heb vorige week op het bmw motorforum een olie toevoeging ontdekt die in motoren en versnellingsbakken (geen automaat bak) en cardan kan worden toegevoegd
dit zou de belasting van draaiende delen een heel stuk bevorderen, mijn ervaring tot nu toe is dat bij de motor het schakelen een stuk soepeler verloopt,ik heb het
ook in het blok van de volvo 940 estate gegooid en ik heb het gevoel dat deze nu toch wat rustiger draaid.de toevoeging zal 50cc op een liter olie moeten zijn in het blok.
ik vraag mij af of er op ons forum hier meer over bekend is?
het is wel een duur goedje ongeveer 54 euro per halve liter en niet eens overal te krijgen,
groet willem
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- André Struis
- Nieuw lid
-
De praktijktest wijst het uit; glij-lagers kunnen veel zwaarder belast worden voordat er metaal op metaal contact ontstaat.
Als je resultaat voelt, was van te voren iets mis!
Ik heb ook zo'n jerrycan met die peperdure toevoeging staan.
Ik gebruik het alleen bij toepassingen waar smering tekort kan schieten.
Het is geen wondermiddel. Kan slecht tegen natte omstandigheden.
Het heeft een beetje rare geur, ik wordt er misselijk van.
Als je het in een zwaar belaste compressor gooit, ruik je het aan de perslucht.
BMW versnellings bakken & cardan; gooi er eens SAE 75/145 olie in ipv SAE 80/90. Je kent hem niet meer terug.
- V700 register
- Nieuw lid
-
die rare geur heb ik niet geroken maar dat kan goed aan mijn reukvermogen liggen,die tip van de SAE 80/145 olie zal ik zeker bij de volgende olie verversing mee nemen,alleen in de bak en cardan bedoel je toch ?
bedankt voor de tip
groet willem
- V700 register
- Nieuw lid
-
Mijn versnellingsbak zou door menigeen al uit de 740 gekiept zijn maar ik heb er eigenlijk wel lol in dat ie al minstens 60.000 km met die rammelbak door blijft rijden (met 200cc TSL, nooit ververste olie in totaal 3,5 ton)
- André Struis
- Nieuw lid
-
- André Struis
- Nieuw lid
-
Met dat test machientje wordt de grens van het smerend vermogen opgezocht, die ligt inderdaad, bij TSL, veel verder als bij een gemiddeld smeermiddel.Boy Bakhuys schreef : Er staat ook altijd iemand op de VKB met zo'n testmachientje. Het is wonderbaarlijk wat het verschil is.
Maar dat is geen praktijk situatie. Zulke belastingen komen als het goed is nooit voor.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- André Struis
- Nieuw lid
-
De R75/6 was m'n eerste motor toen ik 18 werd, in '79 gekocht van m'n eerst verdiende geld, vakantie baantje in Saudi-Arabië.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik heb TSL gebruikt in
Mercedes W114 280e uit 1972, km stand onbekend, maar hij liep na TSL nög mooier rond.
Mercedes w124 300d, liep ook mooier en véél minder nagelen bij een koude start.
Honda CB750K, cb250, Transalp en cb1, allemaal met natte plaatkoppeling in oliebad, motoren liepen mooier en rustiger.
Het zit nu ook in de V90. Ik ben er tevreden over.Bij de volgende oliewissel gaat er weer een dure scheut TSL bij.
groet,
Marcel
ps.
Toen ik het spul voor het eerst kocht zat er een boekje met referenties van bedrijven bij. Ik heb toen een bedrijf in de cementindustrie of zo gebeld. Die man vertelde inderdaad dat zij TSL gebruikten in hun zwaar belaste machines en dat de slijtage van lagers en dergelijke veel minder was. Hij baalde er wel van dat hij een paar keer per maand gebeld werd over TSL, maar dat was volgens mij met een scheve grijns op zijn snuit.
- V700 register
- Nieuw lid
-
groet willem