frustratie na inruil 740 diesel voor een 940 ik houd jullie op de hoogte bij nieuws

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-03-2013 14:47 #1382794 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Als
Als ik het goed begrijp is de 740 al verkocht? Aardig aanbod om te cancellen, maar wel "handig" dat de diesel nu opeens weg is. Ik denk dat de kans dat je te maken hebt met iemand/een bedrijf die niet louter goede bedoelingen heeft erg groot is. Als je de 740 diesel niet meer terug kunt krijgen omdat hij al "weg" is, heb je denk ik 3 opties.
Eerste optie: De 940 weer inleveren, en kijken wat je terug kunt krijgen. Dus alsof je de 740 verkocht hebt aan dit bedrijf, maar ik verwacht eigenlijk dat ze een heel zielig verhaal gaan ophangen over dat ze zo weinig voor de 740 hebben gekregen en veel kosten hebben gemaakt op de 940. En dat je dus erg weinig geld terug gaat zien. Tweede optie is de 940 houden en de openstaande punten proberen af te kopen. De kans dat ze die zaken nog goed gaan maken acht ik miniem, als je ook al een paar keer terug bent geweest. Als je nog een paar honderd euro (of een paar tientjes) kunt vangen dan scheelt dat weer. Gebreken laten maken bij een goed bedrijf, dat jou ook vertrouwen geeft in de kwaliteit van de reparaties. Derde optie is de 940 houden en en m elders goed zien te krijgen. Zoals gezegd, ik denk niet dat je hoeft te verwachten dat men die laatste puntjes nog gaat oplossen. Ze traineren de boel gewoon totdat je geen zin meer hebt om er 200 km voor te rijden. Optie 1 bespreken. Als de auto weg is, optie 2 proberen binnen te slepen maar rekening houden met dat het toch uitdraait op optie 3.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-03-2013 15:10 #1382800 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic nogmaals dank ik
was in mijn hoofd ook al bezig met het feit om hem terug te verkopen aan de verkoper. Maar ik wist niet of ik op de goede weg was.  Op een gegeven moment ga je je bezwaard voelen. Ik vind het niet erg om goed geld uit te geven aan een auto maar dan wil ik wel dat ie goed is. Dat heb ik een paar keer aangegeven en hun zeiden dat ze me begrepen en precies snapte wat ik bedoelde.

Je gaat toch uit van het vertrouwen en de vakmanschap van je medemens.... Mijn levensinstelling is niet dat ik iedereen bij voorbaat al niet vertrouw...

Ik denk persoonlijk dat de verkoper wel goede bedoelingen heeft maar toch een andere intepretatie heeft van wat goed is en niet goed, wat duur is en niet....
Hij heeft zelf al aangegeven dat de koop dan maar ongedaan gemaakt moet worden.....

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-03-2013 19:10 #1382844 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mijn idee
Mijn idee is ook dat je hier zo snel mogelijk van af moet, waarschijnlijk blijft het tobben. I.d.d. eentje van een liefhebber overnemen, er zijn er zat te koop, en voor dat bedrag heb je in principe een heeeeeeele mooie.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-03-2013 19:18 #1382845 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Snappen
Ok, maar wat ik niet snap is waarom je niet met de verkopende partij een proefrit maakt met de auto voordat je 'm na de reparaties weer meeneemt? Je hebt er toch geen 100km naar huis rijden voor nodig om er achter te komen of 't al in orde is?

• G.J.M. Molenaar (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-03-2013 19:23 #1382849 door G.J.M. Molenaar (GAST)
Beantwoord door G.J.M. Molenaar (GAST) in topic exact..

