Bumperkleef statistiek ADAC
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-11-2012 08:22 #1373834
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Maar aan de andere kant kun
Maar aan de andere kant kun je je afvragen of jij wel voldoende om je heen gekeken hebt en geanticipeerd hebt. Als je namelijk zo`n automobilist tot op 3 meter van een vrachtwagen ziet kruipen, dan kun je op je klompen aanvoelen dat daar "iets" gaat gebeuren, niet?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-11-2012 10:11 #1373840
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Tja
Ja, dat zou eventueel kunnen. Maar ik kan en ga niet met _iedereen_ rekening houden. Als diegene die zo'n actie uitvoert het erg vind dat ik loop te kleven, jammer dan,maar dat komt toch echt door zichzelf.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-11-2012 15:03 #1373862
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mijn post wwas gericht aan
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
Minder
Meer
23-11-2012 15:40 #1373863
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Frustratie
Waar ik mij wel vreselijk aan kan frustreren is het volgende:
Je rijdt 130 KMH op de rechterbaan, er zit al een kwartier of langer een dikke Audi SuC of BMW X5 of CX90 achter je aan te tuffen.
Geen problemen mee.
Op een gegeven moment komt er een vrachtwagen aan voor je, net als jij de linkerbaan op wilt springt die Audi, BMW of XC90 naar links en geeft plankgas, dat red jij niet, waardoor jij VOL op de rem moet om die vrachtwagen voor je niet te raken!
!!
Frustratie ten top.
Meer dan een kwartier de tijd om me in te halen en dan "eff pesten" bij de vrachtwagen.
Ik zou ze het liefst de vaart naast de snelweg in willen drukken (neem niet te serieus!)
Groeten,Gerben
Je rijdt 130 KMH op de rechterbaan, er zit al een kwartier of langer een dikke Audi SuC of BMW X5 of CX90 achter je aan te tuffen.
Geen problemen mee.
Op een gegeven moment komt er een vrachtwagen aan voor je, net als jij de linkerbaan op wilt springt die Audi, BMW of XC90 naar links en geeft plankgas, dat red jij niet, waardoor jij VOL op de rem moet om die vrachtwagen voor je niet te raken!
!!
Frustratie ten top.
Meer dan een kwartier de tijd om me in te halen en dan "eff pesten" bij de vrachtwagen.
Ik zou ze het liefst de vaart naast de snelweg in willen drukken (neem niet te serieus!)
Groeten,Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-11-2012 15:44 #1373864
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Tsja, als jij in die
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
Minder
Meer
23-11-2012 15:46 #1373865
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Tjup.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-11-2012 15:51 #1373866
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Blijft dat vooral even doen,
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
Minder
Meer
23-11-2012 15:53 #1373867
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Haha
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-11-2012 09:59 #1373906
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik
Ik kan er niet zo mee zitten als iemand vindt dat ik eventjes kleef als dat het gevolg is van een ondoordachte actie van henzelf. Ze mogen mi ook een beetje merken wat de gevolgen zijn van hun daden. Als zoiets gebeurt is het overigens bij mij beetje remmen, wat laten uitrollen tot de afstand te klein wordt, weer beetje bijremmen, mijn snelheid wordt lager dan die van voorganger, afstand wordt weer groter, ik geef weer wat gas bij en volg op wat grotere afstand. Ik zit er dus niet kilometers of minuten dicht op
Als ik zoiets zie aankomen dan anticipeer ik door mijn voet vlak boven het rempedaal te brengen
. Als ik bij zo'n acrobaat meteen plat op de rem spring om de minimumafstand aan te houden moet ik maar hopen dat degene achter mij ook oplet en anticipeert.
Ik probeer echt wel te anticiperen, dat rijdt ook voor mezelf prettiger, veiliger en zuiniger. Ik gun anderen ook de kans om in te halen of in te voegen. Potentieel gevaarlijke situaties (in dode hoek rijden bijv) probeer ik te voorkomen en ben ik alert op mogelijk gedrag van anderen en hoe ik daar op kan/moet reageren.
Maar hoe kan ik nu anticiperen (anders dan alert zijn en voet bij rempedaal) op iemand die opeens achter een vrachtwagen naar links schiet en (onbewust mag ik hopen) een gevaarlijke situatie creert omdat hij/zij klaarblijkelijk geen idee heeft van wat er rond hem/haar afspeelt, wat voor verkeer achterop komt en wat hun actie voor gevolgen voor anderen heeft. Elke vrachtwagen waar een auto achter rijdt inhalen met 95km/h ipv met 120 lijkt me ook geen optie.
Als ik zoiets zie aankomen dan anticipeer ik door mijn voet vlak boven het rempedaal te brengen
Ik probeer echt wel te anticiperen, dat rijdt ook voor mezelf prettiger, veiliger en zuiniger. Ik gun anderen ook de kans om in te halen of in te voegen. Potentieel gevaarlijke situaties (in dode hoek rijden bijv) probeer ik te voorkomen en ben ik alert op mogelijk gedrag van anderen en hoe ik daar op kan/moet reageren.
Maar hoe kan ik nu anticiperen (anders dan alert zijn en voet bij rempedaal) op iemand die opeens achter een vrachtwagen naar links schiet en (onbewust mag ik hopen) een gevaarlijke situatie creert omdat hij/zij klaarblijkelijk geen idee heeft van wat er rond hem/haar afspeelt, wat voor verkeer achterop komt en wat hun actie voor gevolgen voor anderen heeft. Elke vrachtwagen waar een auto achter rijdt inhalen met 95km/h ipv met 120 lijkt me ook geen optie.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-11-2012 10:52 #1373907
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Tsja Henk, je laatste
Tsja Henk, je laatste puntje; in mijn beleving is anticiperen, voorkomen dat, door acties van anderen, jij in een situatie terecht komt dat je met de voet boven de rem moet gaan hangen. Je gaf het zelf al eerder aan, zo`n auto die in de eerste baan een vrachtwagen tot op drie meter nadert, daarvan kun je op je klompen aanvoelen dat die iets gaat doen. Goed anticiperen betekend dan in mijn ogen, zorgen dat jij niet met je voet boven de rem hoeft te gaan hangen. Je anticiperende actie kan natuurlijk van alles zijn, afhankelijk van de verkeerssituatie. Maar als je met de voet boven de rem moet gaan rijden, dan ben je niet aan het anticiperen, maar aan het wachten tot de situatie die je verwacht, ook daadwerkelijk gebeurd. Jij stelt je reactief op, waarbij anticiperen in mijn beleving proactief is.
Moderators: Jerry Stam