Avao van vandaag: "broekzakoplader"
- Ries van Lomwel
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-11-2012 16:21 #1373868
door Ries van Lomwel
Beantwoord door Ries van Lomwel in topic Bijna gekocht
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-11-2012 17:46 #1373877
door Timen Smit
Zonder probleem 30 auto's starten tot 80 Ah accu's, zonder laden
Beantwoord door Timen Smit in topic Hoe kom je daar nu bij
Dat kun je wel lezen maar het ding is echt wel goed. Die ik heb is al een jaargang ouder en werkt perfect.RVL schreef : Had ik hem bijna gekocht want mijn broekzak is de laatste tijd nogal leeg
Maar ik lees hier gelukkig net op tijd dat dit ding niet meer is dan een telefoon oplader.
Zonder probleem 30 auto's starten tot 80 Ah accu's, zonder laden
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-11-2012 17:47 #1373860
door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic Prima apparaat
•Zonder probleem 30 auto's starten tot 80 Ah accu's, zonder laden.
Prima apparaat. Ik gebruik iets soortgelijks al jaren (altijd nodig voor iemand anders!)
Startmotor 1.4 kw wanneer je start kan is er zo´n 0.5 KW nodig
1400/12= 110A De accu heeft altijd nog wat reststroom.
Stel nodig 100A. De aansluitkabels kunnen daar best tegen! In de praktijk is het nog geen 50A. ( zie opm verder)
Je kan dan toch zo´n 4 min starten.
Een 0.5 minuut zou al voldoende zijn start de auto dan niet dan is er iets anders aan de hand.
De startmotor trekt natuurlijk niet de maximale ampere´s dat is alleen als de startmotor maximaal belast zou worden.
Verder heeft een lithium accu een behoorlijke herstel vandaar dat je zonder opladen wel 30 auto´s kunt starten. Die natuurlijk wel gretig op de sleutel moeten aanvallen!
Prima apparaat. Ik gebruik iets soortgelijks al jaren (altijd nodig voor iemand anders!)
Startmotor 1.4 kw wanneer je start kan is er zo´n 0.5 KW nodig
1400/12= 110A De accu heeft altijd nog wat reststroom.
Stel nodig 100A. De aansluitkabels kunnen daar best tegen! In de praktijk is het nog geen 50A. ( zie opm verder)
Je kan dan toch zo´n 4 min starten.
Een 0.5 minuut zou al voldoende zijn start de auto dan niet dan is er iets anders aan de hand.
De startmotor trekt natuurlijk niet de maximale ampere´s dat is alleen als de startmotor maximaal belast zou worden.
Verder heeft een lithium accu een behoorlijke herstel vandaar dat je zonder opladen wel 30 auto´s kunt starten. Die natuurlijk wel gretig op de sleutel moeten aanvallen!
Moderators: Jerry Stam