Volvo 740 Wagon behouden of weg doen?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-05-2013 12:43 #1388356 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mening
Het is slechts mijn mening maar gezien de uitvoering (grijs kenteken, wat mij juist een minpunt lijkt), de algehele staat van de auto en alles wat er zo aan mankeert (de carburateur wordt een lastig verhaal) denk ik dat je de auto toch beter naar de sloop kan brengen en die € 150 euro in ontvangst moet nemen ........
Wil je absoluut niet beledigen maar denk dat afscheid nemen van de auto rationeel gezien de beste beslissing is.
Zelfs aan een Volvo 740 komt eens een eind .......

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-05-2013 12:49 #1388357 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 2b7?

r.winkelman schreef : Ik kan totaal geen nummer op die carb vinden. Kan het ook een ander nummer zijn dan Pierburg 2b5 ?

Is de Pierburg 2b7 ook niet gebruikt?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-05-2013 17:05 #1388359 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 2b7
links op de foto zie je de gasrol. Rechtop de foto onder de luchtslang zie je het vacuum geval van de tweede trap die heeft de solex niet. De solex is alleen geleverd op de 2.0 op de 2.3 niet. Dan is het een 2b5 of een 2b7. Het bosje vacuumleidingen gaat naar een rond  gevalletje bij het linker wiel. Ronde ding is buiten beeld op de foto en zit er alleen bij de 2b7 op. En links in beeld zie je de slang van de egr. Bij nederlandse auto's zit die er vanaf de 2b7 op. De zwitsers eerder. Volgens mij is het een 2b7 en daar zijn nog onderdelen voor te krijgen bij volvo en ruddies in berlijn. Als je het zeker wilt weten aan de achterkant van de carb bij het schutbord zit de benzine aansluiting. De 2b7 heeft er 1 de 2b5 heeft er 2, heen en terug. Bij de 2b7 zit de retour op een dampafscheider onder de carb.
Als er een nummer is, staat het op een plaatje dat op een hoek aan de carb geschroefd is. Dat is een volvo onderdeel nummer. je moet dan in Vadis kijken of het een 2b5 of 2b7 is. Benzine leidingen tellen is makkelijker
Afstellen:CO schroefje zit aan de voorkant onder. Toerental schroef is groter en zit aan de achterkant bij het schutbord. Je hebt een spiegel nodig om m te zien.
Rob

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-05-2013 22:50 #1388482 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Waad APK ?
@ hdalhuisen
Het was bij een vakgargage in Nieuwegein. . .zie deden over het algemeen goed werk naar mijn mening maar in dit geval zijn ze veel te kritisch geweest en ik was er niet bij toen de CO-meting gedaan werd. Co was kennelijk 5,5.
Ik heb een tweede APK laten uitvoeren via Euromaster en dat werd feiteljk uitgevoerd door de RDW in Nieuwegein. . .De RDW is kennelijk veel minder critisch dan de vakgarages ik kom nu met veel minder APK punten weg en CO-gehalte was geen probleem.
Vanwege deze ontwikkeling laat ik EuroMaster de Reparaties uitvoeren en ik hoop nog een paar jaar met mijn Volvo 740 te doen:-)
Groet,
Conrad

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-05-2013 23:10 #1388484 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mening van Ceska
In principe  kan ik je argument wel volgen maar een andere auto moet je ook € 1000 neertellen en dan  begin het opnieuw.  Met een auto di op zich nagenoeh geen toest vertoon en goed loopt is het niet te verkroppen om €150 er voor te krijgen. Ik heb besloten de Reparaties te gaan uitvoeren. Misschien blijft ie dan langer leven dan ik :-)

Groet

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-05-2013 23:26 #1388487 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 2b7 Carburateur
<a href="/user/1144" title="Gebruikersprofiel bekijken.">Rob Hiemstra</a>
Inmiddels van Fred Bleeker vernomen dat het betreffende Volvo nummer aanduidt dat het een 2b7 Peirburg is. De 2de APK Keuring bij de RDW een week later gaf geen hoge CO-Uitslag. . of ze het al dan niet gemeten hebben weet ik niet, Het was in elk geval geen APK afkeuring. . .het werd via Euromaster uitgevoerd. Ook het spruitstuk gaf geen APK afkeuring. Ik begin strek de indruk te krijgen dat vakgarages dingen VEEL sneller afkeuren.
Ok ga op 1 juni de APK reparaties laten uitvoeren Carb is OK!!!

Groet,
Conrad

• Martijn Caris
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-06-2013 07:42 #1388492 door Martijn Caris
Beantwoord door Martijn Caris in topic Uitlaatspruitstuk
Uitlaatspruitstuk kwam bij mij met boutjes en alles gelijk het blok uit.Voorzichtig een dop opschuiven (niet slaan!).En met een beetje geluk draai je ze er alle 8 compleet uit!Ben blij dat je er geen afscheid van neemt.

• André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-06-2013 18:48 #1388509 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Wijs besluit
Effe lid worden, en je kan het zelf!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-06-2013 18:57 #1388559 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hoera ...
Niet gesloopt :-)
Rob

Moderators: Jerry Stam