Weer een 940 uit Nederland verdwenen!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-05-2013 02:29 #1387860
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Beste Tom,
Wat een leuk
Beste Tom,
Wat een leuk verhaal, zit zelf al 8 jaar met een boerderij in de 08 (Champagne Ardennen) we zijn dus bijna buren. Zie ook regelmatig grote nederlandse "bakken "rijden in het noord-Franse. Zit ook regelmatig te denken om er een "bak" ofzoiets neer te zetten op Frans kenteken, het gaat er een stuk makkelijker. Mijn moeder woont in onze boerderij permanent, maar weet van andere NL, dat het een hoop gezeur kan geven als je met je FR auto een paar weken naar NL gaat, zeker rond A'dam; vaak staande gehouden, met veel gezeur.
Veel plezier daar, ik woon in de beurt van 020, en ben regelmatig in de 08, dus als ik wat voor je kan meenemen.....
Gr.
Bart
Wat een leuk verhaal, zit zelf al 8 jaar met een boerderij in de 08 (Champagne Ardennen) we zijn dus bijna buren. Zie ook regelmatig grote nederlandse "bakken "rijden in het noord-Franse. Zit ook regelmatig te denken om er een "bak" ofzoiets neer te zetten op Frans kenteken, het gaat er een stuk makkelijker. Mijn moeder woont in onze boerderij permanent, maar weet van andere NL, dat het een hoop gezeur kan geven als je met je FR auto een paar weken naar NL gaat, zeker rond A'dam; vaak staande gehouden, met veel gezeur.
Veel plezier daar, ik woon in de beurt van 020, en ben regelmatig in de 08, dus als ik wat voor je kan meenemen.....
Gr.
Bart
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-05-2013 15:50 #1387976
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Leuk!
Hey Bart, leuk man!
Mijn oudste zoon woont in A'dam en is postadres in Nederland voor me.
Als hij wat heeft kan hij het misschien eens met je meegeven? We kunnen per PB wel even adressen uitwisselen.
En ik geloof meteen dat met een franse auto lang in Nederland rondrijden gezeur geeft, de fransen doen niet moeilijk over een buitenlands kenteken heb ik gemerkt. Ze zien me hier regelmatig met de Amazon met 2 kleine kinderen met NL kenteken rondrijden en van de week stak een gendarme dan toch z'n hand maar eens op: of de auto pools was? (Geen NL sticker achterop) Ik zeg: nee, nederlands, maar hij is in Frankrijk verzekerd. Ik ga er een frans kenteken op aanvragen. Oh, nou dan is het goed.......
Mijn oudste zoon woont in A'dam en is postadres in Nederland voor me.
Als hij wat heeft kan hij het misschien eens met je meegeven? We kunnen per PB wel even adressen uitwisselen.
En ik geloof meteen dat met een franse auto lang in Nederland rondrijden gezeur geeft, de fransen doen niet moeilijk over een buitenlands kenteken heb ik gemerkt. Ze zien me hier regelmatig met de Amazon met 2 kleine kinderen met NL kenteken rondrijden en van de week stak een gendarme dan toch z'n hand maar eens op: of de auto pools was? (Geen NL sticker achterop) Ik zeg: nee, nederlands, maar hij is in Frankrijk verzekerd. Ik ga er een frans kenteken op aanvragen. Oh, nou dan is het goed.......
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-06-2013 13:49 #1388792
door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic douane controle
Deze week voor de tweede keer meegemaakt bij jou in de buurt.
Op het traject Charleville, Reims,Troyes in beide richtingen.
Blauwe auto met zwaailicht(uit) op het dak zie je aan de kant staan. Je rijdt er voorbij en even later komt de auto met een bloedgang,laatste keer met sirene achter me aan, gaat naast me rijden , loert wat in de auto en rijdt vervolgens weer door. Soms zitten er wel vier ambtenaren in de auto.
Waar wordt ik van verdacht?
Op het traject Charleville, Reims,Troyes in beide richtingen.
Blauwe auto met zwaailicht(uit) op het dak zie je aan de kant staan. Je rijdt er voorbij en even later komt de auto met een bloedgang,laatste keer met sirene achter me aan, gaat naast me rijden , loert wat in de auto en rijdt vervolgens weer door. Soms zitten er wel vier ambtenaren in de auto.
Waar wordt ik van verdacht?
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
Minder
Meer
06-06-2013 15:35 #1388793
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic rode diesel stoken.
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-06-2013 17:01 #1388795
door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic goed idee
Dat is inderdaad wel verleidelijk. Ik heb daar een flinke voorraad huisbrandolie voor iets van 80 cent de liter. Maar ik was de laatste keer met de lpt. Bij de vorige controle weet ik niet meer in welke auto ik zat.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-06-2013 19:09 #1388799
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Rode diesel
Daar zijn ze hier ook fel op hoor......en ik weet niet of je de boetes al gezien hebt?
- André Struis
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-06-2013 00:02 #1388813
door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Diesel rood
M'n zwager, reed toen die in NL woonde al altijd op rode diesel.
Na de verhuizing naar France, ook weer, ondanks dat het voertuig verbeurt verklaard wordt als je gepakt wordt......
Nu in Frankrijk de rode diesel ook niet meer te koop is (of je moet BTW gaan betalen, die je niet terug krijgt) Gouw nog even 10.000 Ltr ingeslagen.
Na de verhuizing naar France, ook weer, ondanks dat het voertuig verbeurt verklaard wordt als je gepakt wordt......
Nu in Frankrijk de rode diesel ook niet meer te koop is (of je moet BTW gaan betalen, die je niet terug krijgt) Gouw nog even 10.000 Ltr ingeslagen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-06-2013 10:06 #1388816
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Rooooood!
Er is hier nog een aparte pomp (net buiten het station) voor de rode diesel hoor......
Misschien dat die snoeimachines van de wijnboeren er op mogen lopen?
Je zult er wel BTW over betalen, maar dan nog is het erg goedkoop he? Maar buiten het verbeurd verklaren zit er nog een flinke boete aan vast.
Misschien dat die snoeimachines van de wijnboeren er op mogen lopen?
Je zult er wel BTW over betalen, maar dan nog is het erg goedkoop he? Maar buiten het verbeurd verklaren zit er nog een flinke boete aan vast.
Moderators: Jerry Stam