Weer een 940 uit Nederland verdwenen!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-04-2013 17:13 #1097427 door V700 register
Weer een 940 uit Nederland verdwenen! is gemaakt door V700 register
Maar blijft toch in nederlands bezit!!
Sinds vandaag is de Grote Beer LV-JN-22 een franse auto! Na betaling van 140 euro aan Volvo France voor een kopietje van het homologatiepapiertje (!) en betaling van 164 euro aan de "préfecture" voor het kentekenpapier, heeft de 940 vanaf vandaag kenteken CT 561 EL op witte platen en 51 van ons departement rechts op de plaat.
Benodigde papieren: Controle Technique (franse APK, goedgekeurd met LPi en al!); quitus van de franse belastingen ivm BTW; certifikaat van "conformité" (homologatie) van de franse importeur; de nederlandse kentekenpapieren; een formulier van de prefecture waarmee je een kenteken aanvraagt; een "justicatif de domicile" ( bijvoorbeeld een factuur van de electiciteitsmaatschappij die op jouw naam en adres staat zodat ze weten dat je hier woont! en natuurlijk een identiteitsbewijs. Simpel he, "comme bonjour!!!!
Vervolgens een brief naar de RDW met het verzoek om de auto uit het kentekenregister te schrappen.
Nu eens uitzoeken hoe het moet met de klassieke Volvo's, want ik heb de Amazon ook hier en heb net gehoord dat de verzekering je automatisch royeert als een auto op een klassiekerverzekering langer dan 5 weken buiten Nederland verblijft! Oeps!

ps, ik ben natuurlijk nog regelmatig met de 940 in Nederland, dus helemaal weg is-ie niet hoor!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Wytze Broerze
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
26-04-2013 17:50 #1386032 door Wytze Broerze
Beantwoord door Wytze Broerze in topic Mooi Tom
Ehhhh....
Kan het niet laten.
Hoe zit de wegenbelasting in Frankrijk in elkaar.
Kwam zo maar in me op.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-04-2013 17:56 #1386033 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nop
Is er niet! Goede regeling he?
Als ik hier vertel wat die auto in Nederland elke maand kost, vallen ze steil achterover. En de benzine is ook goedkoper! (De LPG niet helaas, maar dat maakt niet veel uit als je geen belasting betaalt!)
Natuurlijk betaal je wel (veel) tol als je de grote autoroutes gebruikt, maar je kunt ook over de RouteNationale heel Frankrijk door, het duurt alleen véél langer.
Trouwens, de APK voor de 940 is hier ook elke twee(!) jaar...Europa? Laat me niet lachen!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-04-2013 18:33 #1386035 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hmmmmmm
Voor mijn idee hè,

Stel, jij gaat auto's verhuren, op Frans kenteken.

Daar mag ik in rijden toch ?

Zou het kunnen, mijn auto op jou naam zetten, jij op papier een verhuurbedrijf en voor kosten dekkende huur prijs rij ik dan bel vrij in mijn auto? :)

Kan dat ?

• Hendrik Teerink
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
26-04-2013 18:43 #1386036 door Hendrik Teerink
Beantwoord door Hendrik Teerink in topic ...
Ik ga ook emigreren!
Dat gedoe met het overzetten op Frans kenteken heb ik er graag voor over!
Maar, hoe weten ze nu dat een NL oldtimer in het buitenland is? Als je een aanrijding krijgt, kan je toch zeggen dat je hem net uit NL hebt gehaald?

Amazon Combi '68 / 144 '72 / 244 '80 / 745 '85

• Wytze Broerze
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
26-04-2013 18:53 #1386037 door Wytze Broerze
Beantwoord door Wytze Broerze in topic Moet je eens googlen wat de Fransen van hun Rutte vinden.
Die heet Hollande.

En moet je eens lezen hoe ze over het Homo huwelijk denken.
En moet je eens lezen hoe ze daar hun oudedagsvoorziening hebben geregeld.
En...
En.........

Het gras is altijd groener bij de buren.

