Ongelooflijk dit...

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-07-2012 11:46 #1363079 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Tja
Ja, eenieder kan inderdaad zijn eigen discussies weghalen. Is ook wel eens gebeurd dat iemand dat uit frustratie is gaan doen. Als zoiets gebeurt ondernemen we ook aanvullende stappen, om de schade aan de site te beperken en de content intact te laten (mochten mensen op ideeën komen). Uiteraard maken we ook backups, en toen hebben we alles (op één discussie na, hooguit) terug kunnen zetten.Als iemand echt de kolder in de kop krijgt kan hij of zij ook berichten gaan aanpassen. Tekst veranderen naar complete onzin. Is wat meer werk, maar ook schadelijk. Ook dan kunnen we alles (op een paar berichten na misschien) weer terugzetten. Alles op slot (discussies niet weg kunnen gooien, éénmaal geplaatste berichten niet meer kunnen wijzigen) kan natuurlijk ook. Maar als men berichten niet meer kan wijzigen is dat ook niet handig, nu kan een bericht dat in een opwelling geplaatst is nog aangepast worden als de auteur tot 10 heeft geteld. Is ook wel een prettige mogelijkheid.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-07-2012 13:13 #1363082 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic voortgang bijhouden in openingspost

henk 940LPT schreef : Alles op slot (discussies niet weg kunnen gooien, éénmaal geplaatste berichten niet meer kunnen wijzigen) kan natuurlijk ook. Maar als men berichten niet meer kan wijzigen is dat ook niet handig, nu kan een bericht dat in een opwelling geplaatst is nog aangepast worden als de auteur tot 10 heeft geteld. Is ook wel een prettige mogelijkheid.

Ik vind het ook wel prettig ls en topicstarter bij bv technische problemen, door aanpassen van zijn openingspost, de voortgang kan bijhouden. Zou zonde zijn als die mogelijkheid zou verdwijnen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-07-2012 17:04 #1363098 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kan echt niet
Jullie kunnen allemaal aanvoeren wat je wilt maar dit kun je niet maken gewoon.Op dat bewuste draadje is door vele mensen gereageerd nadat zij nadachten over een reactie (mag je hopen). Vervolgens berslist de topic starter weg er mee en verwijderd het draadje, echt te gek voor woorden hoor.
Het is i.d.d. ook al eens gebeurd dat iemand uit frustratie al zijn draadjes over tuning compleet met discussies en foto's heeft weggehaald, kan toch niet, zeg nou zelf.We bouwen hier een databank op van ideeen en oplossingen, vervolgens kan dan iedereen willekeurig zijn of haar eigen topics weer verwijderen.Het gaat mij om het PRINCIPE, niet specifiek om JP en zijn draadje, maar omdat het uberhaupt mogelijk is.Stel je voor ik krijg de pest in, ga ik al mijn draadjes met foto's en wetenswaardigheden van andere leden verwijderen, is dat fijn, draagt dat bij?Als b.v. JanV zo gedacht zou hebben, waren we dan blij geweest?
Nee dus... ik zeg: uitschakelen dat je je eigen topics mag verwijderen, niet dat je ze aan mag passen, dat is heel wat anders.Overigens is dit een volwassen discussie in het praathoekje en kan de website en de functionaliteit er alleen maar beter van worden.Nogmaals, dit is om het forum beter te maken en het te behoeden voor "dataverlies".

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-07-2012 17:11 #1363101 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Sterker nog

Chilm schreef : Stel je voor ik krijg de pest in, ga ik al mijn draadjes met foto's en wetenswaardigheden van andere leden verwijderen, is dat fijn, draagt dat bij?Als b.v. JanV zo gedacht zou hebben, waren we dan blij geweest?

Sterker nog, JanV heeft zo gedacht (en gehandeld!) net voor hij weg ging. Alles is weer terug mbv de backup, op één discussie na dacht ik. Maar  we nemen de suggestie mee om het voor leden onmogelijk te maken no des te verwijderen, overleg daarover is gestart.

• Gerben Mol
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
03-07-2012 17:42 #1363107 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Snap je punt.
He Rob,
Op het 480 forum en volgens mij ook op het 850 forum kan je je eigen draadjes verwijderen...
Het is natuurlijk niet echt de bedoeling om draadjes te verwijderen, een nuttig draadje voor de vereniging zou dus een "niet verwijderbaar" optie moeten krijgen.
Een kletshoek draadje wat bv nergens over gaat mag van mij gerust "verwijderbaar" zijn door de topic starter.
Groeten,Gerben

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-07-2012 17:56 #1363110 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic precies wat ik ook al zei
maar dank je wel voor het refraseren Gerben :)

gerryberrie schreef : Het is natuurlijk niet echt de bedoeling om draadjes te verwijderen, een nuttig draadje voor de vereniging zou dus een "niet verwijderbaar" optie moeten krijgen.
Een kletshoek draadje wat bv nergens over gaat mag van mij gerust "verwijderbaar" zijn door de topic starter.

Enne Chilm, bij een volwassen discussie hoort een volwassen manier van converseren. In plaats van "hou eens op zeg, je weet echt niet waar het over gaat" ( terwijl dit dus wel het geval is ), had je wellicht de volgende zin kunnen gebruiken: wellicht begrijp je me niet helemaal volvoviking, maar ik bedoelde het volgende te zeggen [ ... ] en hetgeen jij zegt heeft daar mijns inziens weinig mee te maken. Op die manier zeg je hetzelfde maar is de toon wel even anders ( plezieriger )
JP zijn idee werd door de grote meerderheid afgeschoten en JP heeft hierdoor besloten zijn geesteskindje weer te verwijderen. Zijn vrijheid. En verder wil ik mensen nog vragen om naar hetgeen Gerben en ik zeggen te kijken. Ik denk namelijk dat daarin de beste oplossing te vinden is.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-07-2012 18:07 #1363112 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dat
Zoals gezegd, gaan we weer even kijken of we dit willen laten zoals het is of dat we dit willen aanpassen zoals Rob heeft gesuggereerd. We laten weten wat daar uit komt.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-07-2012 08:34 #1363615 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Geevalueerd
We hebben dit geevalueerd binnen het siteteam en met bestuur. We hebben besloten het te laten zoals het nu is, en de mogelijkheid voor een sitegebruiker/lid terug te komen op plaatsen van een discussie (door deze te verwijderen) te laten prevaleren boven de kans op verlies van kennis. Mocht een waardevolle discussie verloren gaan dan kunnen we deze via de backup weer terughalen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-07-2012 09:01 #1363619 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic reacties
Willen jullie in een volgend overleg ook bespreken dat je dan ook in staat moet worden gesteld eigen reacties in een discussie te verwijderen? Sluit wel aan bij het zojuist genomen besluit.

Dank.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-07-2012 09:05 #1363620 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Reacties
Losse reacties verwijderen is niet zo simpel als hele discussies in één keer. De berichten die in een discussies zijn geplaatst hangen aan elkaar. Als je één bericht verwijdert, worden ook alle berichten die aan dat bericht hangen verwijderd. Ik antwoord nu op jouw bericht. Als jij dat weg zou gooien, zou mijn reactie ook weg zijn. Je kunt berichten wel wijzigen, dus als je een reactie hebt geplaatst die je later ongedaan wilt maken dan zou je de inhoud kunnen wijzigen/verwijderen zonder het bericht weg te halen.

Moderators: Jerry Stam