Koplampen polijsten
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-04-2013 20:11 #1385515
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Vernieuwen
Hallo Volvisti
Het moet toch mogelijk zijn, om die laag te vernieuwen.
groetjes
Mathy
Het moet toch mogelijk zijn, om die laag te vernieuwen.
groetjes
Mathy
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Ries van Lomwel
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-04-2013 07:40 #1385538
door Ries van Lomwel
Beantwoord door Ries van Lomwel in topic Kan
Koplampbehuizingen zijn op zich denk ik wel weer van een nieuwe laag te voorzien maar ik denk dat het best prijzig zal zijn. misschien bij
<a href=" www.chroomtechnologie.nl/?gclid=CMDgzMuF27YCFdQctAodnR8AnA "> www.chroomtechnologie.nl/?gclid=CMDgzMuF27YCFdQctAodnR8AnA
<a href=" www.chroomtechnologie.nl/?gclid=CMDgzMuF27YCFdQctAodnR8AnA "> www.chroomtechnologie.nl/?gclid=CMDgzMuF27YCFdQctAodnR8AnA
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-04-2013 16:47 #1385557
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Chroom?
Hallo Ries
Ben je er zeker van dat het chroom is? Ik meen eerder gehoord te hebben, dat het aluminium is.
groetjes
Mathy
PS "chroom" kun je tegenwoordig ook als verf aanbrengen.
Ben je er zeker van dat het chroom is? Ik meen eerder gehoord te hebben, dat het aluminium is.
groetjes
Mathy
PS "chroom" kun je tegenwoordig ook als verf aanbrengen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-04-2013 18:30 #1385559
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic koplamp
Je zou eens kunnen kijken op de website: plexifix.nl
Gr. Maurice
Gr. Maurice
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-04-2013 19:52 #1385570
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Ander materiaal
Hallo Maurice
Zo te zien repareren die alleen plexiglas. Onze koplampglazen zijn nog van glas. En de reflector is denk ik van polypropyleen, maar volgens mij zeker niet van plexiglas (polymethylmethacrylaat).
groetjes
Mathy
Zo te zien repareren die alleen plexiglas. Onze koplampglazen zijn nog van glas. En de reflector is denk ik van polypropyleen, maar volgens mij zeker niet van plexiglas (polymethylmethacrylaat).
groetjes
Mathy
- Ries van Lomwel
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-04-2013 09:21 #1385602
door Ries van Lomwel
Beantwoord door Ries van Lomwel in topic Alu of chroom
Weet het niet zeker of het een alu of chroom laagje is in die jaren was chroom vrij gebruikelijk en de behuizingen waren vaak uit ABS gemaakt (voor opdampen was een engineerings kunststof nodig want dat gaat niet lukken op polyolefinen) De reflector is volgens mij niet van PMMA gemaakt maar ik heb er nog wel een liggen en zal eens kijken wat er voor codering op staat.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-04-2013 10:09 #1385608
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Maar
Maar chroom lost niet op in/reageert niet met ammonia, en aluminium volgens mij wel??
- Ries van Lomwel
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-04-2013 12:29 #1385623
door Ries van Lomwel
Beantwoord door Ries van Lomwel in topic zou kunnen
Ik ben geen chemicus maar heb wel veel kennis van kunststoffen en het galvanisch coaten ervan. ABS bevat butadieen wat een goede hechting geeft voor bijvoorbeeld chroomlagen, zoals op onze grilles etc. De laag in onze baksteenlampen zou best aluminium kunnen zijn want dat was in die jaren zeer gebruikelijk. Overigens is de chemische bestendigheid van alu tegen ammoniak goed te noemen maar bij die diktes en hard poetsen...daar kan Mathy meer van vertellen begreep ik. Het wassen/reinigen en opnieuw opdampen van een reflecterende laag is dus wel te doen. Een groupsbuy?
Ik besef dat het topic over het polijsten van koplampglas ging, met de excuses voor de vervuiling.
Ik besef dat het topic over het polijsten van koplampglas ging, met de excuses voor de vervuiling.
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-04-2013 13:22 #1385629
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Tja
Tja..uit ervaring kan ik je vertellen dat de coating poetsen met Dasty ook geen goed idee is.
De coating poetste ik er zo vanaf.
Groeten,Gerben
De coating poetste ik er zo vanaf.
Groeten,Gerben
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-04-2013 15:49 #1385638
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Water
Hallo Volvisti
Ik heb ooit een knipperlichtbehuizing in een emmer water gelegd. Wat er precies in dat water zat, weet ik niet meer (misschien dat Henk nog weet waar ik dat beschreven heb), maar het zou afwasmiddel en wat soda kunnen zijn. Hard gepoetst heb ik niet. Volgens mij heb ik het er een tijdje ((veel) minder dan een dagdeel) in laten staan. Toen ik het eruit haalde, was de reflectielaag weg. De enige mechanische handeling die ik op de behuizing losgelaten heb is dus "in de emmer" en "uit de emmer". En toen zat het water er al in, dus er was ook geen waterstraal die iets weg heeft kunnen spoelen.
groetjes
Mathy
Ik heb ooit een knipperlichtbehuizing in een emmer water gelegd. Wat er precies in dat water zat, weet ik niet meer (misschien dat Henk nog weet waar ik dat beschreven heb), maar het zou afwasmiddel en wat soda kunnen zijn. Hard gepoetst heb ik niet. Volgens mij heb ik het er een tijdje ((veel) minder dan een dagdeel) in laten staan. Toen ik het eruit haalde, was de reflectielaag weg. De enige mechanische handeling die ik op de behuizing losgelaten heb is dus "in de emmer" en "uit de emmer". En toen zat het water er al in, dus er was ook geen waterstraal die iets weg heeft kunnen spoelen.
groetjes
Mathy
Moderators: Jerry Stam