Censuur?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-06-2012 09:25 #1362548 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Omgekeerde wereld Henk!

henk 940LPT schreef : Als ik voor mezelf spreek, bederft dit soort discussies wel de laatste lol die ik er nog in had.

Niet de dingen om gaan draaien nu Henk, deze discussie is ontstaan door onjuist handelen vanuit de moderators. Als daar dan (terecht) tegen geageerd wordt, dan moet je niet zielig gaan doen. Bedenk je dat door het onjuist handelen door de moderators voor leden ook wel eens de laatste lol die zij in de vereniging hadden bedorven kan worden!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-06-2012 09:33 #1362549 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Maar
Tuurlijk moeten wij ons ook gewoon netjes gedragen. Men mag ons ook gewoon aanspreken op dingen die anders/beter hadden gekund. Maar in plaats van dat de betrokkenen het onderling oplossen (of dat in ieder geval onderling proberen) en dat de rest op de site hen de gelegenheid daarvoor geeft en de uitkomst afwacht beginnen allerlei omstanders (mensen die met die kwestie an sich niets te maken hebben) meteen, echt binnen een uur, de kwestie is nog niet afgerond, moord en brand te roepen. Vergelijk het met dat je een foutje maakt en dat dat meteen op de voorpagina van de krant staat, met commentaren van heel bekend Nederland daarbij. Voordat je de kans had om het te herstellen.Het gaat er dus niet om dat wij niet aangesproken mogen worden op fouten, maar dat sommigen hier (en dan niet eens de betrokkenen) meteen publiekelijk en breed uitgemeten een oordeel gaan lopen uitspreken voordat de inkt droog is. En dat lijkt me ook niet bevorderlijk voor de stemming op de site/binnen de vereniging.I rest my case

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-06-2012 09:47 #1362551 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic kappen met deze onzin !
Waarom gaat u niet als "benadeelden" bij elkaar komen in een AC-restaurant in centraal Nederland in plaats van hier openbaar uw mening te ventileren?
In dat restaurant kunt u vrij spreken met elkaar en, dat heb ik eerder geschreven, elkaar aankijken om de reactie te proberen te begrijpen van elkandner. Maak afspraken over gedrag en handel daar voortaan naar. Maar ga niet hier elkaar opjutten en afzeiken.

Dit zou mijn keuze zijn om een en ander op te lossen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-06-2012 10:13 #1362552 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 600+ leden

Er zijn meer dan 600 leden.
3 moderatoren
en een bestuur!
gelukkig zijn we het niet altijd eens en hebben we wel eens een discussie.
en ook wij als leden maken fouten!
bv ik zelf zeg wel eens wat mijn hart zegt en niet mijn verstand!
niet slim maar wel eerlijk.
dus laten we op de eerste vergadering er een punt van maken en er nu al over na gaan denken hoe het beter kan!!!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-06-2012 10:42 #1362554 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic T'is weer zover?
Persoonlijk denk ik dat het moeilijk is voor een moderator om op een forum als dit, altijd even correct zijn werk te doen.
Dit is een beetje een 'moeilijk' forum, kom dit op andere fora bijna niet tegen en dan als, zijn ze 10x of meer groter.
Probleem hier is dat te veel persoonlijke en winst belangetjes mee spelen. Hobby en centen verdienen lijken dan snel door elkaar heen te lopen. Afspraken worden gemaakt en niet nagekomen. Vriendjes bemoeien zich met opmerkingen door andere over vriendjes, etc.
Hoe dat in dit geval is kan en wil ik niet over oordelen ik lees dat soort toppics niet meer, maar zo af en toe zie je de vloedgolf aankomen.
Dat een moderator dan in zo'n golf eens een misser maakt is naar mijn mening dan ook niet onbegrijpelijk.
Leuk voor diegene die het overkomt natuurlijk niet.

Op één van de andere fora's hebben ze een goed altenatief voor dit soort zaken, slotje erop.
Als medespeler van het forum laat ik zulke besluiten graag over aan de moderatoren, zij zitten er elke dag op en steken er veel tijd in. Als zij zien dat een bepaald draaitje 'de verkeerde' kant op gaat.......
Ik zou zeggen, slotje er op.
Zo wordt het snel duidelijk welke kant de moderatoren / het forum op willen.

