Weer een 940 uit Nederland verdwenen!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-04-2013 08:37 #1386082
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dank!
Ach Hendrik, als we geen succes hadden, zitten we altijd nog in de Champagne: 250 onafhankelijke merken en totaal 15.000 champagneboeren.....hips!
Ik moet nog uitzoeken wat de lekkerste is voor de scherpste prijs: veel werk hoor! LOL!
Ik moet nog uitzoeken wat de lekkerste is voor de scherpste prijs: veel werk hoor! LOL!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-04-2013 19:43 #1386122
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Geen wegenbelasting?
Al is de benzine lager in prijs dan in Nederland het geval is, Franse wegenbelasting wordt wel geheven volgens mij. Merk je minder van, want dat zit in de benzineprijs verdisconteerd. Ofwel je 'betaalt' wegenbelasting als je je auto gebruikt. Dat maakt de keus om eens gebruik te maken van het openbaar vervoer ook aantrekkelijker.Ik vind dat een prima systeem voor een groot land als Frankrijk waar veel mensen op het platteland nauwelijks op een tolweg behoeven te rijden, vanwege de alternatieven. In Nederland ondenkbaar.
Groet,Frans (lid 555, V90 '97).
Groet,Frans (lid 555, V90 '97).
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-04-2013 19:51 #1386125
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Gek
Maar toch wel gek dat het zo is en dat de prijzen van de brandstoffen toch lager liggen dan in Nederland. Waar betaal je die hogere accijnsen op brandstof dan wel voor? De tolwegen in Frankijk zijn natuurlijk redelijk duur, maar die kun je inderdaad vermijden.
Ik heb net nog iets ontdekt: de 940 is goedgekeurd tot april 2015! En de klassiekers hebben zelfs een 5-jaar geldige APK.
Europa? Me hoela!
Ik heb net nog iets ontdekt: de 940 is goedgekeurd tot april 2015! En de klassiekers hebben zelfs een 5-jaar geldige APK.
Europa? Me hoela!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-04-2013 19:44 #1386295
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Homologiepapiertje
Hoi Tom,
bewaar je de kopie van het homologiepapiertje? (in het geval we nakomen z.s.m. wat mij betreft). Wat een toeval, en wat een identieke "autosmaak".
Gr. en hopelijk tot spoedig in de Champagne.
Pieter
bewaar je de kopie van het homologiepapiertje? (in het geval we nakomen z.s.m. wat mij betreft). Wat een toeval, en wat een identieke "autosmaak".
Gr. en hopelijk tot spoedig in de Champagne.
Pieter
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-04-2013 21:02 #1386305
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kopietje
Heb ik natuurlijk....
Heb je ook plannen om deze richting uit te komen?
Heb je ook plannen om deze richting uit te komen?
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-04-2013 01:20 #1386330
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Veranderingen
Hallo Tom
groetjes
Mathy
a) Verandering (alles aanpassen aan de algemene norm) duurt een tijdje, zelfs als je het erover eens bent dat je alles aan wilt passen aan de algemene norm.b) Maar een "algemene norm" willen we helemaal niet. Wij willen "onze" dingen behouden.whitehorse schreef : Europa? Me hoela!
groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-04-2013 17:07 #1386363
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Precies!
En dus doet elk land dat gewoon en is dat Europa nog steeds alleen de euro....
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-05-2013 09:18 #1387561
door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic Homologatie
<h3>Homologatieverklaring om de auto te mogen exporteren naar Frankrijk</h3> De Europese Commissie heeft bepaald dat EU-landen verplicht zijn om de registratie van voertuigen over te nemen, als deze afkomstig is uit een andere lidstaat. Dit betekent dat een homologatieverklaring niet langer nodig is om een voertuig in een ander EU-land op kenteken te zetten. De RDW geeft de verklaringen daarom ook niet langer af.
uit:
latravia.com/guide/nl-NL/france/65/auto-importeren
Ik denk dat deze papieren niet meer nodig zijn. Die kosten en tijd kun je je dus besparen.
Ook deze kan handig zijn voor 2 weken per jaar.<h2>Vrijstelling auto met buitenlands kenteken voor kort verblijf in Nederland</h2> www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/autobel...g-mrb-aanvragen.html
uit:
latravia.com/guide/nl-NL/france/65/auto-importeren
Ik denk dat deze papieren niet meer nodig zijn. Die kosten en tijd kun je je dus besparen.
