Tuning uit het oosten IKOON verhuisd naar het midden van het land en wordt GESLOOPT.

• Wytze Broerze
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
13-10-2012 01:48 #1370291 door Wytze Broerze
Beantwoord door Wytze Broerze in topic Ah, had Rene die achter as er nog onder gezet.
Na ja, ik zag het vanmiddag toen ik er onder door liep. Ook een leuk extratje. De balans gaat steeds verder richting sloop.
Die assen met 3.73 overbrenging liggen immers ook niet voor het oprapen.
En herinnerde me het 1041 nummer ineens van eerder draadje.

Klopt dat de remschijven voor van Zimmerman zijn, gegroefd en vrijwel nieuw. Achter zitten er ook nieuwe remschijven en blokken onder maar dan origineel Volvo allemaal.
Ook de uitlaat is een mooi stukje werk in RVS. Er was vanmiddag een proflasser die zijn complimenten uitsprak.

Zag ook dat de tussenas die er onder zit net gereviseerd is met nieuwe kruisstukken. De automaat-bak is ook nog aangepakt voor ie er onder ging met als doel hem soepeler te laten draaien en sterker te maken. Dat moet ik ook nog even nakijken wat daar de specs van zijn.

De airco, ECC, doet het ook voorbeeldig. Daar is ook veel nieuw in verwerkt begreep ik.

Ik denk er misschien nog over om hem met een andere turbo weer tammer te maken maar wel met een setting met erg veel koppel onderin. Zal er dan ook wel andere nokkenas in moeten zetten. Dan heb je het voordeel van de aangepaste cilinderkop die natuurlijk optimaal is geflowed is met grotere kleppen, de wasted spark, en een dikke 3 inch downpijp. Dan komt het geheel met de automaat veel beter tot zijn recht. Veel koppel onderin is volgens mij veel wenselijkr als toeren. Reed gisteren met mijn dagelijkse LPT met T-stukje nog een jochie met stropdas en Alfa er uit bij de stoplichten. Dat vind ik al leuk genoeg. Dan zwaai ikaltijd vriendelijk als ze ver boven de toegestane snelheid voorbij komen even later. Geen tuut te zien dan natuurlijk.
Of is die gedachtegang met kleinere turbo wat te simpel? Kan er ook weer een LPG verdamper uit trouwens.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Chris Boessenkool
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-10-2012 12:14 #1370297 door Chris Boessenkool
Beantwoord door Chris Boessenkool in topic Best wat werk
Terugbouwen naar koppel onderin is volgens mij best wat werk. (Jelmar, kom er es in?) Het hele inlaat- en uittraject is ingericht op veeelll lucht, de kop is ook aangepast op die grote haardroger, de chips (ECU en EZK) zijn maatwerk van Blabla.
Denk dat als je weer koppel onderin wilt je een kleinere turbo nodig hebt, inlaattraject wat kleiner, andere kop met nokkenas, andere chips en de gasinstallatie moet weer opnieuw afgesteld worden. Al met al wel te doen, vooral omdat de auto in de basis dik voorelkaar is.
Zelf heb ik nu een 15g op 1 bar met een vx3 nokkenas en lpg chips, verder standaard. Voor het gevoel onderin iets koppel ingeleverd, maar vanaf 2500 toeren gaat de boel hard vooruit om pas bij 5.000 toeren iets in te kakken. Hard zat om er bergen plezier van te hebben.
groet, Chris

• Chris Boessenkool
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-10-2012 12:20 #1370298 door Chris Boessenkool
Beantwoord door Chris Boessenkool in topic Krijg nou
t##ten, je hebt de knoop al doorgehakt zie ik. Hij staat al op MP en hier op de site voor sloop! Jammer, maar volop kansen voor anderen .
grtz Chris

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-10-2012 12:53 #1370300 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic TB
Wat leuk dat er een Turbobricks sticker op zit, terwijl Chris daar volgens mij nauwelijks actief is geweest. Nou ja.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-10-2012 15:52 #1370305 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic mijn inschatting is dat met
mijn inschatting is dat met de originele compressor terug op de turbo en een niet al te gekke nokkenas de boel weer heel dagelijks te rijden is met veel koppel onderin. Ik heb dezelfde turbo en een milde nokkenas (V) en dat geeft bij 2000-2300 rpm al een heel flinke bak koppel. originele compressor terugzetten is minder werk dan een andere turbo er op. Wel even laten balanceren of nog beter iemand die dat vaker gedaan heeft zoeken en het hele zaakje even in elkaar zet.

• Wytze Broerze
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
13-10-2012 23:42 #1370337 door Wytze Broerze
Beantwoord door Wytze Broerze in topic Ja mijn gedachten zijn ook dat je met de nokkenas en turbo
Ja mijn gedachten zijn ook dat je met een mogelijke wijziging in de nokkenas en andere turbo samen met natuurlijk een andere setting van de aansturing de zaak kan ombouwen naar elke andere wens. De kop en het blok zijn oke.
Dat de kop meer lucht kan verwerken betekend toch niet dat je er geen koppel uit kan persen. Lijkt me alleen maar goed dat alles lekker prettig door kan blazen door het flowen en grotere kleppen.
Het is een leuk puzzeltje.

En Chris, de kans is echt zeker aanwezig dat ik em sloop, edoch nog niet definitief besloten, maar de wagen die jij hebt gezien op marktplaats is dus een blauwe daarbij heb ik foto's zat van allerlei spullenboel. Ik pak soms gewoon wat fototjes om iets aan te bieden van gelijke kwaliteit. En deze kleur heb ik een paar jaar terug ook al een keer gesloopt. 427 is het geloof ik.

• Wytze Broerze
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
15-10-2012 15:36 #1370506 door Wytze Broerze

Moderators: Jerry Stam