Gr.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-06-2012 10:47 #1362556 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Opzeggen?

krots4 schreef : Waarom gaat u niet als "benadeelden" bij elkaar komen in een AC-restaurant in centraal Nederland in plaats van hier openbaar uw mening te ventileren?
In dat restaurant kunt u vrij spreken met elkaar en, dat heb ik eerder geschreven, elkaar aankijken om de reactie te proberen te begrijpen van elkandner. Maak afspraken over gedrag en handel daar voortaan naar. Maar ga niet hier elkaar opjutten en afzeiken.

Ik sluit me hier helemaal bij aan. Er wordt te veel gezeken over alles wat een paar mensen onderling zo bezig houdt. Houdt dat onderling tenzij iemand bewust anderen bedonderd. Maar overlge dan met de mods, of een paar anderen met het zelfde probleem alvorens je iemand aan de schandpaal nagelt.
Dit is een volvo 700-900 forum, dat enerzijds over techniek gaat, anderzijds over min of meer "menselijke" zaken en soms over menselijke zaken. Ik heb daar zeer goede en fijne ervaringen mee; zou dat wegvallen, bij deze mijn schriftelijke opzegging.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-06-2012 10:49 #1362558 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Aanmelding

henk 940LPT schreef : Het is gewoon heel lastig om goede mensen te vinden. Waarom denk je dat Jan Snijder weer (tijdelijk) voorzitter is ? Het sitebeheerteam is de afgelopen jaren teruggegaan van 6 naar 3 actieve leden die hun handen nu behoorlijk vol hebben om de boel maar te laten draaien en volwassen personen uit elkaar te houden om ruzie te voorkomen (laat staan de site verder te ontwikkelen). Een vrijwilliger moet ook een foutje kunnen maken zonder dat allerlei gezeur van komt (mits netjes opgelost natuurlijk).
Als ik voor mezelf spreek, bederft dit soort discussies wel de laatste lol die ik er nog in had. Kan me voorstellen dat dit ook voor de andere vrijwilligers op kan gaan.

Qua afstand is het soms wat aanpassen maar bij deze mijn aanmelding voor 't een of 't ander.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-06-2012 11:36 #1362560 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Wat mij betreft is de

krots4 schreef : Waarom gaat u niet als "benadeelden" bij elkaar komen in een AC-restaurant in centraal Nederland in plaats van hier openbaar uw mening te ventileren?

Dit zou mijn keuze zijn om een en ander op te lossen.

Wat mij betreft is de "strijdbijl" al lang begraven, zie het andere draadje van mijzelf hierover.
Ik ben het eens met Harm, er moet vooruit gekeken worden en ik denk dat het goed is eea op de ALV eens goed door te spreken met elkaar. Over de inhoud van die bespreking kan nu al nagedacht worden.
De enige reden dat ik nog even reageerde op Henk is omdat ik de indruk kreeg dat hij de zaken omdraaide.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-06-2012 11:46 #1362563 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik ben en blijf van mening
Ik ben en blijf van mening dat dit incident niet op zich zelf staat.
Er word overactief gemodereerd en vooral selectief. Vorige week of zo werd een lid die netjes antwoord gaf aan een niet lid geschoffeerd. Geen mod te bekennen.
Een opmerking van Mathy in een recente topic: je dient........ Lees ons de les niet zo......
Idee: stel een maximale termijn voor moderatoren in. Zo blijft het leuk en luchtig. In een slechte bui denk ik soms de moderatoren lezende: hou op met je macht op dit forum te misbruiken...... Grijp pas in als het vervelend word, en vervelende topics zijn op jaarbasis op 1 hand te tellen. Maar neuzelen over punten, comma's en iets off topic kan iedereen en dat verdient geen trots.
Groet Paul

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-06-2012 12:55 #1362572 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Als je

solexpaul schreef : Vorige week of zo werd een lid die netjes antwoord gaf aan een niet lid geschoffeerd. Geen mod te bekennen.

Als je zoiets ziet dan horen we het graag zodat we er iets aan kunnen doen. Ook wij zien wel iets over het hoofd. Is ook vaker gezegd en we zijn te vinden neem ik aan.

solexpaul schreef : Idee: stel een maximale termijn voor moderatoren in.

Wat voor termijn zou je in gedachten hebben ? Je zou op tijd, voor aflopen van de termijn. verse moderators moeten vinden. De juiste personen vinden is niet eenvoudig (een van de redenen waarom we het team nog niet hebben kunnen aanvullen).

Moderators: Jerry Stam