Ook deze kan handig zijn voor 2 weken per jaar.<h2>Vrijstelling auto met buitenlands kenteken voor kort verblijf in Nederland</h2> www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/autobel...g-mrb-aanvragen.html
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-05-2013 10:52 #1387637
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Gelijk
Ik denk zeker dat je gelijk hebt, maar iedereen heeft gewoon maling aan Europa, zeker hier in Frankijk...
Ik heb de discussie gevoerd en heb besloten om gewoon te doen wat ze willen. Het is zoveel werk om het aanhangig te maken. En geloof me: iedereen komt gewoon met de homologatieverklaring, ik stond bij de prefecture met een aantal engelsen in de rij met dezelfde ervaring.
Voor mijn Amazon, 140 en 780 ligt het nog anders, voor auto's van ruwweg voor 1995 kun je geen homologatiepapier krijgen, dus heb ik nu een verklaring aangevraagd bij de FFVE, dat is de franse federatie van klassieke auto's.
Die geven dan tegen 50 euro een verklaring af dat de auto "klopt". Belachelijk natuurlijk want ze gaan af op mijn verklaringen!
(Volvo France heeft nog steeds een meneer in dienst die 3 middagen in de week homologatiepapieren afgeeft!)
Leuker proberen ze het hier niet te maken, en gemakkelijker ook niet!
"On s'adapte"
Oh, en die 2 weken verklaring is alleen voor mensen die in Nederland wonen..en ik ben uitgeschreven, dus ik mag overal rijden hoor.
Er klopt trouwens wel meer niet hoor: ik bel met de RDW voor het achteraf uitvoeren van de 940 en men zegt: nee, de NL kentekenpapieren hoeft u niet mee te sturen hoor! Dat kon ook helemaal niet, want de prefecture neemt ze hier in!!! (Behalve het overschrijvingsbewijs, en dat heb ik dus nog....omdat ze hier geen verstand hebben van de regeling in Nederland en v.v.. Zoals gezegd: Europa? Hi, hi.
Je zou dus de papieren kunnen houden, je zegt hier gewoon dat de auto al is uitgevoerd?
Ik heb de discussie gevoerd en heb besloten om gewoon te doen wat ze willen. Het is zoveel werk om het aanhangig te maken. En geloof me: iedereen komt gewoon met de homologatieverklaring, ik stond bij de prefecture met een aantal engelsen in de rij met dezelfde ervaring.
Voor mijn Amazon, 140 en 780 ligt het nog anders, voor auto's van ruwweg voor 1995 kun je geen homologatiepapier krijgen, dus heb ik nu een verklaring aangevraagd bij de FFVE, dat is de franse federatie van klassieke auto's.
Die geven dan tegen 50 euro een verklaring af dat de auto "klopt". Belachelijk natuurlijk want ze gaan af op mijn verklaringen!
(Volvo France heeft nog steeds een meneer in dienst die 3 middagen in de week homologatiepapieren afgeeft!)
Leuker proberen ze het hier niet te maken, en gemakkelijker ook niet!
"On s'adapte"
Oh, en die 2 weken verklaring is alleen voor mensen die in Nederland wonen..en ik ben uitgeschreven, dus ik mag overal rijden hoor.
Er klopt trouwens wel meer niet hoor: ik bel met de RDW voor het achteraf uitvoeren van de 940 en men zegt: nee, de NL kentekenpapieren hoeft u niet mee te sturen hoor! Dat kon ook helemaal niet, want de prefecture neemt ze hier in!!! (Behalve het overschrijvingsbewijs, en dat heb ik dus nog....omdat ze hier geen verstand hebben van de regeling in Nederland en v.v.. Zoals gezegd: Europa? Hi, hi.
Je zou dus de papieren kunnen houden, je zegt hier gewoon dat de auto al is uitgevoerd?
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-05-2013 11:05 #1387807
door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic on s'adapte
On s'adapte. Dat blijft moeilijk voor de fransen zelf. Comme d'habitude is geen probleem.
Ik wil mijn diesel deze zomer in Frankrijk achterlaten, dan kan ik van de winter hier een andere uitzoeken. Een auto in Frankrijk lijkt me wel makkelijk, wanneer ik met iemand mee rijd.
Het zal wel per prefectuur verschillen. Ik zal eerst navragen hoe anderen het matriculeren in de Nièvre gedaan hebben.
Ik wil mijn diesel deze zomer in Frankrijk achterlaten, dan kan ik van de winter hier een andere uitzoeken. Een auto in Frankrijk lijkt me wel makkelijk, wanneer ik met iemand mee rijd.
Het zal wel per prefectuur verschillen. Ik zal eerst navragen hoe anderen het matriculeren in de Nièvre gedaan hebben.
Moderators: Jerry Stam