Trekgewicht

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-05-2013 23:51 #1387623 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Dit is 'm
Hallo Gydomatra

Gydomatra schreef : Ik weet niet precies of ik dit bedoel omdat ik het nog nooit gezien of gemonteerd heb.

Dan verwoord ik het anders: Dit is de verstevigingsset! 
groetjes
Mathy

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-05-2013 01:00 #1387625 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Benz
Een sprinter 313, woog vlgs mij iets van 2100 Kg rijklaar.
Wij hebben ook 1250 Kg Paard, dus tis krap.
Ifor Williams, Houten bodem, wanden hout met dikke kunststof toplaag, rest is verzinkt staal en aluminium.
De hele opbouw wordt slap en flexibel, alles gaat los ziten.
Bovendien hebben ze bij Ifor Williams nog nooit gehoord dat je nooit RVS bouten in Aluminium moet gebruiken........
M´n zus heeft een Aluminium Ifor, dat ding begint helemaal weg te rotten, waar RVS en Aluminium bij elkaar komen.
Cheval Liberté, kijk op de Franse site van de fabriek. Er zijn nl zoveel uitvoeringen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-05-2013 20:46 #1387677 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Rob,
RobK,
Ik heb ook werkelijk geen idee waar het allemaal van afhangt. Er zit in ieder geval geen duidelijke structuur in, dat is enige wat ik weet. Vooral vreemd dat de ene Volvo 1600kg mag trekken en een ander bijvoorbeeld 1800kg.
Weet wel dat 1800kg best veel is hoor, dat is geen kattepis voor zo'n lichte Volvo! Niet dat het trekken niet gaat, das geen probleem, maar de stabiliteit.
Grt,
Robert

• André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-05-2013 23:52 #1387705 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Onduidelijke structuur
Die RDW doet maar wat.
En de veiligheids marges bij Volvo liggen hoog.
Met als gevolg dat er veel lager trekgewicht uit de bus komt als wat technisch mogelijk is.
Het is niet de eerste keer dat ik een aanhanger erachter heb hangen van 3,5 ton. (Remmen ed uiteraard in orde)
Als ik m'n hoogwerker van 2200 Kg op een aanhanger moet verzetten, een klusje in de buurt.
Pak ik liever m'n Volvo als m'n Caddy, die toch altijd 2300 Kg totaal beladen gewicht heeft.

Moderators: Jerry Stam