Dat vraag ik me ook af. Als ik goed geteld heb, dan heb je die rit 5 x gemaakt...?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-03-2013 09:37 #1382902 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 5000 euro
Lijkt veel voor een 940 maar als ze er een G3 LPG voor inbouwen verklaart dat al zo'n 1500-2500 euro? Maar ze komen uit je verhaal niet over als een bedrijf dat de bakstenen goed kennen of het interesseert ze niets, ze kijken naar je lijstje, steken ergens wat gereedschap en laten 'm twee weken staan. Onkunde, onwil, geen zin om onderdelen voor eigen rekening aan te schaffen, je weet het niet.
De dingen die je beschrijft klinken mij "bekend" in de oren en ik heb het vermoeden dat een aantal van de (semi-) commerciele leden het meeste voor een paar honderd euro snel hebben opgelost. Rem gangbaar maken, stekerverbindingen ontroesten en de veerpoten/veren controleren. Ik denk dat je daar het grootste probleem hebt, dat klepperen zou een kapotte veer kunnen zijn of een doorgeroeste veerpoot.
Misschien moet je eens een van de leden in de buurt vragen om er naar te kijken? Misschien een sleuteldag?
Overigens is mijn tank ook bij een handelaar gekocht en, ondanks zijn lokatie, handelsvoorraad en presentatie heb ik geen moment spijt gehad van zo'n 25.000 gulden voor een 5 jaar oude volvo met 357.500 op de klok...
Succes en snel veel plezier er mee.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-03-2013 09:39 #1382904 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic te laat
Wat een drama! Al helemaal nu blijkt dat de voorgestelde "terug-ruil" niet eens meer kan!
Nu zit er volgens mij niets anders op, dan de 940 naar de Volvo-dealer brengen en de benodigde reparaties laten doen.
Wel eerst even de handelaar op de hoogte stellen dat je nu laat fiksen wat hij in 5x (!!!) niet kan.
Je schreef dat je de hele transactie zwart op wit hebt toch? Incl de reparaties die Handelaar zou uitvoeren? Dan sta je volgens mij juridisch best sterk (ff adviesje inwinnen hierover ook raadzaam) Het doet mij sterk denken aan wat je soms hoorde in consumentenprogramma's als Ook dat nog....
Sterkte d'rmee!!!
Gr. Sietse

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-03-2013 10:19 #1382907 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nieuw
Dit is gewoon pure onwil! Terug gaan en het geld op eisen!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-03-2013 11:00 #1382913 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic zou het een idee zijn
om iets op de site te hebben zodat er gekeken kan worden bij welke handelaren slechte ervaringen waren.
En iets waarop je kan bekijken waar er wel goede ervaringen waren.
Ik zelf heb met handelaren ook slechte ervaringen.
Vandaar dat ik bij een handelaar niets meer koop.
Ik kijk bij een pariculier rij met de auto naar een dealer en laat de auto keuren ook de techniek.
Kost een paar centen maar liever dat geld weg gooien dan met een auto met problemen.
En als de verkoper het niet wil dan weet je al genoeg.
John

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-03-2013 12:06 #1382922 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Staat
Staat ook wel op sites als Autoweek (dealer reviews) en bijv. garagetest (als dat nog bestaat). Denk dat daar een groter publiek komt en meer recensies worden achtergelaten dan op deze site zou kunnen. Ik zag een paar dagen terug ook een erg interessante 940. Was bijna te mooi om waar te zijn. Bij autoweek de handelaar even opgezocht en ik was gelijk genezen. Louche bedrijf, onterechte APK goedkeur, reparaties voor aflevering van de auto niet oplossen, onjuiste informatie verstrekt, geen proefrit kunnen doen voor de koop etc etc. Voordat je een auto bij een handelaar koopt die informatie wel even opzoeken dus, Google is je vriend en bij echt slechte bedrijven (mits ze niet net een nieuwe naam hebben) komt er heus wel wat bovendrijven. Als je een paar reviews op Autoweek hebt gelezen, krijg je wel een aardig beeld van de gehanteerde praktijken. Als jij dat zelf meemaakt herken je het wel en kun je je tijdig uit de voeten maken :)
Maar zelfs dan kun je er nog prima een auto kopen. Alleen dan moet je wel vertrouwen op je eigen (of ingeschakelde) expertise en ik zou geen garantie verwachten. Gewoon auto zoals die daar staat betalen en meenemen. Reparaties voeren ze toch niet (goed) uit, als je de auto hebt kun je het dan in één keer bij een vertrouwd adres laten doen.Jet Cars in Rotterdam is bijvoorbeeld berucht (zie bijv. Autoweek) maar volgens mij had iemand hier bij Jet Cars toch een leuke 960 sedan gekocht. Weliswaar met een defect, maar dat bleek goed te repareren en ze hadden daar bij de aanschaf rekening mee gehouden.

Moderators: Jerry Stam