En Arjan. Googles eens op je idee om op buitenlands kenteken te rijden.
Dan wordt je weer wreed uit je droom gehaald.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-04-2013 20:25 #1386044 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Groener?
Ik denk helemaal niet in groener hoor! Maar we hebben het tot nu toe best naar ons zin en de kindertjes ook...
We werken hard en zijn eigen baas, met geen bemoeienis van allerlei "managers" en "zorgdeskundigen". Dat was de bedoeling. En verder: de ideale plek bestaat niet, die maak je zelf.
Natuurlijk heeft Frankrijk net als de rest van Europa z'n problemen en vervelende bijverschijnselen. Maar het is wel opvallend dat er minder wordt gekankerd en de mensen waarmee wij te maken hebben van plan zijn om iets te bouwen. En dat terwijl de verschillen tussen arm en rijk hier veel groter zijn dan in Nederland.
Verder zijn de fransen helemaal gek van formulieren en paperassen en daardoor duurt alles heel lang. Je moet van alles produceren en tekenen. Gewoon doorgaan en uiteindelijk werkt het. Heb ik meestal geen problemen mee!
Als nederlander in een franse auto terwijl je in Nederland staat ingeschreven kan absoluut niet, de boetes zijn torenhoog. De fransen zijn veel minder geinteresseerd in wie waarin rijdt, omdat er geen wegenbelasting wordt geheven. Als de auto en eigenaar maar traceerbaar zijn en zijn verzekerd.
Verder kun je elke mening onderbouwen met de soort dingen die jij aanhaalt Wytze, zo kun je een beeld van Nederland schetsen dat natuurlijk ook van geen kant klopt. Een maat van me in Nederland vind serieus dat fransen het verdommen om engels te spreken en dat het daarom een rotvolk is om mee om te gaan. Een beetje kortzichtig? Maar verder een beste kerel hoor!
@Henqui: als je emigreert, schrijff je je uit en woon je dus officieel niet meer in Nederland. Zogauw je schade rijdt in het buitenland onderzoekt de verzekeraar meteen.....

Oh, en ik peins er niet over om een verhuurbedrijf te beginnen hoor!! maar een rondritje voor de 700 vereniging in de toekomst? Als ik het minder druk heb!

• Wytze Broerze
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
26-04-2013 20:52 #1386045 door Wytze Broerze
Beantwoord door Wytze Broerze in topic Zo is het Tom
Ieder voordeel heb zijn nadeel.
En het is overal wat.
Je moet het heft proberen in eigen handen te nemen.

Ik reageer meer op de reacties van mensen die om een detail van de Franse samenleving het woord emigreren in de hand nemen.
Probeer met andere inzichten als geschetst weer een balans aan te brengen.

Je kunt NL ook makkelijk tot niets verheffends reduceren. Dat kunnen we overal terug zien, ook hier.

Ik hoor ook vaak rotopmerkingen over Frankrijk. Ik denk die zijn terug te voeren tot het niet spreken van de taal en het niet open staan voor andere culturen. Ik heb minimaal 1 keer per jaar een heerlijke vakantie in Frankrijk en pas me dan voor zover mogelijk is aan.

Wens je veel succes daar.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-04-2013 21:32 #1386050 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Yup!
Dank je Wytze! Helemaal gelijk, het is nogal raar om te emigreren om geen wegenbelasting te hoeven betalen he?
Veel mensen vertrekken naar de zon, wij zitten in Noord Frankrijk, als het bij jullie regent, regent het hier meestal ook hoor! We zijn dus naar andere dingen op zoek! (en een aantal hebben we gevonden!)

• Hendrik Teerink
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
27-04-2013 01:55 #1386075 door Hendrik Teerink
Beantwoord door Hendrik Teerink in topic ...

Wytze schreef : Die heet Hollande.  

<pre>Dat zegt genoeg :-)Maar inderdaad: veel succes Tom!</pre>

Amazon Combi '68 / 144 '72 / 244 '80 / 745 '85

Moderators: Jerry Stam