Belangstelling voor ons menneke ???
- V700 register
- Nieuw lid
-
Als je alles los verkoopt?
Met als eindverkoop de brandweer.
Dan dus 775 euro voor motor, wielen, interieur, hemeltje, spiegels , versnellingsbak en kleine delen interieur plastic.
Trekhaak , achterklep.
Kijk ik ga er niet om wedden maar, met tijd moeite en ruimte kom je een heel eind denk ik.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Als ik (met de door diverse leden hier aangeboden delen en hulp) zou repareren kom ik qua kosten in de buurt van de 1000.- ( recht trekken moet ik uitbesteden en spuiten ook)
Gezien de tijd die ik er mee bezig ben en de waarde in gerepareerde toestand heb ik besloten hier niet meer aan te beginnen.
Ben er in de tussentijd wel achter dat er alleen aan delen al 500.- van te maken moet zijn.
1000.- (herstelkosten) en 500.- (delen opbrengst) maakt 1500.- als basis voor een andere.
Johan.
- V700 register
- Nieuw lid
-
1000 euro herstellen, dan moet je niet ook 500 euro aan spullen uit die auto verkopen toch?
Of lees ik verkeerd?
- V700 register
- Nieuw lid
-
De basis voor een andere is max 1000.--
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Een aantal punten die Jelmar noemt, kun je ondervangen, door een "verenigingssloop" te organiseren. Mensen die interesse hebben in bepaalde onderdelen schroeven in dat geval gezamelijk een aantal onderdelen van de auto. Een aantal jaren geleden was "groepsslopen" een geliefde aktiviteit. Ik heb er zelf ook ooit een georganiseerd. Heb toen net quitte gespeeld, maar dat komt vooral omdat de auto gesloopt werd op het terrein van een sloopbedrijf, de auto daar nog naartoe moest, het grootste deel van de slopersgroep al op tijd huiswaarts ging en het sloopbedrijf helaas niet het geduld had om de auto nog een weekje te bewaren.Jelmar86 schreef : .... wat er even vergeten wordt is het volgende;- transport van de auto- ruimte waar de auto kan staan- ruimte om spullen op te slaan- Tijd om het te demonteren- tijd om te adverteren- tijd om de onderdelen uit te leveren dan wel op te slaan
groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Goed gezegd Jelmar sommige denken dat je de gratis onderdelenbank bent. Het liefst hebben ze nog geld toe als je aan hun volvo werkt. @ Björn momenteel worden er zoveel gebruikte volvo onderdelen aangeboden zodat de prijs zakt.Jelmar86 schreef : De liefhebber zal er misschien iets meer aan uitgeven, maar verwacht geen wonderen..Waar staat de auto nu ?@BjornHansen;Een nette hemel voor €100? met veel geduld misschien, of toevallig de juiste gek..Het is bekend dat ik ook nog wel eens een auto sloop voor de onderdelen, wat er even vergeten wordt is het volgende;- transport van de auto- ruimte waar de auto kan staan- ruimte om spullen op te slaan- Tijd om het te demonteren- tijd om te adverteren- tijd om de onderdelen uit te leveren dan wel op te slaanHeb ik het niet eens over de soms benodigde gereedschappen (een brug? een motortakel?)Dan moet je dus heel goed rekenen voordat je daadwerkelijk in de leuke cijfers komt.Het is niet zo makkelijk verdienen als sommige denken hoor, maar be my guest
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Maar als je tijd ruimte en zin hebt kun je nog wel iets bereiken.
In ieder geval meer dan zo'n auto in 1 keer verkopen.
@ Michael, ja en als je wat verkoopt duur het lang voor ik eindelijk betaal
Maar het is ook wel verleidelijk, in december voor 200 euro een auto gekocht.
Zit nu op 225 euro terug, maar zit een defecte motor in.
Dat scheelt al wel natuurlijk, die verkoopt wat minder goed
Wat ik er het leukste aan vind zijn de contacten die ik opgedaan heb nu.
Het mail contact enzo, maar wel al stik veel foto's van alles en nog wat gemaakt.
En heb ik natuurlijk weer, kleur 419 heeft niemand schijnbaar
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik zelf zou het persoonlijk nooit doen. Kost me te veel tijd (ofja, ik heb wel wat beters te doen
Just my 2 cents