Koplampen polijsten

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-01-2015 17:01 #1414837 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nog eens over polijsten glas
Hallo allemaal,

In het kader van beter zicht ben ik ook met de koplampen begonnen. Reflectorlaag met gewoon zacht droog (ongebruikt :-)) wc-papier gaf al heel veel resultaat. Blijf ik zitten met die mini-pitjes in het glas, waar dit draadje over begon.

Iemand enig idee hierover? Nieuwe glazen zijn inderdaad niet zo duur, althans de namaakversies, maar de originele Volvo's gaan toch al gauw voor €75,- dacht ik. Per stuk.
Leek me leuk om het zelf te doen, maar iemand enig idee of en waarmee te doen, en vooral ervaringen ermee?
En als er een goed werkend gereedschap is, maak ik er gewoon een verenigingssetje van dat tegen heel kleine vergoeding gebruikt kan worden! In de rondte sturen en iedereen mooie glazen! Of gewoon een koplamppoetsdag; reflectoren, glazen, nieuwe lampen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-01-2015 20:21 #1414842 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Wetsanden
Toevallig las ik er van de week wat over op het 850 forum: <a href=" www.volvo850forum.nl/index.php/topic,510...5900.html#msg1535900 " target="_blank"> www.volvo850forum.nl/index.php/topic,510...5900.html#msg1535900 . Is een lange post, dus eerst een stukje scrollen.
Een paar posts later (<a href=" www.volvo850forum.nl/index.php/topic,510...5997.html#msg1535997 " target="_blank">>hier<) legt hij ook nog uit wat hij er voor gebruikt heeft, maar dat gaat mij boven de pet.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-01-2015 00:02 #1414851 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Da's alvast een goede zoekterm
Hoi Piet,

Wetsanden, da's een goeie zoekterm!
99,9% van de 'polijst'-draadjes, video's en tips gaan over kunststof lenzen en glas is toch effe anders. Ik zal het draadje van the poi op TB nog eens opzoeken; hij heeft een projectorlens in z'n 960-behuizing gezet en de binnenkant van de glazen lens helemaal glad 'geschuurd'. Heb het draadje gelezen, maar weer eens zoeken. Want als je die rillen glad krijgt, zou de buitenkant toch een koud kunstje moeten zijn... Op internet zag ik een plexi-polijstset voor $45,- en de glas-polijstset kost $495,-.
Ik hou jullie op de hoogte :-)

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-01-2015 00:15 #1414852 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Stel dat...
Hallo Volvisti

Volvo heeft zelf ooit koplampglasbeschermers aangeboden. Een van de heren Satter had die ooit op z'n auto. Maar daarvan is de lichtdoorlatendheid en de krasvastheid waarschijnlijk niet heel erg hoog.

Stel dat je een folie met een zeer hoge lichtdoorlatende factor over de (nieuwe) lenzen spant, zou dat krassen en putjes in het glas voorkomen?

groetjes

Mathy

• Ton Visser (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-01-2015 07:36 #1414855 door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic Link
Hoe krijg jij die links actief, ik kan nergens een schakeltje vinden zoals omschreven in de site hulp.

Groeten,

• Hedwig Lambrechts (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-01-2015 19:53 #1414870 door Hedwig Lambrechts (GAST)
Beantwoord door Hedwig Lambrechts (GAST) in topic Ton,
Ton,
Ik denk gewoon kopiëren en plakken.
Zo dus:
www.volvoclassicclub.be/
Hopelijk lukt dat bij jou ook. :D
Groeten,
Hedwig

• Ton Visser (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-01-2015 20:00 #1414873 door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic Inderdaad!
Op die manier moet het natuurlijk ook kunnen Hedwig.
Maar ik zocht het in eerste instantie in de manier zoals omschreven in de site hulp.
Waarmee ik nog steeds geen oplossing heb om een eigen eerder bericht achteraf te bewerken, kon voorheen wel.

Groeten,

• Ton Visser (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-01-2015 20:08 #1414877 door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic Ja!
Hedwig, anders dan een adresbalk van een browser invullen, MOET hier www. vóór de link staan, anders wordt hij niet aanklikbaar.

zie hier: verzekerjehuisdier.nl tegen www.verzekerjehuisdier.nl

Groeten,

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-01-2015 21:39 #1414934 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Wat je echt wilt
Wat je echt wilt (als je tijd hebt) is DIT: forums.turbobricks.com/showthread.php?t=131958

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-01-2015 16:39 #1414961 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Die, maar dan de bouw daarvan
Hoi Nimda,

Yep, die koplampen. Zoals ik al schreef: <blockquote>"Ik zal het draadje van the poi op TB nog eens opzoeken; hij heeft een projectorlens in z'n 960-behuizing gezet en de binnenkant van de glazen lens helemaal glad 'geschuurd'."</blockquote> Dat zijn de lampen waar jij naar verwijst, alleen heeft hij ook nog ergens een draadje over de bouw daarvan, waarin hij het heeft over hoe ze glad zijn geschuurd. En die zoek ik :-)

Moderators: Jerry Stam