Claudia stelt zich voor.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-07-2012 21:48 #1363138 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Second opinion

Claudia schreef : Hebben wel overlegd met kenners, en zij raden inbouw bij turbo's af.

Niet vervelend bedoeld, maar dan zou ik toch echt een second opinion elders zien te krijgen. De ervaringen met LPG injectie icm de turboblokken in de 940 zijn hier uitstekend. Bij veel LPG auto's en hoge km-standen. Wat niet verstandig is, is een ouderwetse LPG installatie met gasmengstuk op de inlaat icm een turbo. Hoewel ook daar installaties tussen zitten die daar wel geschikt voor zijn.
Ik zou voor LPG injectie gaan, dampgas (Prins VSI oid) of evt. vloeibare LPG injectie (Vialle LPi). Kan echt prima. De latere 940 is vaak rijker uitgerust (zeker de limited editions) en hebben het low pressure turbo blok (met turbo idd). Veel koppel bij een relatief laag toerental waardoor je heerlijk rustig kunt rijden.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-07-2012 21:56 #1363139 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Thx voor je uitleg! Zal het
Thx voor je uitleg! Zal het zeker meenemen in mijn zoektocht!
Heb er nu wel een paar op het oog...natuurlijk allemaal lekker ver uit elkaar! Heb volgende week vakantie, dus dat wordt touren!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-07-2012 22:21 #1363140 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Een vraagje.... Kan iemand
Een vraagje....
Kan iemand van jullie een indicatie geven van een prijs van zo'n Vialle Lpi-systeem? Het gaat me om een grove schatting.
B.v.d.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-07-2012 22:29 #1363141 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zou
Zou voor dampgas injectie gaan, en niet voor LPi. Met dampgasinjectie kun je je tank leegrijden. Je komt dus een stukje verder, en de ringtanks voor in de estates zijn niet bjister groot. Iedere 300-350 km ben je wel aan de beurt. Ik denk dat de prijsverschillen tussen LPi/dampgas van een bekend merk niet heel veel verschillen. Iets van € 2000-2400 ? Minder gerennomeerd merk dampgas is wellicht wat goedkoper. Het goedkoopst zijn de LPG systemen met gasmengstuk, € 1200-1500, maar die zijn zoals gezegd niet geschikt.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-07-2012 22:39 #1363143 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Oeh...da's een behoorlijk
Oeh...da's een behoorlijk bedrag!
Dan denk ik dat ik maar ga voor de 'kant en klare' LPG G3-versies!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-07-2012 22:42 #1363144 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Het
Het lastige is dat eentje met een lage km-stand eigenlijk altijd op benzine loopt. En duur wordt, omdat de vraagprijs hoger is vanwege de lage km-stand en je nog LPG in moet bouwen, als je dat zou willen. Kun je wel weer paar ton vooruit. Eentje met LPG er al in heeft vaak > 3 ton gereden. Hoeft geen probleem te zijn, maar je zou wel wat meer onderhoud tegen kunnen komen. Veel zijn afgeleefd, maar als je goed zoekt is er ook wel een mooie, nette auto te vinden. Succes.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-07-2012 08:30 #1363154 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Legato en LPG
Ik had inderdaad blauwe bekleding ;) Alleen mijn stoel was een zwarte ASS....
Mijn volvo turbo rijdt op LPG. Je ziet hieronder dus dat jouw kenners er wel eens laast kunnen zitten ;)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-07-2012 19:29 #1363169 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dank voor jullie
Dank voor jullie reacties!
Ik heb (eigenlijk) geen haast...rij nu in de Mazda. Maar ik hoop er natuurlijk liever vandaag dan morgen eentje te vinden.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-07-2012 20:40 #1363172 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic LPG
Die nieuwe LPG-installatie heb je er zo uit! Reken maar. Jaarlijkse kilometers gedeeld door 8 vermenigvuldigd met de LPG-prijs en die van benzine. Het verschil is je voordeel. Voor mij (LPG onder de €0.50 in België) binnen een jaar! En nog garantie op de LPG-installatie ook! Enne, gaat prima met een turbo, die dampgas.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-07-2012 20:52 #1363173 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dan
Dan laat je de verschillen in wegenbelasting buiten beschouwing. Die verschillen zijn in Nederland in ieder geval niet verwaarloosbaar.

Moderators: Jerry Stam